Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

apojapo
Forum-lid

apojapo 16 jun 2013 18:04

daniel1975 schreef:Net terug van 103km windhappen. En de heren meteorologen maar minder wind voorspellen.....pffffft. Was weer hard werken tegen de wind in maar toch wel lekker gefietst.
En toch mag de zomer nu wel eens komen (en dan bedoel ik niet ff 3 warme dagen).
Had je wat later moeten gaat ;) wind neemt alsmaar af, nu nog maar windkracht 3, over een paar uur 2 etc...

Zo had ik de heenweg aardig windmee en viel de wind aardig mee de terugweg.. het zat dus mee vandaag :)

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 16 jun 2013 18:07

Ik heb zojuist een pittige Posbank training afgewerkt. Vanuit Deventer naar de Posbank, daar 3 rondes van 31km met alle bekende klimmetjes en daarna weer terug. Dit was goed voor 166km, in 5 uur en 48min, 1600hm

http://app.strava.com/activities/60726583

Het was een mooie voorbereiding voor de 200km van de JanJansen Classic van aankomend weekend :)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 16 jun 2013 18:20

Vandaag m'n jaarlijks rondje Markermeer gereden, 't blijft een rot eind in je eentje. Toch genoten van het de rit en het mooie weer, de wind stond ook nog eens redelijk gunstig op de markermeerdijk waardoor ik in de luwte heb kunnen rijden.
Afbeelding

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 16 jun 2013 18:22

Helen schreef:Fietsmaatjes wilden max. 160 rijden, of 215 met een gemiddelde boven de 30.
Hallo zeg, wat heb jij voor fietsmaatjes? Gaat dat nog gewoon op bietensap?

Na mijn teleurstellende ritje van gisteren dat me nog erg dwars zat wilde ik met dit mooie weer toch even een stukje fietsen om het gevoel van fietsen is leuk weer terug te krijgen. Omdat ik eigenlijk naar Haarlem had gewild voor de retrotoertocht besloot ik er zelf maar een retroritje van te maken. Dus op mijn oude trouwe stalen Gitane en met een echt vintage wollen koerstruitje dat ik op marktplaats heb gevonden. (jezus wat zijn die dingen bloedheet :P )
Leuke gezichten van tegemoetkomende heren wielrenners in Sky- Rabo- of Vacansoleilpakjes...glimlachen, grijnzen, groeten, maar ook diepe minachting, negeren, of totale verbijstering. Die laatsten waren het leukste.

De rit ging via de Brienenoordbrug, waar nog een of andere gek in mijn wiel ging hangen, naar Capelle aan de IJssel, Krimpen aan de Lek. Want een fietscomputertje opgehaald bij forumlid bejail en diens vaderdagkado-sokken bewonderd. Daarna richting Schoonhoven...Meerkerk, pontje over...via de Lekdijk, Oud Alblas (even terrasje), Ridderkerk weer naar huis. 60 km, lekker tochtje, fijn niemand bij hoeven houden. Fietsen is best leuk.

Maar ik was nog bozig/verdrietig van gisteren. Dus toen er op een terrasje een rennertje met een schuin oog naar mijn oude fietsje keek dacht ik bij mezelf; ja zeg vooral iets "leuks" over mijn fiets, dan mag je zo je soep met een rietje gaan drinken. Maar dat was onterecht want de man bleek erg vriendelijk. Zoals ik al zei, ik was sacherijnig.

Bijna thuis passeer ik een heer op racefiets die met een tempootje van 15km/u aan het keutelen was omdat hij een banaan aan het eten was of iets dergelijks. Tja...toen trad bij de man het "Mercedes wordt door Volkswagen ingehaald"-syndroom in. Toen ik voorbij was begon de man als een gek te stampen want jeeminee, ingehaald worden door een klein vrouwtje op een oud stalen fietsje met dikke terreinbanden, een rugzakje met beestjes eraan en een geriatrisch koerstruitje dat kan natuurlijk niet. We hebben niet voor niks een derde hypotheek afgesloten voor een fullcarbon ros met Dura Ace wielen (of weetikveel).
Na een tijdje zag ik die idioot achter me aan komen, dus ik zet ook aan. Vlak voor een stoplicht haalt ie me nog in...je denkt dan nog misschien is het toeval. Nee hoor, want hij fietst door en kijkt links afslaand nog even om of ik volg. Prima. Dan kan je het krijgen. Ik was toch al boos. En ik moest ook die kant op. Nou heb ik vorige week niet voor niks een klimtraining op de Posbank gehad dus op een of ander taluudje stamp ik langs en zeg in het voorbijgaan "U heeft een vrouwtje op een oude fiets eraf gereden. Gefeliciteerd!"
Tja het is enorm kinderachtig maar ik was zo boos, ik ben ook maar een mens. Maar ik hoop wel dat deze dreun in zijn virtuele noten nog lang na galmt. :twisted:
Veni. Vidi. Fietsie.

Panic
Forum-lid

Panic 16 jun 2013 18:37

Dan hebben wij een voor groot deel dezelfde route gereden. Ik kan me gelukkig geen akkefietje herinneren met een dame op een stalen ros. :mrgreen:
Ik heb overigens wel een dame op een stalen ros gezien in de buurt van Schoonhoven, maar dat was op een grijze Concorde volgens mij.

Ik ben uiteindelijk op 141km uitgekomen. Volgens Endomondo ook nog eens een PR op de 100km in 3:17. Hiep hoi.
Laatste stuk Rotterdam - Spijkenisse nog een paar druppels gehad, maar wel een compleet weggevallen wind! Voor het eerst in weeeeeeeeeeken eens windstil.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 16 jun 2013 18:43

Blauw truitje, grijze fiets, blond haar, dan was ik dat. Fiets is een Gitane, maar wel zilverig grijs.
Veni. Vidi. Fietsie.

bejail
Forum-lid

Gebruikersavatar bejail 16 jun 2013 18:47

Vandaag een rondje Heinenoord gedaan samen met m`n buurman.
Er stond meer wind dan we wilden................ :evil:
Maar wel een lekker zonnetje.
Krimpen aan de Lek, Kinderdijk, Alblasserdam, Rijsoord, Heinenoord tunnel in,wat een afdaling en wat een klim om er weer uit te komen, Heinenoord en even verder weer omgekeerd omdat ik op tijd thuis moest zijn.Weer de Heinenoord tunnel in, Barendrecht, Lombardijen, Groot IJsselmonde, IJsselmonde, van Brienenoordbrug over, Kralingseveer, Krimpen aan den IJssel en weer terug in Krimpen aan de Lek.
Goed voor 51 KM.
http://connect.garmin.com/activity/328550455

Kom ik de straat inrijden staat daar forum lid TumTumTum voor m`n deur om de Cateye fietscomputer op te halen.
Even gebabbeld en daarna Vaderdag gevierd bij m`n vader.
De dag weer nuttig besteed.
Laatst gewijzigd door bejail op 16 jun 2013 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Merida Scultura Endurance 4000

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 16 jun 2013 21:33

TumTumTum schreef:Blauw truitje, grijze fiets, blond haar, dan was ik dat. Fiets is een Gitane, maar wel zilverig grijs.
Whaha mooi hé.....
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 16 jun 2013 21:37

Vandaag de toertocht "Rijk van Nijmegen" gereden. Flinke opkomst en gezellige sfeer in Groesbeek. Waren een paar leuke klimmetjes bij en vooral de laatste - als je al 105 km in de benen hebt - was pittig. Het weer was prima en er stond een stevige bries.
Mijn fietsmaat kreeg helverwege in Duitsland een lekke band en zijn spuitbus hielp hem niet het lek te dichten in zijn tube. