Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
04 sep 2016 19:52
NicoNB schreef:
Recent raakte in het oosten van het land een wielrijder volledig verlamd door een loslopende hond die in zijn wiel belande. Ik geloof dat men nog altijd op zoek is naar de eigenaar van de hond.
ik ben door een loslopende hond 2 jaar geleden een tand verloren (+ schade aan fiets), gelukkig contactgegevens van de (duitse) eigenaren gelijk gekregen en schade kunnen verhalen.
Heb nog altijd de neiging te stoppen als ik een hond los zie rondlopen en de eigenaren dit verhaal te vertellen (vind honden trouwens best grappig, maar hou ze aan de lijn!)
-
NicoNB
- Forum-lid
NicoNB
04 sep 2016 19:57
Het beestje werd op het fietspad ter hoogte van Camping De Rietkraag in Zijdewind geraakt, toen hij aangelijnd en wel met zijn baasjes...
.
.
Daarbij raakte hij met zijn trapper het kleine hondje Locky, dat door de klap een eind verderop neerkwam.
Hoe kan een aangelijnde hond een eind verderop neerkomen?
Met een trapper raak je een hond laag, no way dat het beest "een eind verderop neerkwam".
-
Heppiebianchi
- Forum-lid
Heppiebianchi
04 sep 2016 20:00
Heel erg voor het hondje en baasjes. Vind het echt vreselijk. Maar heb toch wat op te merken.
1. Geloof nooit dat de fietser een rondje is gaan rijden met de gedachte: zo ik ga vandaag een hondje dood rijden. (Zie reacties van artikel)
2. Fietser kwam van achter dus het baasje heeft rechts van het pad gelopen. Heb zelf altijd geleerd om op fietspad of weg links te lopen. Hoef je alleen nog met tegemoet komend verkeer rekening te houden. Wij mensen hebben geen ogen achter in de kop.
3. Hond is door trapper geraakt. Kan hieruit alleen maar concluderen dat de hond zich ruim op het verharde pad bevond. Wat doet die daar?
Zelf loop ik vaak met mijn hond ook op het fietspad. Dat je je hond daar mag uitlaten, prima maar het is en blijft een fietspad. Als begeleider van een hond ben je ter aller tijden verantwoordelijk voor het beestje. En gezamenlijk voor de veiligheid.
Ja, ik heb een bel op mijn racefiets en gebruik hem geregeld. Nu nog de mensen die er eens op gaan reageren.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/191142/hondj ... wielrenner
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
04 sep 2016 20:06
Uit het artikel
"Het is soms gewoon schandalig dat er niets aan dit asociale gedrag gedaan wordt", laten Anita en John in een reactie weten. "Wij zijn ons hondje Locky kwijt door egoïsme en onachtzaamheid van een asociale wielrenner."
Omdat de wandelaarster haar hondje niet goed in de gaten hield is de "wielrenner" (= iemand op een racefiets
) asociaal, egoïstisch en onachtzaam.
Laatst gewijzigd door
Lcsmet op 04 sep 2016 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
04 sep 2016 20:07
De reacties eronder...... Naast het suggestief geschreven artikel zijn die echt diep triest.
En de relativerende mensen worden gelijk neergesabelt
Less is bore
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
04 sep 2016 20:12
Overheen gelezen dat ie aan de lijn zat, sorry.
Maar dit soort incidenten zijn vooral onfortuinlijk. Met een gewone fiets was de hond waarschijnlijk ook geraakt. Er rustig langs rijden is de oplossing maar maar weinig mensen doen dit.
Maak joe woar
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
04 sep 2016 20:22
Zolang er het gemiddelde aantal spelfouten 13 is per negatieve reactie over wielrenners, en die ons ook dood willen slaan/schieten noem het maar op.
Ben ik niet bang dat die zo snel kunnen denken om mij wat aan te doen....
Maak joe woar
-
rob74
- Forum-lid HC
-
Contact
rob74
04 sep 2016 20:24
Rustig langsrijden, de oplossing?
Rustig langs rijden omdat de hond misschien iets stoms zouden kunnen gaan doen. Als je deze gedachtegang volgt, kun je nog bij veel meer situaties langzaam gaan rijden.
langzaam langs de hond want die kan zomaar iets raars doen
langzaam langs de school kinderen want die kijken niet uit
langzaam langs om oma fietsen omdat ze je niet hoort
voorzichtig langs de kat af want die maken rare sprongen in het nauw
langzaam twee fietsers passeren want ze slaan soms zomaar linksaf
Ik wil best graag af en toe mijn snelheid aanpassen en voorzichtigheid in acht nemen. Maar ik hoef toch niet voor iedere hond te gaan remmen. Die honden eigenaar mag toch ook wel een stukke verantwoordelijkheid nemen?
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
04 sep 2016 20:31
Beetje afremmen als je iemand inhaalt is toch niet zo raar? Of zakt dan je gemiddelde en kun je dan niet aan je vriendjes vertellen hoe groot je pikkie is
Je hoeft niet stil te staan maar om nou overal met 35 lang te knallen, iedereen kan zelf wel bedenken wat een fatsoenlijke snelheid is.
En als je zo nodig hard moet, gewoon niet over de drukste fietspaden op zondagmiddag als t mooi weer is. Bespaart je een hoop ergernissen en het gas kan erop.
Tuurlijk hebben de hondeneigenaren verantwoordelijkheid maar die kunnen nooit 100% de hond controleren.
Maak joe woar
-
J.Edge87
- Forum-lid
J.Edge87
04 sep 2016 20:33
Ik vind honden ook niet zo fijn om langs te rijden. Ik rijd veel in de polder, en veel mensen die hun hond uitlaten stoppen vaak met lopen, houden hun hond stevig dichtbij en lopen verder als ik voorbij ben. Ik ben altijd blij dat ik voorbij ben. Loslopende honden met baas tientallen meters ervoor of erachter, dan ga ik toch langzamer. Vertrouw ze voor geen meter... toch vaak moeteb uitwijken.
Zeer slecht geschreven artikel zonder veel feiten of wederhoor maar vol drama.
is het fietsen aan het her-ontdekken
-
J.Edge87
- Forum-lid
J.Edge87
04 sep 2016 20:36
Wanneer je passeert en de baas heeft dat hondje niet strak aangelijnd vliegt zo'n beest alle kanten op. In dit geval dus richting pedalen.... met alle gevolgen van dien. Onbetrouwbaar dat gedrag vam die honden als je langsfietst
is het fietsen aan het her-ontdekken
-
NicoNB
- Forum-lid
NicoNB
04 sep 2016 20:50
Paar weken terug schreef ik al eens schertsend dat we misschien een man met een vlag voor een fietser uit moeten laten lopen.
Daarbij denk ik ook dat als ik als fietser hetzelfde zou wegen als een Leopard II tank, mensen wel ineens respectvol naar mij als fietser reageren. Maar ja, je bent kwetsbaar he.
Ook vreemd dat deze discussie nooit gevoerd wordt over bromfietsen of snorfietsen.
Nou maken die dingen geluid en dus zijn mensen eerder gewaarschuwd.
Kom je toch weer uit op het feit dat mensen boos worden omdat ze schrikken en vervolgens nog bozer worden omdat ze zich realiseren dat ouderdom komt met een teruglopend gehoor.
WWWWAAATTTT??
Laatst gewijzigd door
NicoNB op 04 sep 2016 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.