Vandaag gefietst in 2012
Gisteren een stevige training van 2 uur met een aantal weerstandsblokken. Vandaag prima omstandigheden voor een rustige duurtraining (op m'n winterbike) van bijna 130km. Een groot deel verliep over de Westfriese Omringdijk, pal langs het IJsselmeer. Handjes op 't stuur dus, en af en toe op 't cameraatje. Om enig idee te geven...
Gisteren de route Asperderberg-Geldenberg-Bergstrasse-Oudeholleweg-7heuvelenweg.
Waren 68 km ( het ging een stuk beter dan woensdagavond ).
Tja weer gemerkt dat na 2 nachtdiensten je die richting eigenlijk niet uit moet gaan...............
Waren 68 km ( het ging een stuk beter dan woensdagavond ).
Tja weer gemerkt dat na 2 nachtdiensten je die richting eigenlijk niet uit moet gaan...............
cornelli racing cycles Uden
-
- Forum-lid
Gisteren eindelijk weer eens met de club kunnen trainen.
Ben er nu toch zeker 6 weken uit geweest vanwege een sleutelbeenbreuk. Ben alleen nog altijd niet pijnvrij, dus voorlopig blijft het bij korte stukjes en bij toeren ipv koersen
Ben er nu toch zeker 6 weken uit geweest vanwege een sleutelbeenbreuk. Ben alleen nog altijd niet pijnvrij, dus voorlopig blijft het bij korte stukjes en bij toeren ipv koersen
Net zoals vorige week geen best weer voorspeld op mijn vrije dag
Aangezien ik (net als vorige week) geen zin had om de hele dag op de buienradar te zitten kijken, ben ik rond een uur of 10 gewoon vertrokken. Regenjasje in de achterzak, waterdichte overschoenen aan, uiteraard op de winterfiets met spatbord. De eerste 1,5 uur op een paar kleine spetters na eigenlijk prima weer. Via Ruischerbrug en Harkema naar het Winschoterdiep gereden. Dat een tijdje gevolgd en toen afgedraaid richting Slochteren. Rondje gemaakt rondom het Hondshalstermeer. Vlak voor Wagenborgen begon het zachtjes te plenzen. Regenjasje aangedaan en verder gefietst. Al snel begon het steviger te regenen. Via Tjuchem, Overschild, Schaaphok en Ruischerbrug weer naar huis gereden. Voeten redelijk droog gebleven en ook niet verkleumd gelukkig. Al bij al goed voor 87 km.
Aangezien ik (net als vorige week) geen zin had om de hele dag op de buienradar te zitten kijken, ben ik rond een uur of 10 gewoon vertrokken. Regenjasje in de achterzak, waterdichte overschoenen aan, uiteraard op de winterfiets met spatbord. De eerste 1,5 uur op een paar kleine spetters na eigenlijk prima weer. Via Ruischerbrug en Harkema naar het Winschoterdiep gereden. Dat een tijdje gevolgd en toen afgedraaid richting Slochteren. Rondje gemaakt rondom het Hondshalstermeer. Vlak voor Wagenborgen begon het zachtjes te plenzen. Regenjasje aangedaan en verder gefietst. Al snel begon het steviger te regenen. Via Tjuchem, Overschild, Schaaphok en Ruischerbrug weer naar huis gereden. Voeten redelijk droog gebleven en ook niet verkleumd gelukkig. Al bij al goed voor 87 km.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Netjes! Geluk dat de temperaturen redelijk zijn, anders is de lol er helemaal af.
Less is bore
Dank. Het viel op zich mee mentaal. Een kleine tegenvaller was evengoed dat de wind draaide waardoor ik op de terugweg schuin wind tegen had.... ik doe altijd mijn uiterste best zo te navigeren dat ik op de terugweg wind mee heb (mag niet van Litespeed, maar ik doe het toch ). Maar goed, als je dan na 1,5 uur in de regen rijden onder de douche staat, is de voldoening extra groot.
Je hebt overigens gelijk, in de regen rijden bij lage temperaturen is gekkenwerk. Ik vraag me ook sterk af of er dan nog trainingseffect is aangezien je volledig verkleumt.
Je hebt overigens gelijk, in de regen rijden bij lage temperaturen is gekkenwerk. Ik vraag me ook sterk af of er dan nog trainingseffect is aangezien je volledig verkleumt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die wind-truuk proberen wij ook altijd
Kou en regen is traintechnisch geen goede combi imho. Ik pak dan tegenwoordig gewoon de tacx. Sinds de fortius hier staat verteer ik dat een stuk beter.
Kou en regen is traintechnisch geen goede combi imho. Ik pak dan tegenwoordig gewoon de tacx. Sinds de fortius hier staat verteer ik dat een stuk beter.
Less is bore
-
- Forum-lid
Ik heb net een uurtje drafsport gedaan en heb eindelijk het eerste voordeel daarvan ontdekt. Regen is tijdens het lopen geen enkel probleem. Sterker nog, het is eigenlijk wel lekker. 12 kilometer gedaan maar morgen stap ik maar weer op de fiets want ik ben hier hopeloos offtopic.
-
- Forum-lid
Hier in Italie is het heerlijk weer geen regen of kou, gewoon een stralende zon en 25-30 graden
Vandaag de Panarotta en de Passo Del Redebus op geweest en gisteren al de Kaiserjagerstrasse en de Monte Bondone.
Vandaag de Panarotta en de Passo Del Redebus op geweest en gisteren al de Kaiserjagerstrasse en de Monte Bondone.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02