Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
ColumsbusMJ
12 sep 2023 14:17
Lcsmet schreef: ↑12 sep 2023 14:03
ColumsbusMJ schreef: ↑12 sep 2023 13:27
.........Het dringende advies is iets te doen aan onze uitstoot. Dat XR deze conclusie daaraan verbindt, is mogelijk wat hysterisch, maar liever dat wij met z'n allen wat doen dan dat blijkt dat XR gelijk heeft.
Gewoon een vraagje, wat heb jij al gedaan?
Ik denk niet dat het relevant is wat een ieder hier doet. Ik stel dat wij als mensheid wat moeten doen. Zo doe ik ook wat om mijn ecologische voetafdruk te beperken, maar ik schaar mij onder de hypocriete mens. Ik doe ook dingen voor mijn plezier en dan wil het wel eens zijn dat ik niet bijdraag aan een beter milieu.
Ik krijg echter de indruk uit jouw berichten dat wij een heel ander beeld hebben van de klimaatverandering en de oorzaak van deze verandering. Het is dan alsof een gelovige met een ongelovige discussieert over het bestaan van God. Corrigeer mij als ik het mis heb.
-
fatmodul
- Forum-lid
fatmodul
12 sep 2023 14:18
Ernie C. schreef: ↑12 sep 2023 14:11
SiO2 schreef: ↑12 sep 2023 14:01
Ernie C. schreef: ↑12 sep 2023 13:58
Als irritant strafbaar wordt, zouden de gevangenissen heel erg vol zitten...
Ik denk dat het een combinatie is van vergrijzing en het mede daardoor niet willen zien van de noodzaak.
mijn zoon van 14 vindt het belachelijk dat hij niet mag stemmen, en alle ouwe mensen wel:"zo verandert er nooit wat!"
Oud is in zijn optiek overigens alles boven de 40
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
12 sep 2023 14:19
Ik laat het daardoor ook over me heen komen.
Er gaat nu veel te veel energie op aan het welles nietes spellend en weinig aan het oplossen ervan.
Ik ben daarnaast van mening dat je al heel veel kan doen met voorlichting en juist gebruik van bv energie.
Dat kan al miljarden aan investeringen schelen. Dat zou voor de overheid een verdienmodel kunnen zijn, mits ze dat goed inzetten.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
12 sep 2023 14:21
kxlight schreef: ↑12 sep 2023 13:56
Een weg (en daarmee de doorgang voor anderen) blokkeren noem ik niet vreedzaam. Ik noem dat irritant. Het wekt irritatie op, geen haat zoals jij dat poogt te noemen om de tweespalt nog verder te vergroten.
+1
Dat dus,
Demonstreren prima, mag zelfs elke dag heel de dag....maar wel op de toe gewezen plek.
Maar ja dan is het niet meer leuk.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
12 sep 2023 14:25
fatmodul schreef: ↑12 sep 2023 14:18
Ik denk dat het een combinatie is van vergrijzing en het mede daardoor niet willen zien van de noodzaak.
mijn zoon van 14 vindt het belachelijk dat hij niet mag stemmen, en alle ouwe mensen wel:"zo verandert er nooit wat!"
Oud is in zijn optiek overigens alles boven de 40
Vanaf 40-45 jaar begint het progressieve denken bij velen al wel flink af te takelen. Dat zie ik ook in mijn vriendenkring. Wat dat betreft een dikke 10 voor mensenkennis. Toch houd ik nog liever even vast aan mijn stemrecht
Campagnolo Ultra Dork
-
mao
- Forum-lid HC
mao
12 sep 2023 14:26
Ernie C. schreef: ↑12 sep 2023 13:58
Als irritant strafbaar wordt, zouden de gevangenissen heel erg vol zitten...
Ach ja, waar hebben we het over? Een paar m2 asfalt op één snelweg, terwijl er tig andere manieren zijn om die stad in of uit te komen. Ik vind het gewoon lachwekkend hoe druk mensen zich hier om kunnen maken.
De boeren hebben ze vorig jaar wekenlang hun gang laten gaan, dus wat betreft worden deze klimaatactivisten onevenredig hard aangepakt.
Sterker nog: die irritante boeren bezorgden BBB een gigantische overwinning.
De grote gemene deler is verandering. De boeren protesteerden tegen verandering, XR voor.
We zijn met zijn allen zo bang geworden van de steeds veranderende wereld, dat we de noodzakelijke verandering om ons aan te passen wegwuiven en wegstemmen.
