Cervélo
-
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19
@Mr T
Links de UCI legale versie, rechts de triathlon versie
Links de UCI legale versie, rechts de triathlon versie
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Tsja, als je een grapje niet begrijpt....spook schreef:Wat een kul antwoord. Mag een mens niet nieuwsgierig meer zijn? Ik ben benieuwd naar de prijs, omdat die onder de P4 zou liggen, nog even los van het feit òf ik 'm kan betalen, of ik 'm wil betalen en of ik 'm zou kunnen willen betalen. Wat is overigens de grens vanaf wanneer je niet meer naar de prijs moet vragen omdat je 'm anders niet meer kunt betalen?jeroennl schreef:Als je dat moet vragen kan je het toch niet betalen, niet interessant dus.spook schreef:kost dat?
Wel heel mooie fietsjes, ga je er ook echt harder mee?
Dit is toch het 'bekende' antwoord dat je krijgt als je vraagt wat een Rolls of een Ferrari kost.
Je kan zelf toch ook wel raden dat die fiets ergens rond de 8k gaat kosten. Als je je zorgen moet maken over 2k meer, zou ik maar niet naar de prijs vragen. Kan je nog blijven dromen.
- ldtriatleet
- Forum-lid
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20 sep 2008 22:21
HIer al wat details over de P5: http://triathlon.competitor.com/2012/01 ... e-p5_46244" onclick="window.open(this.href);return false;
Officiele lancering is een feit http://www.p5simplyfaster.com is ge-update.
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Ik ben mij aan het orienteren op een baan-fiets, liefst Cervelo (past goed in mijn "stal").
Nu valt mij op dat de maatvoering zo veel anders is dat ik hieruit niets op kan maken.
Weet iemand hoe de maatvoering bekeken/berekend wordt?
Ik ben 1,89 met binnenbeenlengte 93.
Mijn straatfietsen zijn allen framemaat 58 met een lange stuurpen (130mm).
Nu valt mij op dat de maatvoering zo veel anders is dat ik hieruit niets op kan maken.
Weet iemand hoe de maatvoering bekeken/berekend wordt?
Ik ben 1,89 met binnenbeenlengte 93.
Mijn straatfietsen zijn allen framemaat 58 met een lange stuurpen (130mm).
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
Dus 4500 dollar uci legaal frame,Available sizes for this new P5 will be 48, 51, 54, 56, 58 and 61cm, and the UCI legal frame set (no hydraulic brake) will retail for $4,500 and a Dura-Ace complete bike version (with Magura RT6TT) can be had for $6,000. The P5 TRI frame set (with RT8TT brakes, deeper fork and brake cover plus new aero bar) will be available for $6,500 and the Dura-Ace Di2 complete bike for $10,000.
6000 dollar uci legaal met dura ace en remmen.
6500 dollar triathlon frame + remmen
10000 dollar trithlon met di2
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
En op de website met alle details:
http://www.cervelo.com/en_us/bikes/2012/P5/" onclick="window.open(this.href);return false;
N.B.: frame lijkt dus voordeliger dan de P4 te zijn (4500 Dollar vs 4999 euro).
http://www.cervelo.com/en_us/bikes/2012/P5/" onclick="window.open(this.href);return false;
N.B.: frame lijkt dus voordeliger dan de P4 te zijn (4500 Dollar vs 4999 euro).
Vergelijk de "stack" en "reach" van de frames. Dat zijn de enige relevante maten, die bepalen (met de lengte/hoek van de stuurpen en het aantal spacers) de positie van het stuur. Het zadel is bijna altijd wel in de goede positie te krijgen (als dat niet lukt is het frame gewoon niet geschikt voor je). Staar je niet blind op "head tube length", het baanframe heeft een andere "BB drop".cobra427 schreef:Ik ben mij aan het orienteren op een baan-fiets, liefst Cervelo (past goed in mijn "stal").
Nu valt mij op dat de maatvoering zo veel anders is dat ik hieruit niets op kan maken.
Weet iemand hoe de maatvoering bekeken/berekend wordt?
Ik ben 1,89 met binnenbeenlengte 93.
Mijn straatfietsen zijn allen framemaat 58 met een lange stuurpen (130mm).
vw schreef:Vergelijk de "stack" en "reach" van de frames. Dat zijn de enige relevante maten, die bepalen (met de lengte/hoek van de stuurpen en het aantal spacers) de positie van het stuur. Het zadel is bijna altijd wel in de goede positie te krijgen (als dat niet lukt is het frame gewoon niet geschikt voor je). Staar je niet blind op "head tube length", het baanframe heeft een andere "BB drop".
VW, hartelijk dank voor je reactie.
Nu had ik dit al gedaan, maar hier wordt ik niet wijzer van;
Mijn S2/S5 maat 58 hebben volgens de website een stack/reach van:
S2 580/403
S5 605/396
De baanfietsen:
56 T1 550/397 T3 516/433
58 T1 570/406 T3 424/445
??
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
De "stack" geeft aan hoe diep je komt te zitten (of juist niet). Bij de T3 kom je heel veel dieper te zitten dan bij de ander frames. Je komt ook wat verder naar voren, maar het zadel komt door de steile zadelbuis waarschijnlijk ook verder naar voren. Het is een heel ander frame qua geometrie dan de T1, S2 en S5.
Bij een 58 T1 komt het stuur 1cm lager dan bij een S2 en 2,5cm dan bij een S5. Bij de 58 T1 kom het stuur 0,3cm verder naar voren dan bij de S2 en 1cm meer dan de S5. Dit alles natuurlijk bij gelijke stuurpennen en spacers.
De 58 S5 is in qua stuurhoogte nog groter dan een 61 S2. Om een of andere reden is Cervelo 2 jaar terug overgestapt op comfort frames hele lange balhoofdbuizen, waarschijnlijk richten ze hun pijlen sindsdien meer op het bereiken van grote groepen fietsers dan het maken van die-hard racers.
Bij een 58 T1 komt het stuur 1cm lager dan bij een S2 en 2,5cm dan bij een S5. Bij de 58 T1 kom het stuur 0,3cm verder naar voren dan bij de S2 en 1cm meer dan de S5. Dit alles natuurlijk bij gelijke stuurpennen en spacers.
De 58 S5 is in qua stuurhoogte nog groter dan een 61 S2. Om een of andere reden is Cervelo 2 jaar terug overgestapt op comfort frames hele lange balhoofdbuizen, waarschijnlijk richten ze hun pijlen sindsdien meer op het bereiken van grote groepen fietsers dan het maken van die-hard racers.