Pagina 89 van 125

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 05 jun 2016 15:49
door Keezx
Bredalp schreef:
Leuk om te weten van dat 'omdraaiwiel'.
Ook een leuk weetje:
In 1933 kreeg Tullio Campagnolo (inderdaad) op de Groce D'aune pas de vleugelmoeren niet los om z'n achterwiel om te draaien.
Hij sprak toen de historische woorden: Er moet achter wat veranderen. En dat leidde tot de uitvinding van de snelspanner.

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 05 jun 2016 15:53
door Einstein
Een Einstein uitvinding

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 05 jun 2016 16:33
door Orlok
Keezx schreef:
Bredalp schreef:
Leuk om te weten van dat 'omdraaiwiel'.
Ook een leuk weetje:
In 1933 kreeg Tullio Campagnolo (inderdaad) op de Groce D'aune pas de vleugelmoeren niet los om z'n achterwiel om te draaien.
Hij sprak toen de historische woorden: Er moet achter wat veranderen. En dat leidde tot de uitvinding van de snelspanner.
Vlgns mij heb je wat met jaartallen Keezx want dat was nl. in 1927.! Campagnolo startte wel met de productie van de snelspanner in 1933. ;)

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 05 jun 2016 18:25
door Keezx
Ik deed ut uit m'n hoofd en jullie hebben Google gebruikt.

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 05 jun 2016 18:33
door J.Edge87
Keezx schreef:Ik deed ut uit m'n hoofd en jullie hebben Google gebruikt.
Geen speld tussen te krijgen 8-)

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 15 jun 2016 14:58
door Kimera22
Weet iemand welke bladbouten compatibel zijn met de SRAM Red compact crank (model voor 2012)? Ik kom onder andere die van Trivio tegen (http://www.wielervoeding.nl/webwinkel/p ... ApDO8P8HAQ)
Geen idee echter of deze passen.

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 15 jun 2016 22:12
door Bredalp
Keezx schreef:
Bredalp schreef:
Leuk om te weten van dat 'omdraaiwiel'.
Ook een leuk weetje:
In 1933 kreeg Tullio Campagnolo (inderdaad) op de Groce D'aune pas de vleugelmoeren niet los om z'n achterwiel om te draaien.
Hij sprak toen de historische woorden: Er moet achter wat veranderen. En dat leidde tot de uitvinding van de snelspanner.

Hehe, laat maar doorkomen die weetjes Keezx, :winkthumb: .

Je moet er trouwens niet aan denken dat iemand met zijn knie in zo een omdraaiwiel komt he, :lol: .

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 15 jun 2016 22:55
door Keezx
Daar maakte men zich 90 jaar geleden echt niet druk om....
Overigens verbazingwekkend dat men slechts met 1 bergversnelling toch de hoogste bergen opreed...dat waren verzetten die men nu alleen voor vlakke streken aanraadt.

Vandaag reed ik de Stelvio op en de eerste kilometers deed ik het rustig aan en werd ik ingehaald door een stuk of 10 vlot begonnen jongelui waarvan ik de helft de laatste 5 kilometer weer opraapte toe ze bijna stilstonden met hun tripeltjes en 34x29, dat was destijds toch andere koek met 42x23 of iets dergelijks....

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 16 jun 2016 06:57
door MarkVeenstra
Tja Keezx.., Zo goed als het vroeger was, is het ook nooit geweest ;)

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 16 jun 2016 07:13
door 53x11
Hoe ouder je wordt, hoe beter je was.

Alhoewel dat in dit voorbeeld dan weer niet helemáál opgaat ;)

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 16 jun 2016 09:39
door TumTumTum
Kan je nagaan hoe goed ik vroeger wel niet was. Ik deed de Stevio in één uur, achterstevoren op het driewielertje van mijn buurjongetje. Want ik had namelijk nog geen racefiets.
Napoleon deed de Stelvio waarschijnlijk in een kwartiertje, op een dood paard. :lol:

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 16 jun 2016 12:03
door senior
Naar mate je ouder wordt is het probleem meer: vroeger had ik de benen, nu het materiaal. Beide tegelijkertijd heb ik nooit gehad :lol: