Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

dc
Forum-lid

dc 14 mar 2015 19:30

wasbeer2006 schreef:@DC

Natuurlijk dat heb ik ook bij bepaalde ploegen. Maar als die andere dan winnen, hoe zit het dan?
Misschien valt het je op dat die andere ploegen een stuk minder vaak winnen? ;)

Kijk, ik denk niet dat er schone ploegen rondrijden, wel denk ik dat er gradaties zijn. QS is zonder meer diepdiep smerig met Ibarguen. Sky heeft met dat geintje met Leinders (ze wisten 100000% zeker dat het de ploeg dokter van Rasmussen en Mencov was die al was genoemd met whereabouts fraude)en die TUE onzin met Froome.

Ik hoef geen bloed aan de paal, maar mensen als Vinokourov, Breukink, Ibarguen, Knaven, Riis, Yates, eruit flikkeren! Die kunnen echt wel een prachtig bestaan uitbouwen buiten het wereldje. Ben je gepakt, dikke streep door je carrierre als ploegleider, anders wordt het nooit wat met het wielrennen.

En ja, Brailsford zou er eigenlijk ook uit moeten, iets teveel leugentjes en iets teveel "Ich habe es nicht gewüsst". Maar goed, dat is niet haalbaar.

elefantino
Forum-lid

elefantino 14 mar 2015 20:00

De aanwezigheid van Ibarguren bij Quick Step is wel het grofste schandaal in het profwielrennen momenteel. Het is al jaren aan de gang en er verandert ook helemaal niets. En journalisten slikken werkelijk alle onzin, omdat ze of fan van Boonen zijn, of bang voor Lefevre.

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 14 mar 2015 22:44

Als ik het uit alle posts zo'n beetje begrijp is iedere winnaar een doper, (behalve misschien als ie de eerste keer in zijn carrière wint, dan is ie een groot talent en wellicht een tikkeltje verdacht). Iedereen die niet wint maar dat vroeger wel eens heeft gedaan, bewijst door niet te winnen dat ie gebruikt heeft toen ie won. Renners van ploegen die veel winnen gebruiken nagenoeg zeker ook, meestal omdat er een dokter bij de ploeg is of een ploegleider die zelf ook heeft gefietst. Negatieve testen zeggen helemaal niets, want ze gebruiken microdoses, niet op te sporen.
Wat is er aan de hand met renners die nooit winnen? Die zullen toch niet clean zijn?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 14 mar 2015 23:05

Swedish Chef schreef:Negatieve testen zeggen helemaal niets
Hoe vaak waren Armstrong en zijn generatiegenoten ook alweer getest, hoe vaak waren die tests negatief en hoe nietszeggend waren die negatieve resultaten? Koppel dat aan het feit dat het nog steeds over dezelfde artsen, begeleiders, managers en ploegleiders gaat en dat UCI-onderzoek nog geen week geleden concludeerde dat er nog steeds massaal gebruikt wordt, en dan weet je waarom bij veel forumbezoekers die actief zijn in dit topic renners niet langer het voordeel van de twijfel krijgen, niet langer onschuldig zijn tot het tegendeel is bewezen maar waar rook is direct een uitslaande brand vermoeden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dc
Forum-lid

dc 15 mar 2015 07:47

Swedish Chef schreef: Renners van ploegen die veel winnen gebruiken nagenoeg zeker ook, meestal omdat er een dokter bij de ploeg is of een ploegleider die zelf ook heeft gefietst.
Je leest niet zo goed.

Het is niet omdat die mensen "zelf ook hebben gefietst"... het is omdat ze een dopingverleden hebben. Sommigen niet alleen als renner, maar ook als ploegleider zijn ze al geimpliceerd met dopinggebruik, tot aan veroordelingen aan toe.

jappiex
Forum-lid

jappiex 15 mar 2015 08:34

Alle toppers van tegenwoordig fietsen al op hogere watts per kg in het voorjaar dan Lance in de TdF, dit heeft te maken met betere trainingsmethoden. Het excuus dat Lance ook al gebruikte.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 mar 2015 12:50

jappiex schreef:Alle toppers van tegenwoordig fietsen al op hogere watts per kg in het voorjaar dan Lance in de TdF,....
Euhm,.. bron?
Dit is nogal een boute uitspraak.
Live fast; die young. mijn blog

bundes
Forum-lid

bundes 15 mar 2015 20:45

Sorry hoor, maar de meest verdachte renner vind ik echt Quintana, hebben meer mensen dat?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 mar 2015 21:23

Nee, zit in zelfde rijtje als nog een mannetje of 20.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 15 mar 2015 22:47

je kunt natuurlijk iedereen verdenken, beschuldigen obv ... van wat eigenlijk??? gaat al een stapje verder maar je kunt er toch niet omheen dat de prestaties de laatste jaren toch geloofwaardiger zijn. Geen supercancellara meer, geen armstrong die iedereen naar huis rijdt,geen gilbert meer die wint waar hij maar wil...
Wel renners die aan elkaar gewaagd zijn en geen winnaars meer die maanden van te voren gekend zijn.
En welke dokter je ook in de ploeg hebt, je bent tenslotte nog altijd zelf meester over je eigen lichaam en wat je inneemt (behalve als je in de ploeg van LA reed natuurlijk :( ).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

dario
Forum-lid

dario 16 mar 2015 09:00

bundes schreef:Sorry hoor, maar de meest verdachte renner vind ik echt Quintana, hebben meer mensen dat?
Omdat hij goed bergop rijdt? Goh, ik heb gisteren vooral genoten van een boeiende koers; als er naderhand gefundeerde beschuldigingen blijken te bestaan, dan hoor ik het dan wel... Tot zo lang heb ik geen zin om hier nog van wakker te liggen: daarvoor is het leven te kort.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

hetfietsertje1958
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 16 mar 2015 18:44

En daar kan ik me volledig bij aansluiten Dario.
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

Plaats reactie