Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

jmstyle
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2005 17:03

jmstyle 10 aug 2005 12:38

Quoten: Origineel geplaatst door ottie op 10 Augustus 2005


Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 09 Augustus 2005


 je krijgt alleen een bekeuring als je een gevaar voor het overige verkeer vormt en een gele prent voor je id uiteraard, daar kunnen wat!! daar pakken ze je op, tenslotte heb je niet altijd een kilometerteller op je fiets zitten dus dat is geen punt van  discusssie maw nee je krijgt geen bon voor te hard rijden maar wel voor geen id kaart bij je hebben.


Dat ID is inderdaad het probleem. Die snelheid gaat wel goed, hooguit een waarschuwing. Ik heb nu een oud paspoort (met van die gaten erin) in mijn zadeltasje zitten. Ik hoop dat men daar genoegen mee neemt. Paspoort mee naar van alles en nog wat doe ik niet meer. Die is al één keer gejat en dat vind ik genoeg.
 


Ik ben bang dat de politie daar niets aan heeft. Je meot aaltijd een geldig ID bewijs bij je hebben. Dus volgens mij kun je dat oude paspoort net zo goed thuislaten.
PS: word wel een beetje off topic

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 11 aug 2005 00:50

De afgelopen twee weken in de jura (frankrijk) iedere ochtend een vast rondje gemaakt van 45 kilometer. Dit vanaf camping Domain de Chalain aan het Lac du Chalain. Ik heb hierover 1.45 uur gedaan, en was iedere keer weer een fantastisch begin van de dag. Op de tweede dag een "near bÿ collision" gehad met een dertig-tal franse koeien die over de weg liepen op weg naar een ander weiland. (en mijn  fiets plus rug onder de koeienmest)
op de route een aantal klimmetjes (pfoei, zonder klimervaring best pittig!), en een leuke afdaling alwaar ik de snelheid van 62.7 km heb gehaald. Verder ontzettend genoten. 
Vandaag lekker bijgekomen van de terugreis naar huis, en morgen mijn favoriete rondje vanuit Heerhugowaard naar Den Helder, en via de kust weer terug.
Martin Heerhugowaard
 
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4607
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 11 aug 2005 13:44

Quote: Origineel geplaatst door marrrtin op 10 Augustus 2005
op de route een aantal klimmetjes (pfoei, zonder klimervaring best pittig!), en een leuke afdaling alwaar ik de snelheid van 62.7 km heb gehaald. Verder ontzettend genoten. Vandaag lekker bijgekomen van de terugreis naar huis, en morgen mijn favoriete rondje vanuit Heerhugowaard naar Den Helder, en via de kust weer terug.Martin Heerhugowaard

Geen klim ervaring noemt hij dat Van die open vlaktes tegen wind in langs de kust krijg je ook wel sterke benen hoor

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 12 aug 2005 00:30

Even 40 km gereden. Ik had een verrekte spier in mijn linker dijbeen die het buigen tot een marteling maakte, vooral bij buiging van de heup. Pijn van de liesstreek to in mijn onderrug. Afijn, even rustig aan gedaan en vandaag  weer even proefgereden op de oude velo. Gemiddelde 26,8 dus dat ging vrij aardig. Volgende week maar wat meer km maken.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 12 aug 2005 11:34

Gisteren 57km /2:05.
Door de St Tunisse bossenen verder over Overloon naar Vierlingsbeek en over Boxmeer terug.
Ging eigenlijk best wel lekker.
Dus dacht ik vanmorgen ik ga nu maar eens naar Groesbeek voor de bulten.
Maar ik doe de rolluiken omhoogen wat voor weer zie ik REGEN.
Dus wachten we maar weer eens een dagje.
WAT IS ER TOCH MET DAT ZOMERWEER AAN DE HAND??????????????
Waar blijft het ?
cornelli racing cycles Uden

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4607
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 12 aug 2005 12:26

Quote: Origineel geplaatst door NEOS op 12 Augustus 2005

WAT IS ER TOCH MET DAT ZOMERWEER AAN DE HAND??????????????
Waar blijft het ?


Nou ik hoop dat het morgen nog een beetje wordt, zeker in belgie anders zie ik het niet zitten om 12 uur onderweg te zijn

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 12 aug 2005 12:26

Het zomerweer is op vakantie denk ik.
Ik zit ook te wachten op droog weer.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 12 aug 2005 12:36

Idd, de zomer is op vakantie in Spanje,Portugal en z.Frankrijk. Daar wordt alle warmte verstookt. Het bluswater valt hier! Foutje v/d natuur, ff Apeldoorn bellen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 12 aug 2005 12:48

Quoten: Origineel geplaatst door Jm Style op 09 Augustus 2005


Krijg e nou wel of geen geel papiertje?:S Aan 2 verschillende antwoorden heb je ook niks.


OFF TOPICAls u mij toe staat nog een keer off topic:
Ja, je kan bekeurd worden op de fiets! Een maximum snelheid die geldt voor auto's geldt niet voor ongemotoriseerd verkeer (fietsen). Maar gelukkig heeft de wetgever een vangnet artikel in de wegenverkeerswet opgenomen. Art. 5WVW. Dat verbiedt ieder gedrag dat gevaar opleverd voor het verkeer, of het verkeer hinderd. Met je fietsje al slalommend met 50km/u door een 30km/u woonwijk waar kinderen buiten spelen bijvoorbeeld is een goede reden voor een politieagent om een bon uit te schrijven. Art 5WVW is wat ruim geformuleerd (en dat is ook de bedoeling) en niet elke diender maakt gebruik van zijn discretionaire bevoegdheid. Als je geluk hebt kom je er dus vanaf met een waarschuwing.
Over legitimatieplicht: Ja, er staat in de wet dat je je altijd en overal moet kunnen legitimeren. Maar er staat ook dat opsporingsambtenaren een geldige reden moeten hebben om je naar je personalia te vragen. Zonder opgave van reden hoef je je dus niet te legitemeren. De minister heeft deze legitimatieplicht ook ingevoerd voor bepaalde situaties waarin het voorheen erg lastig was voor opsporingambtenaren om de identiteit van bepaalde mensen vast te stellen. Het vaststellen van de identiteit van en simpele verkeersovertreder hoort daar niet bij. Voorheen zou aan agent ook genoegen hebben genomen met een collegekaart, ov-jaarkaart o.i.d. Dat zou hij nu ook nog moeten doen. Het is in mijn ogen misbruik van zijn bevoegdheid als je wordt bekeurd voor het door rood licht rijden en daarbij ook nog een bekeuring krijgt omdat je geen geldige ID bij je hebt. Over dit laatste punt zijn de meningen nog een beetje verdeeld en zal het nog even duren voordat het helemaal duidelijk is in welke gevallen er bekeurd mag worden als je geen geldige id hebt. Strikt gezien was het niet de bedoeling van de minsiter dat ook een simpele verkeerovertreder een dubbele bekeuring krijgt. Het is nu aan de rechter om de wet te interpreteren en ik denk dat die wat pragmatisch te werk zal gaan en er een algehele identificatieplicht in zal lezen. De tijd zal het leren.
Nog even ontopic: gisterne ook weer een rondje gemaakt. Ik had veel kracht in de benen zodat ik niet erg merkte dat er een behoorlijke wind stond. pas toen ik thuis was en mijn hartslagmeter uitlas zag ik dat ik toch een wat grotere inspanning dan gewoolijk had geleverd  
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

Plaats reactie