De boeren veranderen zich suf, alleen worden de spelregels elke keer gewijzigd.
Vergeet niet dat de natuur in Nederland bijna op elke onderdeel (veel) beter is geworden dan pak hem beet 20/40 jaar geleden
En dat met steeds grotere bevolking.
-
fatmodul
- Forum-lid
fatmodul
12 sep 2023 14:27
mao schreef: ↑12 sep 2023 14:21
kxlight schreef: ↑12 sep 2023 13:56
Een weg (en daarmee de doorgang voor anderen) blokkeren noem ik niet vreedzaam. Ik noem dat irritant. Het wekt irritatie op, geen haat zoals jij dat poogt te noemen om de tweespalt nog verder te vergroten.
+1
Dat dus,
Demonstreren prima, mag zelfs elke dag heel de dag....maar wel op de toe gewezen plek.
Maar ja dan is het niet meer leuk.
Oke Jan Slagter, ik wist niet dat het vervelend moest zijn. Heb je tips daarvoor?
-
fatmodul
- Forum-lid
fatmodul
12 sep 2023 14:29
mao schreef: ↑12 sep 2023 14:26
Ach ja, waar hebben we het over? Een paar m2 asfalt op één snelweg, terwijl er tig andere manieren zijn om die stad in of uit te komen. Ik vind het gewoon lachwekkend hoe druk mensen zich hier om kunnen maken.
De boeren hebben ze vorig jaar wekenlang hun gang laten gaan, dus wat betreft worden deze klimaatactivisten onevenredig hard aangepakt.
De grote gemene deler is verandering. De boeren protesteerden tegen verandering, XR voor.
We zijn met zijn allen zo bang geworden van de steeds veranderende wereld, dat we de noodzakelijke verandering om ons aan te passen wegwuiven en wegstemmen.
Vergeet niet dat de natuur in Nederland bijna op elke onderdeel (veel) beter is geworden dan pak hem beet 20/40 jaar geleden
Sorry, alleen je laatste zin klopt. Maar dat staat niet in het partijprogramma van de BBB natuurlijk.
-
SiO2
- Forum-lid
SiO2
12 sep 2023 14:32
fatmodul schreef: ↑12 sep 2023 14:29
Sorry, alleen je laatste zin klopt. Maar dat staat niet in het partijprogramma van de BBB natuurlijk.
+1
Mao is hier op het forum dan ook absolute koploper als het gaat om het posten van feitelijke onjuistheden.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
12 sep 2023 14:34
Ernie C. schreef: ↑12 sep 2023 14:17
wasbeer2006 schreef: ↑12 sep 2023 14:10
Dat is nou het hele probleem, ik noemde het al vaker, de buurman mag het oplossen.
Daar maak ik me ook schuldig aan......
Want die zonnepanelen had ik echt niet gekocht als het niks op zou brengen laten we daar voor 99% van de mensen eerlijk over zijn.
Het moet afgedwongen worden anders gaat er niet genoeg gebeuren.
Prima, maar als het westen strak onder water ligt, heb dan ook het fatsoen om daar te blijven dobberen en geen hoger gelegen gebieden op te zoeken als je niet kunt accepteren dat je hypocriet bent.
Kunnen we met zn allen weer terug naar Afrika, is dat probleem ook opgelost.
Btw, Als het daar een beetje goed georganiseerd is lijkt het me daar prima wonen.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
12 sep 2023 14:45
Ze veranderen zich suf om alles hetzelfde te houden. Vanuit hun oogpunt begrijpelijk maar meestal is get beter de pleister in één keer van de wond te trekken. Natuurlijk is er ook veel verbeterd maar nog lang niet genoeg.
Campagnolo Ultra Dork
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
12 sep 2023 14:53
Ik ben het ook niet eens met alle boeren. Maar die worden natuurlijk ook wel gebruikt door de banken en supermarkten en veevoer bedrijven.
De boer zelf alles kwalijk nemen is ook niet terrecht. En dat is meer mijn punt zwart en wit ga je het niet oplossen.
@Ernie
Ik zet hem even scherp neer. Ik denk dat we allemaal veel meer kunnen doen. Het begint bij besef.
Doe zelf echt wel dingen, het is maar net hoever je die lijn wilt doortrekken en wat is dan de grens tussen echt iest doen voor de planeet.
De systemen zijn er ook niet naar om het de mensen zelf op te laten lossen, sterker het mag vaak niet eens!