Canyon
@Blockxke: verschillende opties:
- zelf doen en/of zelf leren doen. Het meeste onderhoud is zelf makkelijk te leren. YouTube, forum hier, etc.
- mij ervaring en volgens min die van velen hier is dat lokale fietsenmakers gewoon een Canyon servicen
- daarnaast heeft Canyon een eigen onderhoudsservice. Goede ervaring mee. Zit centraal in Utrecht maar las hierboven dat dit (voor mij helaas) gaat verhuizen naar Eindhoven.
- zelf doen en/of zelf leren doen. Het meeste onderhoud is zelf makkelijk te leren. YouTube, forum hier, etc.
- mij ervaring en volgens min die van velen hier is dat lokale fietsenmakers gewoon een Canyon servicen
- daarnaast heeft Canyon een eigen onderhoudsservice. Goede ervaring mee. Zit centraal in Utrecht maar las hierboven dat dit (voor mij helaas) gaat verhuizen naar Eindhoven.
Als je zelf geen zin/tijd hebt om de fiets binnen te steken bij een canyon service center kan je hem ook altijd opsturen. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de karton doos waarin je fiets thuis geleverd wordt. Canyon zorgt ervoor dat de koerierdienst de doos bij je komt ophalen, je moet zelf hiervoor dus weinig regelen. Heen en terug sturen kost iets van een €30 (in Belgie). Dat is toch wat ze mij verteld hebben vorig jaar.Blockxke schreef:Ik ben van plan om tegen volgend jaar een nieuwe koersfiets te kopen, ik heb al veel goeds gelezen over de canyon fietsen maar ik twijfel of ik er 1 zou aankopen. Ben vooral aan het twijfelen dat als er iets aan is je nergens in de buurt terecht kunt (werd mij verteld.) Ik ken er zelf te weinig van om er iets aan te doen dan. Ben ook aan het kijken voor een specialized fiets. Kan een leek iets doen met een canyon?
Heb net problemen gehad met mijn dt swiss wielen (R23 disc op de inflite 9.0s). Ik ben hier ineens mee naar het dt swiss service center gegaan(sws-cycling; zeer goede service). De canyon factuur meenemen voor de garantie. Niks moeten betalen.
Voor garantie doet canyon zelf ook niet echt moeilijk, had na enkele maanden al gescheurde spatborden. Foto's nemen doorsturen en binnen de paar dagen kreeg ik nieuwe toegestuurd zonder iets te moeten betalen.
Schaderapport/bestek na een ongeval opstellen kan je overigens ook laten doen bij canyon. Expert komt bij je thuis of bij canyon kijken zoals je zelf wil. Dit is zeker niet onbelangrijk dat dit goed gedaan wordt. Een gewone fietsenmaker stelt zelden voor een frame onder de scanner te laten onderzoeken en dergelijke. Dit kost al snel €600 (montage/demontage), je wil toch niet na een tijdje met scheuren in je frame komen te zitten... Hierdoor kan je veel meer geld trekken na een ongeval. Ik ben er zeker nog niet slecht bij geweest
Ik weet het nu vooral zelf niet meer. Had mijn zinnen op een frameset gezet en een levertijd tot eind februari was voor mezelf prima. Normaal gezien is het vuilste winterweer dan bijna achter de rug. Een volledige fiets lijkt me geen optie want ik heb prima materiaal op mijn huidige fiets zitten. Ik weet wel, de losse onderdelen verkopen en zo, maar wie zit te wachten op een stuurcombo van canyon, "dure" exalith wielen...amclassic-fan schreef:Daar ga je toch niet op wachten?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
thanks!Drikus schreef:Lekker hoor! Mooi kleurtje!monsieurpinot schreef:het was weer even wachten, maar dan heb je ook wat
vandaag eindelijk pas eerste mini rondje kunnen doen. di2 schakelt wel erg fijn. Moet alleen wel erg wennen aan 't schakelen (ben Campagnolo gewend), zit de hele tijd met m'n duimen te zoeken, schakel op in plaats van af en het meeste mis ik het klepperen met m'n campa remmen
- arnoudrace
- Forum-lid
Klaar voor cross seizoen! Nwe bandjes voor extra moraal.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Via Canyon Facebook:
Canyon Bicycles staat aan de vooravond van enkele ingrijpende veranderingen. Onder andere stappen wij over naar een nieuwe, hypermoderne productiefaciliteit en gelijktijdig naar een nieuw computersysteem, alles om onze klanten sneller en beter van dienst te kunnen zijn in de komende jaren.
Dit betekent dat de gehele volgende week onze Showroom in Koblenz gesloten zal zijn, wegens verhuizingswerkzaamheden.
Meer info vind je via de volgende link:
po.st/Information
Canyon Bicycles staat aan de vooravond van enkele ingrijpende veranderingen. Onder andere stappen wij over naar een nieuwe, hypermoderne productiefaciliteit en gelijktijdig naar een nieuw computersysteem, alles om onze klanten sneller en beter van dienst te kunnen zijn in de komende jaren.
Dit betekent dat de gehele volgende week onze Showroom in Koblenz gesloten zal zijn, wegens verhuizingswerkzaamheden.
Meer info vind je via de volgende link:
po.st/Information
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Overstappen op SAP op hetzelfde moment, dat kon nog wel eens gezellig worden....Tijdens deze transitie zal Canyon tevens overstappen naar een nieuw computersysteem, SAP. De implementatie van SAP in samengang met de ingebruikname van een nieuwe fabriek brengt onze interne bedrijfsprocessen, alsmede onze logistiek en productie naar het hoogst mogelijke niveau.
Maar met een beetje Deutsche Gründlichkeit komen ze er wel.