Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

sulai
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 feb 2009 10:43

sulai 25 aug 2009 18:14

Beste Kuota liefhebbers,
Sinds enkele maanden geleden heb ik kennisgemaakt met deze merk. Zelf ben ik sinds november vroig jaar aan het wielerennen, dus vrij nieuw in deze materie.
Ik overweg om mijn huidige fiets (Trek 1.9) in te ruilen en met een bijbetaling een Kredo Ultra kopen. Ik las dat er een nieuwe Kuota komt, namelijk Kult.
Blijft Kredo Ultra nog aankomend jaar bestaan? komt dan ook een nieuwe Kredo uit?

Graag jullie reacties,

blanch
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jul 2009 22:46

blanch 25 aug 2009 22:20

Sulai schreef:Beste Kuota liefhebbers,
Sinds enkele maanden geleden heb ik kennisgemaakt met deze merk. Zelf ben ik sinds november vroig jaar aan het wielerennen, dus vrij nieuw in deze materie.
Ik overweg om mijn huidige fiets (Trek 1.9) in te ruilen en met een bijbetaling een Kredo Ultra kopen. Ik las dat er een nieuwe Kuota komt, namelijk Kult.
Blijft Kredo Ultra nog aankomend jaar bestaan? komt dan ook een nieuwe Kredo uit?

Graag jullie reacties,


Naar mijn weten blijft de Kredo Ultra bestaan, de Kult zal tussen de KOM en Kredo liggen. De Kredo Ultra is de opvolger van de Kredo sinds 2008. Ik denk dat de Kredo Ultra binnen een jaar of twee vernieuwd zal worden.
Ik heb voor de Ultra gekozen omdat ik al 2 jaar een Kredo heb, en ben daar supercontent van.

blanch
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jul 2009 22:46

blanch 26 aug 2009 00:08

Geachte,



Allereerst dank voor de interesse.

Kuota Kredo blijft in het gamma en is vrij vlot leverbaar.

Wat betreft het nieuwe Kult frame, dit frame zal op basis van prijs en geometrie overeenstemmen met de huidige Kredo Ultra.

Tevens zal dit frame verkrijgbaar zijn in twee kleurstellingen : rood-wit-carbon of zilver-wit-carbon.

Eerste leveringen zijn voorzien vanaf eind oktober.

Alvast bedankt.



Met sportieve groeten,

Kind regards,

Salutations



Kuota | VDB Parts NV

kuota@vdbparts.be



+32 3 780 71 20

sulai
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 feb 2009 10:43

sulai 26 aug 2009 10:45

Beste Kuota VDB Parts NV,
Wat ik me dan afvraag is:
Waar is de grootste verschil tussen de Kredo Ultra en Kult. Niet op basis van prijs en geometrie, begrijp ik uit uw mail? wat is dan de reden dat Kuota met dezelfde basisfiets maar een andere naam komt?

Waarom zou ik voor een Kuota gaan en niet de populaire Pino of Cervelo?

Graag uw reactie,

blanch
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jul 2009 22:46

blanch 26 aug 2009 11:44

Sulai schreef:Beste Kuota VDB Parts NV,
Wat ik me dan afvraag is:
Waar is de grootste verschil tussen de Kredo Ultra en Kult. Niet op basis van prijs en geometrie, begrijp ik uit uw mail? wat is dan de reden dat Kuota met dezelfde basisfiets maar een andere naam komt?

Waarom zou ik voor een Kuota gaan en niet de populaire Pino of Cervelo?

Graag uw reactie,


Zie link :

http://nyx.at/bikeboard/Board/kuota-kult-2010-th109611

niels1979
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 okt 2008 15:57

niels1979 26 aug 2009 11:46

De voornaamste verschillen zullen waarschijnlijk de carbonstructuur zijn, stijfheid, gewicht en wat looks

Afbeelding

Afbeelding

sulai
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 feb 2009 10:43

sulai 26 aug 2009 15:12

Blach! bedankt voor de link. Helaas mijn Duits is 0,0.
Mijn vraag blijft waarom dan Kult op de markt als deze dezelfde prijs heeft als Kredo maar toch andere carbonstructuur heeft en iets beter is.
Ik wil namelijk voor deze prijs de beste exclusieve fiets kopen en later geen spijt van hebben.

brozie
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 sep 2008 16:07

brozie 07 sep 2009 09:43

tussendoor nog even een pic van de nieuwe look van mijn machientje :

http://wznlza.bay.livefilestore.com/y1p ... g?download

sulai
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 feb 2009 10:43

sulai 14 sep 2009 11:33

Zijn Kredo en Kult ook goede allround fietsen?
Bergop met een sterke zijwind.... bijvoorbeeld...?

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 14 sep 2009 11:39

Sulai schreef:Zijn Kredo en Kult ook goede allround fietsen?
Bergop met een sterke zijwind.... bijvoorbeeld...?


Over 2 weken zit ik met mijn Kredo op de Ventoux, dus dan laat ik het je weten.
Maar het lijkt me geen probleem eigenlijk. Waar baseer je deze vraag op trouwens? De "dikke" schuine buis?

sulai
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 feb 2009 10:43

sulai 14 sep 2009 13:00

Nou, veel succes daar boven...:)
Waar baseer ik mijn vraag... nou, eigenlijk o.a. die dikke schuine buis. Ook omdat er veel over Cervelo S2 gezegd wordt. Hij heeft ook een dikke schuine buis en zou voor zijwind gevoelig zijn.
Ik zit al heel lang te twijfelen tussen Kuota Kredo/Kult en Cervelo S2.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 14 sep 2009 13:19

Nou, als ik dit jaar niet de Kredo had aangeschaft, dan wist ik het wel. Dan zou het zeker de Kult worden. De Kredo is een top fiets (licht en stijf) en ik kan me niet voorstellen dat de Kult slechter is. En persoonlijk vind ik hem een brute look hebben.

Ik geef toe, je moet er van houden (van de vormgeving), maar als je dat doet dan heb je ook wat exclusiefs in huis. Op de Cervelo rijden ondertussen zoveel mensen, niet leuk meer.

Plaats reactie