Pagina 90 van 768
Geplaatst: 18 jul 2009 15:32
door superguy
paulusR3 schreef:SuperGuy schreef:paulusR3 schreef:Ik heb dezelfde binnenbeenlengte maar dan bij 190cm en heb een 58 nodig. Ik denk dat voor jouw een 56 ok is. Wel effe checken of je uitkomt met de zadelpen lengte....
Hoe hoog zit je dan met jouw zadel als ik vragen mag?
Dus van top zadel tot center bracket.
Voor de goede orde; ik rijd een R3 in maat 58, maar qua framehoogte is deze nagenoeg hetzelfde als de sl2. Ik heb mijn zadel op 81 cm staan gemeten van center bb tot top zadel. Mijn zadelpen heeft nog een een cm of 3 'overschot'.
Een maat 56 voor een 1.93 zal wel veel te klein zijn zeker?
Mijn zadel staat op 82.5cm.
Geplaatst: 18 jul 2009 16:23
door paulusr3
Dat ligt maar ner eraan hoe de renner in kwestie gebouwd is. Iemand met een kort bovenlijf irt de totale lichaamslengte, kan met een 56 uitkomen. Zeker ook omdat een sl2 aan de voorkant hoger gebouwd is dan bv cervélo (de sl2 in maat 58 heeft een 20,5 headtube, de R3 in 58 heeft er één van 18cm). Alleen de zadelpenlengte blijft een aandachtspunt!
Voor jouw lengte komt een 58 meer in de buurt, lijkt me zo.
Geplaatst: 18 jul 2009 18:36
door timcap
bosna schreef:timcap schreef:ik zou graag willen weten welke maat specialized s works tarmac ik nodig heb?
ik zit zelf te denken aan een 56 of 58?
ik wil diep zitten
binnenbeenlengte:91cm lichaamslengte: 1.82
ik ben ook 182 en rij op een 56
maar wat is uw binnenbeenlengte en hoe diep zit u?
Geplaatst: 18 jul 2009 19:13
door pietr
Hoe zit dat precies met die zadelpenlengte?
Ik ben 185 cm, met een bbl van ruim 92 cm (in verhouding een kort bovenlijf dus). Ik ben van plan een Roubaix aan te schaffen. Het verstandigst lijkt het mij om een maat 58 te nemen en niet maat 61. Bij een maat 58 komt de zadelpen wel een enorm eind uit de buis: dus meer flex. Betekent dat dan ook meer kans op breuk?
Geplaatst: 18 jul 2009 21:04
door paulusr3
Normaal gesproken staat er op de zadelpen een streep. Tot die streep moet er minimaal in. Als jeje daar aan houdt, zal niets mis gaan. Mocht de zadelpen te kort zijn, zou je nog kunnen kijken voor een langer exemplaar. Een maat 61 voor iemand met een 'kort bovenlijf' zou ik niet gaan nemen. Wordt al snel te lang.... kun je dadelijk een 9 cm stuurpen gaan monteren ofzo!
Geplaatst: 18 jul 2009 21:56
door pietr
paulusR3 schreef:Normaal gesproken staat er op de zadelpen een streep. Tot die streep moet er minimaal in. Als jeje daar aan houdt, zal niets mis gaan.
Het is natuurlijk allemaal berekend en getest, maar voor mijn gevoel kan het nooit goed blijven gaan met een zadelpen die ver uitsteekt.
Dat is net zoiets als bij mensen met vliegangst: je hoeft niet bang te zijn dat het vliegtuig crasht, want het is allemaal berekend en getest en daarom gaat het bijna altijd goed...
Geplaatst: 18 jul 2009 22:29
door paulusr3
Tja....de standaard FSA SL-K die bij mijn R3 geleverd werd kan volgens mij wel wat hebben. Is niet echt licht en ook nog eens vrij dik (32,4). Ik maak me er eigenlijk niet zo'n zorgen om.
Geplaatst: 18 jul 2009 22:53
door pietr
De pen bij de Roubaix is juist smal, 27,1 of zoiets.
Ik las op een blog hier op Fiets.nl dat iemand van 100+ kg ook een zadelpen van carbon gebruikt: je ziet die pen dan wel op en neer gaan.
En nu weer ontopic wat mij betreft.
Geplaatst: 19 jul 2009 15:28
door superguy
paulusR3 schreef:Dat ligt maar ner eraan hoe de renner in kwestie gebouwd is. Iemand met een kort bovenlijf irt de totale lichaamslengte, kan met een 56 uitkomen. Zeker ook omdat een sl2 aan de voorkant hoger gebouwd is dan bv cervélo (de sl2 in maat 58 heeft een 20,5 headtube, de R3 in 58 heeft er één van 18cm). Alleen de zadelpenlengte blijft een aandachtspunt!
Voor jouw lengte komt een 58 meer in de buurt, lijkt me zo.
Mijn binnenbeenlengte is 92-93cm.
Een 56 voor een persoon van 1.93m zou msh ook wel een beetje belachlijk uitzien?
Die zadelpen die er zo lang uit zit enz...
Maar de trend is nu ook altijd heel kleine kaders te nemen zeker.
Geplaatst: 20 jul 2009 11:10
door pietr
Specialized komt voor het modeljaar 2010 met een nieuw model, de Secteur. Het is een fiets met een aluminium frame, terwijl de geometrie (exact) gelijk zou zijn aan de Roubaix. Ik krijg geen plaatje gepost, maar hier kun je een foto zien:
Spec. 2010 nieuws. Even naar beneden scrollen tot ongeveer 3/4, onder het kopje "Roubaix and Secteur: more value and performance through rest of range" staat de foto en de info.
Geplaatst: 20 jul 2009 13:44
door fizik
Plaatje:
Geplaatst: 20 jul 2009 21:37
door pietr
Hoe zit dat precies met die soorten carbon bij Specialized?
Fact 7R - 8R - 9R etc. Betekenen die getallen het aantal laagjes carbonvezels over elkaar of betekent het de dikte van de vezel? Of wellicht nog iets anders? Op internet heb ik het niet kunnen vinden.
Is 11R beter dan 7R of heeft het te maken met het gebruiksdoel (toeren, wedstrijden)? Kan een frame van 11R een hoger gewicht van de berijder aan t.o.v. bijv. een 7R?