Dat komt hier niet zo heel veel voorolavski schreef:Iemand een mening?
Canyon
- Sha Kokken
- Forum-lid
Ik heb elf jaar geleden een Red Bull (Rose) Scandium gekocht.olavski schreef:Ben toe aan een nieuwe fiets. Nog aan het twijfelen tussen Rose en Canyon. Deze laatste heeft al wel zijn nieuwe fietsen gepresenteerd, de eerste moet nog komen met 2016 modellen. Twijfel waarom? Canyon maakt mooiere modellen (fietsers zijn ijdel), Rose komt mogelijk iets beter uit de testen (volgens mij hebben we het over banddiktes). Zonder hier de discussie aan te zwengelen komt Rose met disk brakes bij twee modellen 2016. Waarom daarvoor: van de zomer twee keer op de Ventoux gereden met mijn MTB met schijfremmen. Uitstekend te doseren enz enz. Iemand een mening?
Na zeven jaar kader gebarsten aan de las. Aangezien Rose 10 jaar garantie geeft op de kaders was er geen probleem. Ik heb dan €200 bijgelegd voor een Carbon SL kader.
Door deze €200 te betalen had ik zonder dat ik het wist opnieuw 10 jaar garantie.
Nu 4 jaar later is het kader gebarsten aan het bracket. Normaal heb ik komende vrijdag mijn nieuw kader.
Ik ben 1m76 en 66kg en twee gebarsten kaders bij Rose.
Ondanks mijn nieuw garantieframe komende vrijdag koop ik deze winter sowieso een nieuwe fiets. Ondermeer omdat mijn Dura Ace groep intussen 11 jaar is.
Maar ik kan u garanderen dat het geen Rose fiets meer zal zijn !!!
Met 99% zekerheid zal het echter wel een Caynon Ultimate SLX worden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Japierossi
- Forum-lid
Nou, inderdaad. 8 maanden wachten, dan moet het wel een hele speciale fiets zijn met een sterke emotionele binding.....amclassic-fan schreef:Daar ga je toch niet op wachten?
Hoe komt het dat die framesets zo'n lange levertijd hebben en een complete fiets een iets minder lange levertijd?
Ik zit voor mijn volgende fiets opzich ook wel te denken aan een canyon maar met die belachelijk levertijden gaat dat nooit wat worden.
Ik zit voor mijn volgende fiets opzich ook wel te denken aan een canyon maar met die belachelijk levertijden gaat dat nooit wat worden.
Ik denk dat de frames die ze maken eerst gebruikt worden voor de reeds bestelde complete fietsen.MarcoV schreef:Hoe komt het dat die framesets zo'n lange levertijd hebben en een complete fiets een iets minder lange levertijd?
Kan me geen andere reden indenken.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ik denk als je "reeds bestelde" uit je zin weglaat, dat je dichter bij de werkelijkheid zit. Is ongetwijfeld hun bedrijfsvoering.. focus op complete fietsen opbouwen en verkopen. De lange levertijd van losse frames komt hier vaker voorbij (langer dan de soms ook al lange levertijden van complete fietsen), en lijkt ook wel vooral bij het begin van het nieuwe seizoen (nu dus) te liggen, als alle nieuwe modellen op de markt komen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik ben van plan om tegen volgend jaar een nieuwe koersfiets te kopen, ik heb al veel goeds gelezen over de canyon fietsen maar ik twijfel of ik er 1 zou aankopen. Ben vooral aan het twijfelen dat als er iets aan is je nergens in de buurt terecht kunt (werd mij verteld.) Ik ken er zelf te weinig van om er iets aan te doen dan. Ben ook aan het kijken voor een specialized fiets. Kan een leek iets doen met een canyon?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Een racefiets is geen rocket science. En een Canyon is niet anders dan alle andere fietsen. Dus daar zit het verschil m niet in. Een fietsenmaker die uit principe geen canyon wil repareren, tja, die heeft t ofwel druk genoeg, of snapt de markt niet meer - werk is werk in feite. Dus ik kan me niet voorstellen dat je er nergens mee terecht zou kunnen. Daar staat tegenover dat je qua service en kleine dingetjes natuurlijk makkelijker/voordeliger geholpen bent bij een fietsenzaak als je daar ook je nieuwe fiets gekocht hebt (en zeker bij een specialized dealer).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013