Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jul 2012 17:18

Ik snap niet waarom Froome niet zelf mocht gaan. Zal hij een minuut op Wiggins wegrijden? Pakt hij wel een etappe wat een mooie beloning voor z'n trouwe houding was geweest.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9132
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jul 2012 17:20

Gastheerg schreef:Ik snap niet waarom Froome niet zelf mocht gaan. Zal hij een minuut op Wiggins wegrijden? Pakt hij wel een etappe wat een mooie beloning voor z'n trouwe houding was geweest.
Waarschijnlijk omdat Wiggins dat niet wil. Bang dat Froome de Tour kan winnen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 19 jul 2012 17:22

Jammer dat Froome een kleine twee minuten heeft verloren door een lekke band. Froome had vandaag ook door moeten rijden.

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 19 jul 2012 17:23

Wel mooi dat Froome wel 5x achterom heeft gekeken van: "waar blijf je nou.."

Duidelijk even laten zien dat hij veel sterker was.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 jul 2012 17:23

Top 3 van de etappe op Pinarello's, zou die zege voor een superieure Specialized nog komen? :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

puritein1
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:57
Locatie: Kudelstaart

puritein1 19 jul 2012 17:32

Op zich wel mooi dat Froome zich niet kon inhouden.
Rijdt ie volgend jaar voor BMC !!

Krijgen we een tour met Froome, Nibali, Contador, Wiggins en Sleck. ....
kan nu al niet wachten!!!!!.




en ja, die slappe zal ook wel weer meedoen
Lekker peddelen jonguhh!!

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 19 jul 2012 17:37

Gastheerg schreef:Ik snap niet waarom Froome niet zelf mocht gaan. Zal hij een minuut op Wiggins wegrijden? Pakt hij wel een etappe wat een mooie beloning voor z'n trouwe houding was geweest.
Trouwe houding vind ik wel meevallen. Hij maakt Wiggins op deze manier volkomen belachelijk met al die gebaren, etc. Ga dan naast of achter Wiggins rijden en laat hem het klimtempo bepalen.

Wat een fail van Sky om dit zo op te lossen. Ze helpen de individuele ambities van hun renners echt volledig om zeep op deze manier. Froome had hier gewoon kunnen winnen. En waarom Boasson keer op keer zo veel werk moet verzetten is mij ook een raadsel. Die had best 1 of 2 etappes mogen aankruisen om voor zichzelf te rijden, zonder de belangen van Wiggins daarmee te schaden.

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 19 jul 2012 18:23

litespeed schreef:
Gastheerg schreef:Ik snap niet waarom Froome niet zelf mocht gaan. Zal hij een minuut op Wiggins wegrijden? Pakt hij wel een etappe wat een mooie beloning voor z'n trouwe houding was geweest.
Trouwe houding vind ik wel meevallen. Hij maakt Wiggins op deze manier volkomen belachelijk met al die gebaren, etc. Ga dan naast of achter Wiggins rijden en laat hem het klimtempo bepalen.

Wat een fail van Sky om dit zo op te lossen. Ze helpen de individuele ambities van hun renners echt volledig om zeep op deze manier. Froome had hier gewoon kunnen winnen. En waarom Boasson keer op keer zo veel werk moet verzetten is mij ook een raadsel. Die had best 1 of 2 etappes mogen aankruisen om voor zichzelf te rijden, zonder de belangen van Wiggins daarmee te schaden.
Ik ben het met je eens. De leiding van Sky heeft oogkleppen op en kunnen alleen nog maar Wiggins in het geel zien. Maar geef de winnaar eens ongelijk. Stel nu dat Froome doorrijdt, Wiggins een klapband krijgt en de volgauto er een minuut achter zit. Dan wint Froome de tour. Dat is dan een ramp natuurlijk. :lol:

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 19 jul 2012 18:49

het laatste nieuws is dat Wiggins een kadootje voor Froome gekocht heeft:
http://www.rose.nl/artikel/stuurspiegel ... /aid:26500

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 19 jul 2012 19:04

Froome heeft Wiggins hier gepiepelt.. wat een ontzettend naar gebaar van Froome.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 19 jul 2012 19:17

litespeed schreef:Gelukkig maken de klassementsmannen mooi oorlog op dit parcours!

Renners maken de koers. Renners maken de Giro. Renners maken de Tour. Punt.
Echt niet. De mannen in de auto's maken de tour, niet de renners.
Als de beste renner de tour de france wint is dat zeker niet Wiggins. Nee, dan zet ik mijn centen op Froome.
Maar die mag niks, maar kan veel. Ook Nibali had kans, als hij maar de ballen had gehad en een dikke vinger had opgestoken en was gaan rijden. Sky was dan wel eens uitgepierd ergens. Die kunnen ook niet de volle 145 km voluit gaan.
Al die afspraakjes, oortjes en onzinnige gesprekken onderweg.
Koers is gewoon vanaf de start hard fietsen. Een paar honderd kilometer verder is een streep getrokken. Wie daar als eerste overeenkomt is winnaar. Niet meer en niet minder. En het zal je worst moeten wezen bij wie je in de ploeg zit. Als je denkt dat je sterker bent, ga dan voor eigen kansen.
Ik vind dit zo'n vertoning. Krijgen we dan nooit meer een man tegen man gevecht te zien op de flanken van een berg. Of pas in de laatste rit (zondag naar Parijs tel ik niet mee of ze moeten er eens een tijdrit van maken) de winnaar bekend wordt.
Ga de rest ook niet meer kijken. Het lijkt erop dat degene die de beste tijdrit rijdt, en een goede ploeg om zich heen heeft de Tour wint.
Dat is gewoon vervalsing van een zeer mooie meerdaagse wedstrijd.

Of is dat het oude wielrennen :lol: :lol: :lol: Daar was in ieder geval meer plezier aan te beleven als kijker
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39664
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2012 19:33

Het oude wielrennen..... Definieer oud aub.
Ik kom dan gemiddeld genomen al ergens uit vóór Indurain....
Less is bore

Plaats reactie