Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

a226183
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 02 mei 2010 23:50

a226183 31 jul 2015 17:41

ik woon op de grens nederland belgie de klinge

a226183
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 02 mei 2010 23:50

a226183 01 aug 2015 20:21

bpost vraagt nu een cn 24 in te vullen dat zou een internationaal schade transport document moeten zijn.
in china vragen een bevestiging van b post dat de goederen hier zo toegekomen
nu maar afwachten

a226183
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 02 mei 2010 23:50

a226183 01 aug 2015 20:27

Ernie C. schreef:Voor dat geld had je ook een paar echte kunnen kopen en gewoon terug kunnen sturen naar de webshop als ze beschadigd waren :lol: :lol: :lol: .
Maar daar heb ik zeker geen probleem mee maar echte aub 1499€ waar gaan we naar toe
zeg eerlijk dat onze berdijven eens stoppen met hun woekerwinsten
voor dit bedrag koop je al velgen voor op u wagen met banden en al bereken maar eens groso moto de prijs je zou voor minder naar china uitwijken
ik hou ook liever de industrie hier maar je mag u klanten niet zelf wegjagen vind ik

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 02 aug 2015 22:14

a226183 schreef:
Ernie C. schreef:Voor dat geld had je ook een paar echte kunnen kopen en gewoon terug kunnen sturen naar de webshop als ze beschadigd waren :lol: :lol: :lol: .
Maar daar heb ik zeker geen probleem mee maar echte aub 1499€ waar gaan we naar toe
zeg eerlijk dat onze berdijven eens stoppen met hun woekerwinsten
voor dit bedrag koop je al velgen voor op u wagen met banden en al bereken maar eens groso moto de prijs je zou voor minder naar china uitwijken
ik hou ook liever de industrie hier maar je mag u klanten niet zelf wegjagen vind ik
Prima, maar koop dan naamloze chineesjes in plaats van namaak....
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 aug 2015 09:39

a226183 schreef:Ik heb een setje ffwd fr6 achterwiel en f4r voorwiel besteld
met powerway r13 naven
setje is toegekomen 470€ betaald china en nu komt het
bpost clereance douane rekent me aan
btw import 157.51€ aan
dan formaliteiten 30€
dan douanerechten250.04€
dat is een totaal bedrag van 437.55€ dat erbij komt + 470€ + 907.55
De verpakking was licht geschonden maar de postb wou niet de goederen inspecteren op schade .
dan maar aanvaard want na het lange wachten wil je toch iets zien en inderdaat wielset heeft vooraan een inpakt gehad en carbon rand afgecheurd van alu velg achterwiel vertoond ook schade aan de alu velgrand zijn er mensen met dezelfde ondervindingen
ik woon in belgie
is dit ook zo in nederland
Jij hebt geen FFWD wielen besteld, ze lijken er zelfs niet op, maar Chinese wielen met een FFWD stickerset en zelfs de stickers zijn nep.

Koop je dan een setje bij een kleine wielbouwer in België of Nederland met een eigen "label".

Deze gebruiken Chinese velgen, Chinese naven en bouwen met deze onderdelen een wielset mee in België of Nederland en plakken er hun eigen stickers op.
Kosten een beetje meer dan in China maar je hebt garantie en het is geen "willen doen alsof", :mrgreen:

En nu ben jij ook nog eens veel meer kwijt en je hebt een beschadigde set.
I know myself like no one else
Nothing to defend

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 04 aug 2015 10:23

Lcsmet schreef:
a226183 schreef:Ik heb een setje ffwd fr6 achterwiel en f4r voorwiel besteld
met powerway r13 naven
setje is toegekomen 470€ betaald china en nu komt het
bpost clereance douane rekent me aan
btw import 157.51€ aan
dan formaliteiten 30€
dan douanerechten250.04€
dat is een totaal bedrag van 437.55€ dat erbij komt + 470€ + 907.55
De verpakking was licht geschonden maar de postb wou niet de goederen inspecteren op schade .
dan maar aanvaard want na het lange wachten wil je toch iets zien en inderdaat wielset heeft vooraan een inpakt gehad en carbon rand afgecheurd van alu velg achterwiel vertoond ook schade aan de alu velgrand zijn er mensen met dezelfde ondervindingen
ik woon in belgie
is dit ook zo in nederland
Jij hebt geen FFWD wielen besteld, ze lijken er zelfs niet op, maar Chinese wielen met een FFWD stickerset en zelfs de stickers zijn nep.

