Cervélo
Breaking news:
http://www.cervelo.com/en_us/news-blog/ ... ment/2952/
http://www.cervelo.com/en_us/news-blog/ ... ment/2952/
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Pon is inderdaad ook eigenaar van een heleboel volkswagen dealers, Audi delaers, etc. De lijst met bedrijven de ze in eigendom hebben staat op de website (o.a. Gazelle, ja die van de fietsen).
Ze zitten naast automotive ook in offshore, mining, etc.
Het is afwachten wat er gebeuren zal, maar ik denk dat Cervelo nu een stap kan zetten om een volwassener organisatie te worden. Of de die-hard fans er beter van worden, .....
Ik hoop dat ze niet alleen maar op aantallen gaan mikken. Dan zou het zomaar kunnen dat er ook mountainbikes & CX-bikes aan het gamma worden toegevoegd en de race-lijn meer a la Koga wordt![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Ze zitten naast automotive ook in offshore, mining, etc.
Het is afwachten wat er gebeuren zal, maar ik denk dat Cervelo nu een stap kan zetten om een volwassener organisatie te worden. Of de die-hard fans er beter van worden, .....
Ik hoop dat ze niet alleen maar op aantallen gaan mikken. Dan zou het zomaar kunnen dat er ook mountainbikes & CX-bikes aan het gamma worden toegevoegd en de race-lijn meer a la Koga wordt
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Nou, dat is enigszins verrassend te noemen. Laten we vooralsnog uitgaan van een positieve insteek: mbt en cx modellen erbij, al dan niet afgekeken van Focus (al in bezit van Pon). De levenslange garantie zal wel verdwijnen. Ik hoop dat Pon zuinig zal blijven op het imago, en niet voor de aantallen zal gaan vwb de verkopen. Indien toch, dan zouden recent gekochte Cervelo's wel eens hard kunnen gaan afschrijven.
Ik pak ze wel weer in de afdaling ![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Is geen slechte zaak voor Cervelo omdat ze op deze manier voor mee continuiteit zorgen als ze bij Pon groep zitten.
Financiele zekerheid is een stuk hoger en maakt Cervelo wel sterker in de markt.
Grtz; mtbfool
Financiele zekerheid is een stuk hoger en maakt Cervelo wel sterker in de markt.
Grtz; mtbfool
Net of het bijzondere, zeldzame fietsen zijn. Je ziet ze bij bosjes in cyclo's en toertochten, hoor. Bij een beetje triathlon rijdt bijna de helft op een Cervelo...marsman schreef:Ik hoop dat Pon zuinig zal blijven op het imago, en niet voor de aantallen zal gaan vwb de verkopen. Indien toch, dan zouden recent gekochte Cervelo's wel eens hard kunnen gaan afschrijven.
-
- Forum-lid HC
Pon mikt met Cervelo op het hogere segment in de fietsenbranche, hetzelfde als ze doen met bv Bentley en porsche bij de auto's. Gazelle, Derby en Kalkhoff voor het lagere segment en bv Focus voor het middensegment.
Doordat Pon nu de eigenaar wordt is er een stabielere financiele basis voor Cervelo, waarschijnlijk zal er wel synergie plaatsvinden tussen de merken, maar zal de eigen identiteit behouden blijven. Voor Cervelo is er meer ruimte voor ontwikkeling en misschien zie je ook CX en MTB's van Cervelo verschijnen op termijn.
Doordat Pon nu de eigenaar wordt is er een stabielere financiele basis voor Cervelo, waarschijnlijk zal er wel synergie plaatsvinden tussen de merken, maar zal de eigen identiteit behouden blijven. Voor Cervelo is er meer ruimte voor ontwikkeling en misschien zie je ook CX en MTB's van Cervelo verschijnen op termijn.
Klopt, maar anders dan bij andere merken zie je bij Cervelo maar zelden dikke buiken of andere pannekoeken die wel een dure fiets kunnen betalen, maar er slechts zelden op zitten.litespeed schreef:Net of het bijzondere, zeldzame fietsen zijn. Je ziet ze bij bosjes in cyclo's en toertochten, hoor. Bij een beetje triathlon rijdt bijna de helft op een Cervelo...
Bij triatlons en tijdritten lijkt me helemaal duidelijk waarom je er zo veel ziet.
Juist het vernuft wat Cervelo zo heeft gemaakt moet m.i. behouden blijven.
Anders dan bij andere merken is de "emotie" er een met een technische achtergrond. Function over form in plaats van andersom.
Inderdaad heeft Pon zich wel bewezen in segmentatie (Audi, Volkswagen Skoda, Seat, Bentley, Porsche). Laten we hopen dat ze dit in de fietsbranche ook voor ogen hebben.
cobra427 schreef:
Klopt, maar anders dan bij andere merken zie je bij Cervelo maar zelden dikke buiken of andere pannekoeken die wel een dure fiets kunnen betalen, maar er slechts zelden op zitten.
.
grappig dat juist een Cervelo rijder dat zegt....
Wist je dat dan niet, Marten? Cervélo-rijders zijn allemaal slank, rijden altijd gemiddeld veertig kilometer per uur, spreken nooit met volle mond en altijd met twee woorden en zijn diervriendelijk en plantaardig. En het belangrijkste: geen enkele Cervélo-rijder papegaait klakkeloos de marketingpraatjes van Gerard Vroomen en co ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof