Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 16 feb 2017 16:26

Aptera zijn naven , Edco heeft geen Aptera wielen, dus welke is het?
Prosport Pillon of Optima Albula lijkt me....
Verder lijk je me een prima kerel hoor, ik hak er soms stevig in , maar is niet negatief bedoeld...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 16 feb 2017 16:30

boswielrenner schreef:Ik wilde nog een wielsetje hebben. Deze is het geworden. Prijs-kwalitatief dik in orde.

Fulcrum racing quattro carbon
Jij lijkt me ook zo'n hardcore hamster, hoeveel setjes heb je inmiddels ?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39615
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 feb 2017 16:32

SqueeZer schreef:Mooier dan de Mavic's :winkthumb:
+1
Less is bore

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 16 feb 2017 16:44

Keezx schreef:Aptera zijn naven , Edco heeft geen Aptera wielen, dus welke is het?
Prosport Pillon of Optima Albula lijkt me....
Verder lijk je me een prima kerel hoor, ik hak er soms stevig in , maar is niet negatief bedoeld...
:D ;)
Op de velg en naven staat edco aptera en drie Zwitserse vlaggetjes,en in de nieuwe fiets zijn ze goed bevonden in de Carbon velgentest,verder weet ik het ook niet.
Maar ik vind ze vooral mooi en kreeg ze met een goede korting met inruil van de orginele velgen.
Dit zijn de assen.
http://www.carbonwheelsshop.com/hubs/ap ... holes.html
Dit de velgen.
http://www.carbonwheelsshop.com/catalog ... image/641/
Laatst gewijzigd door Heppiebianchi op 16 feb 2017 17:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39615
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 feb 2017 16:56

Ikon schreef: Maar ik vind ze vooral mooi .
Beter argument is er niet :lol:
Less is bore

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 16 feb 2017 18:18

Ivm de geplande zelfbouw van een carbonnen wielsetje alvast de naven besteld. Een setje Novatec A291SB-SL /F482SB-SL met 24/28 gaten. Op Ali-express voor maar liefst €75,00

De velgen ben ik nog niet uit. Het wordt in elk geval Helin Liu, 25mm breed U-vorm. Ik twijfel nog tussen 38 of 50 mm, en tussen 3K-mat of UD-mat.... Keuzes keuzes keuzes.....


Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39615
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 feb 2017 18:40

38 mat
Klaar :-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 16 feb 2017 18:51

De twijfel ging tussen (UD-) mat of (3K-) mat..... De oplossing "mat" geeft dus weinig verlichting ;)
Kun je trouwens je voorkeur voor 38mm toelichten?

Gebruikersavatar
svvander
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 okt 2016 20:13
Contact

Gebruikersavatar svvander 16 feb 2017 19:21

amclassic-fan schreef:[off-topic]@svvander Als je op die manier reageert laten we dan ook maar gewoon al ons afval op zee dumpen, doen ze in andere landen namelijk ook al. Bedoel ik zit zelf ook regelmatig in een vliegtuig, maar een beetje bewustwording kan echt geen kwaad. Iets minder materialistisch ingesteld zijn scheelt je daarnaast nog een heleboel geld.
[/off-topic]
Verdraai mijn woorden nu even niet a.u.b. Ik zeg gewoon: leuk dat je er iets wilt aandoen, maar alles laten omdat het "vervuilend" is; heeft totaal geen zin. Ik probeer ook milieubewust te leven en dit aan mijn kids mee te geven. Maar als ik bepaalde zaken niet koop omwille van dit of dat en de producenten blijven ze toch produceren, dan haalt het ook echt wel niets uit. En het feit dat "groen" heel slim wordt uitgespeeld in de marketingsector, heeft mij ook een beetje doen inzien dat niet alles is wat het lijkt te zijn.

Ik heb er een heel strikte visie in. Vandaar ook dat ik vanaf maart/april ga proberen met de fiets naar het werk te rijden. Niet (of toch niet enkel), omdat het mij centen bespaard, maar omdat ik mijn steentje wil bijdragen. Niet eenvoudig als je voor een Auto-leasing firma werkt. En vooral niet als je weet dat ik mezelf als trekker of ambassadeur beschouw van het recentelijke gelanceerde nieuwe product: fietsleasing.

Veel mensen zijn helaas heiliger dan de Paus en beweren dat ze alles doen om milieubewust te zijn etc, etc, maar pakken wel de wagen om naar de bakker te gaan 200m verder. Laten we gewoon eerlijk zijn: we leven in een bepaald stramien. (Hier op internet zitten tokkelen is trouwens ook niet echt goed voor het milieu...).
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39615
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 feb 2017 19:38

Hanz Bé schreef:De twijfel ging tussen (UD-) mat of (3K-) mat..... De oplossing "mat" geeft dus weinig verlichting ;)
Kun je trouwens je voorkeur voor 38mm toelichten?
Sorry, bedoelde UD mat. Vind ik persoonlijk wat universeler dan 3K wat toch vooral bij Campa past omdat het daar ook in terug komt (smaak).
38 vind ik universeler; weinig last van zijwind, lichter en reactiver, net een stap 'dikker' dan een standaard platte velg.
Less is bore

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 16 feb 2017 19:58

svvander schreef:
amclassic-fan schreef:[off-topic]@svvander Als je op die manier reageert laten we dan ook maar gewoon al ons afval op zee dumpen, doen ze in andere landen namelijk ook al. Bedoel ik zit zelf ook regelmatig in een vliegtuig, maar een beetje bewustwording kan echt geen kwaad. Iets minder materialistisch ingesteld zijn scheelt je daarnaast nog een heleboel geld.
[/off-topic]
Verdraai mijn woorden nu even niet a.u.b. Ik zeg gewoon: leuk dat je er iets wilt aandoen, maar alles laten omdat het "vervuilend" is; heeft totaal geen zin. Ik probeer ook milieubewust te leven en dit aan mijn kids mee te geven. Maar als ik bepaalde zaken niet koop omwille van dit of dat en de producenten blijven ze toch produceren, dan haalt het ook echt wel niets uit. En het feit dat "groen" heel slim wordt uitgespeeld in de marketingsector, heeft mij ook een beetje doen inzien dat niet alles is wat het lijkt te zijn.

Ik heb er een heel strikte visie in. Vandaar ook dat ik vanaf maart/april ga proberen met de fiets naar het werk te rijden. Niet (of toch niet enkel), omdat het mij centen bespaard, maar omdat ik mijn steentje wil bijdragen. Niet eenvoudig als je voor een Auto-leasing firma werkt. En vooral niet als je weet dat ik mezelf als trekker of ambassadeur beschouw van het recentelijke gelanceerde nieuwe product: fietsleasing.

Veel mensen zijn helaas heiliger dan de Paus en beweren dat ze alles doen om milieubewust te zijn etc, etc, maar pakken wel de wagen om naar de bakker te gaan 200m verder. Laten we gewoon eerlijk zijn: we leven in een bepaald stramien. (Hier op internet zitten tokkelen is trouwens ook niet echt goed voor het milieu...).
Is één schaap over de dam volgen er meer. Je kan wel zeggen één persoon boeit niks maar als iedereen dat denkt koopt iedereen het. En alles begint bij 1 iemand!

Als je echt goed voor het milieu bent dan zat je nu al met je reet in op de fiets en ging je het niet proberen maar doen!
Maak joe woar

Gebruikersavatar
svvander
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 okt 2016 20:13
Contact

Gebruikersavatar svvander 16 feb 2017 20:19

Ik zal wel bepalen wat ik moet doen. En ik begin wel bij mezelf en diegene rond mij... begin jij dan met jezelf?
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

Plaats reactie