Koop je dan een setje bij een kleine wielbouwer in België of Nederland met een eigen "label".

Deze gebruiken Chinese velgen, Chinese naven en bouwen met deze onderdelen een wielset mee in België of Nederland en plakken er hun eigen stickers op.
Kosten een beetje meer dan in China maar je hebt garantie en het is geen "willen doen alsof", :mrgreen:

En nu ben jij ook nog eens veel meer kwijt en je hebt een beschadigde set.
Ik ben mij aan het orienteren op een setje chinese wielen. Deze extra kosten schrikken mij wel een beetje af, dus ik ben wel benieuwd naar die kleine wielbouwers. Zou je een paar voorbeelden kunnen geven?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 aug 2015 10:50

Wielbouwers ;)

Of gebruik gewoon de zoekfunctie in het forum hoofdstuk 'wielen'. :!:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 aug 2015 11:03

SupaX schreef:............

Ik ben mij aan het orienteren op een setje chinese wielen. Deze extra kosten schrikken mij wel een beetje af, dus ik ben wel benieuwd naar die kleine wielbouwers. Zou je een paar voorbeelden kunnen geven?
Van onderstaande Belgische wielbouwers lees je redelijk wat goede kritieken
DForce uit Beerse
Stealth Wheels uit Stekene
Cover Wheels uit Kruibeke

In Nederland zijn er ongetwijfeld ook.
I know myself like no one else
Nothing to defend

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 04 aug 2015 11:32

Orlok schreef:Wielbouwers ;)

Of gebruik gewoon de zoekfunctie in het forum hoofdstuk 'wielen'. :!:
Wauw, die google website is best handig. Het lijkt wel een soort super internet zoekmachine :lol:

Ik ga het zeker gebruiken om mij verder in te lezen, maar was voor nu gewoon even benieuwd welke specifieke bouwers Lcsmet bedoelde. ;)
Van onderstaande Belgische wielbouwers lees je redelijk wat goede kritieken
DForce uit Beerse
Stealth Wheels uit Stekene
Cover Wheels uit Kruibeke

In Nederland zijn er ongetwijfeld ook.
Bedankt voor de linkjes. Handig om een idee te krijgen over de prijzen die ze voor de wielen vragen.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2547
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 20 aug 2015 11:53

Zojuist een set 50 mm full carbon clinchers besteld bij Helin Liu op basis van de info in dit draadje. Gekozen voor de standaard velgen, in 3K matte finish all black. Nu met 5% korting, iets meer dan 300 Euro. Hopen dat de inklaringskosten meevallen.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 20 aug 2015 12:06

marsman schreef:Zojuist een set 50 mm full carbon clinchers besteld bij Helin Liu op basis van de info in dit draadje. Gekozen voor de standaard velgen, in 3K matte finish all black. Nu met 5% korting, iets meer dan 300 Euro. Hopen dat de inklaringskosten meevallen.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang.
Welke heb je precies uitgekozen Marsman?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

marsman
Forum-lid
Berichten: 2547
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 20 aug 2015 13:05

Soap schreef:
marsman schreef:Zojuist een set 50 mm full carbon clinchers besteld bij Helin Liu op basis van de info in dit draadje. Gekozen voor de standaard velgen, in 3K matte finish all black. Nu met 5% korting, iets meer dan 300 Euro. Hopen dat de inklaringskosten meevallen.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang.
Welke heb je precies uitgekozen Marsman?
http://nl.aliexpress.com/store/product/ ... 34791.html
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie