Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Ik vermoed dat Kees bedoelt: oude (dikke) velglint eraf en daarvoor in de plaats de Tesa tape. Je zou ook nog Veloplugs kunnen overwegen, in dat geval goed kijken of je de rode of gele nodig hebt (ze komen in twee maten).
t.a.f.k.a.e.h.
- Sweety2008
- Forum-lid
Op mijn fiets zit blauw velglint. Het zag er nog goed uit dus dat heb laten zitten.
Ghost Nivolet 6LC
Of veloplugs, werkt ook prima.
Ik snap het niet helemaal, hoe kan de dikte van het velglind invloed hebben op de omtrek van de hieldraad van de (buiten)band?
Dat oprekken doe ik al jaren als het mij echt niet lukt om de hieldraad binnen de velg te krijgen...
Dat oprekken doe ik al jaren als het mij echt niet lukt om de hieldraad binnen de velg te krijgen...
Laatst gewijzigd door synapse op 13 feb 2017 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Courir c'est mourir un peu
Het heeft niet direct invloed op de hieldraad: je maakt het velgbed groter/minder diep, waardoor minder ruimte overblijft, in de geul, voor de hieldraad. Daarom wordt het lastiger de band te monteren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Mijn projectje vordert gestaag: vandaag het frame besteld.
Het spuitschema heb ik ook doorgegeven en nu wachten wanneer ze verwachten het klaar te hebben.
Het spuitschema heb ik ook doorgegeven en nu wachten wanneer ze verwachten het klaar te hebben.
insta #gravelgremmen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hebben ze achterbrug te lang boven de kachel gehouden? Waarom is die poot zo doorgezakt?
Less is bore
Chinees design....
Schijnt een engineering trucje te zijn waardoor je veel bredere banden in het frame kwijt kan. In mijn geval kan ik in combinatie met 27,5 inch wielen er 2,1 inch brede banden met noppen plaatsten. Dit trucje wordt ook toegepast door Open met de U.P.
Uiteraard passen normale 28inch wielen ook.
Schijnt een engineering trucje te zijn waardoor je veel bredere banden in het frame kwijt kan. In mijn geval kan ik in combinatie met 27,5 inch wielen er 2,1 inch brede banden met noppen plaatsten. Dit trucje wordt ook toegepast door Open met de U.P.
Uiteraard passen normale 28inch wielen ook.
insta #gravelgremmen
Nog maar eens een achterlichtje die het begeven heeft na een modderritje gisteren.
Vanmorgen in alle drukte thuis nog ergens een oud Kruidvat lichtje moeten opdiepen, gelukkig nog reserve knoopcel batterijen. Ik moet bekennen dat ik altijd spotgoedkope lichtjes koop.
Heb net dit besteld. hoop dat het wat is. Net geen 10 euro. Zal waarschijnlijk net te laat zijn om deze winter nog te gebruiken wegens gratis verzending uit China
Vanmorgen in alle drukte thuis nog ergens een oud Kruidvat lichtje moeten opdiepen, gelukkig nog reserve knoopcel batterijen. Ik moet bekennen dat ik altijd spotgoedkope lichtjes koop.
Heb net dit besteld. hoop dat het wat is. Net geen 10 euro. Zal waarschijnlijk net te laat zijn om deze winter nog te gebruiken wegens gratis verzending uit China
- Sweety2008
- Forum-lid
Waar krijg je veloplugs? Dan weet ik dit voor de volgende bandenwissel.havana schreef:Of veloplugs, werkt ook prima.
Ghost Nivolet 6LC