Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

tarmackiller
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 20 aug 2009 21:52

tarmackiller 20 jan 2012 23:30

Nog een paar dagen wachten en dan is ie klaar.
Cervelo S2, Specialized Tarmac pro, Kona the King

marcopantani
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21

marcopantani 21 jan 2012 19:22

Met dank aan TS BIKES ; voor servive en advies ;)
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 21 jan 2012 19:25

Mooi man!!!
FacebookS3RSSite

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 23 jan 2012 22:28

Moet zeggen dat ik steeds meer 'gewend' raak aan dat frame en het al een stuk mooier begin te vinden.

Mooie fiets marco.

Welke wielen zijn dat, zipp 404 draad, of tube?

Mighty Bike Mike
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 07 nov 2009 12:54

Mighty Bike Mike 23 jan 2012 23:28

siemon schreef:Meer foto's van de nieuwe Cervelo P5:
http://i154.photobucket.com/albums/s269 ... 1297_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i154.photobucket.com/albums/s269 ... 9500_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i43.tinypic.com/245wqqe.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een gigantische mooie F1 bike.
Ben benieuwd hoe die rijdt. :arrow:

marcopantani
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 17 nov 2006 23:21

marcopantani 24 jan 2012 05:39

Mr_T schreef:Moet zeggen dat ik steeds meer 'gewend' raak aan dat frame en het al een stuk mooier begin te vinden.

Mooie fiets marco.

Welke wielen zijn dat, zipp 404 draad, of tube?

Zipp 404 Firecrest bandjes ;)

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 27 jan 2012 10:04

Ik heb dit jaar onder garantie een R3 2011 gekregen. Nu heb ik een Campa Record groep, en dit lijkt geen gelukkig huwelijk met BB right. De adapter voor het lager gaat scheef staan en de boel gaat kraken; bij een fietsmaat van mij is dit ook gebeurd.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Werk alles wel naar behoren met een Rotor 3D+ BB right crankstel?
Afbeelding

stef
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 dec 2005 15:28

stef 27 jan 2012 10:42

[/quote]"loos"]Ik heb dit jaar onder garantie een R3 2011 gekregen. Nu heb ik een Campa Record groep, en dit lijkt geen gelukkig huwelijk met BB right. De adapter voor het lager gaat scheef staan en de boel gaat kraken; bij een fietsmaat van mij is dit ook gebeurd.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Werk alles wel naar behoren met een Rotor 3D+ BB right crankstel?[/quote]


Ik heb net hetzelfde probleem. De O-ringen uit de BBRightcups(campa) werden reeds vervangen door een dikker model zodat er minder speling was tussen frame en cups. Aanvankelijk was het kraken verdwenen maar vrij vlug begon het crankstel opniew te kraken. Ik stel mij ook de vraag hoe ik dit probleem definitief kan oplossen. Ik overweeg ook om over te stappen op ROTOR. Al hoewel ik het straf vindt dat je een crankstel van campa in de schuif moet leggen en je nogmaals een crankstel moet aanschaffen omdat de boel niet past! Terwijl Cervélo wel degelijk op de site vermeldt dat campagnolo compatibel is met BBRight?[quote][/quote]
Stef

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 27 jan 2012 11:55

stef schreef:
"loos"]Ik heb dit jaar onder garantie een R3 2011 gekregen. Nu heb ik een Campa Record groep, en dit lijkt geen gelukkig huwelijk met BB right. De adapter voor het lager gaat scheef staan en de boel gaat kraken; bij een fietsmaat van mij is dit ook gebeurd.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Werk alles wel naar behoren met een Rotor 3D+ BB right crankstel?[/quote]


Ik heb net hetzelfde probleem. De O-ringen uit de BBRightcups(campa) werden reeds vervangen door een dikker model zodat er minder speling was tussen frame en cups. Aanvankelijk was het kraken verdwenen maar vrij vlug begon het crankstel opniew te kraken. Ik stel mij ook de vraag hoe ik dit probleem definitief kan oplossen. Ik overweeg ook om over te stappen op ROTOR. Al hoewel ik het straf vindt dat je een crankstel van campa in de schuif moet leggen en je nogmaals een crankstel moet aanschaffen omdat de boel niet past! Terwijl Cervélo wel degelijk op de site vermeldt dat campagnolo compatibel is met BBRight?
[/quote]

gebruik loctite ts frame en cups en de kans is zeer groot dat jullie problemen van de baan zijn !

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 27 jan 2012 12:52

loos schreef:Ik heb dit jaar onder garantie een R3 2011 gekregen. Nu heb ik een Campa Record groep, en dit lijkt geen gelukkig huwelijk met BB right. De adapter voor het lager gaat scheef staan en de boel gaat kraken; bij een fietsmaat van mij is dit ook gebeurd.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Werk alles wel naar behoren met een Rotor 3D+ BB right crankstel?
stef schreef:Ik heb net hetzelfde probleem. De O-ringen uit de BBRightcups(campa) werden reeds vervangen door een dikker model zodat er minder speling was tussen frame en cups. Aanvankelijk was het kraken verdwenen maar vrij vlug begon het crankstel opniew te kraken. Ik stel mij ook de vraag hoe ik dit probleem definitief kan oplossen. Ik overweeg ook om over te stappen op ROTOR. Al hoewel ik het straf vindt dat je een crankstel van campa in de schuif moet leggen en je nogmaals een crankstel moet aanschaffen omdat de boel niet past! Terwijl Cervélo wel degelijk op de site vermeldt dat campagnolo compatibel is met BBRight?
ts-biker schreef:gebruik loctite ts frame en cups en de kans is zeer groot dat jullie problemen van de baan zijn !
Ik heb hier Loctite 7471 activator en 641 "cilindrisch bevestigen" voor
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

Rerainmaker
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:03

Rerainmaker 30 jan 2012 16:26

Beste allen,
Hier zitten vast een hoop cervelo experts die mij kunnen helpen.
Ik wil een 2ehands cervelo soloist kopen. Nu heb ik een mooi frame gezien op marktplaats alleen dit is maat 56.
Nu dacht ik zelf dat ik een 58 nodig heb, ben 1.89 lang. Ie,and ervaringen?
Hoor het graag. En als je zelf een mooi frame in de aanbieding heb hoor ik het graag.

Groeten

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 30 jan 2012 16:28

Ik ben zelf ook 1,89 met een binnenbeenlengte van 93.
Al mijn Cervelo's hebben framemaat 58.

Nu zijn er nogal een aantal parameters, maar ik denk dat een 56 niet gaat werken.
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

Plaats reactie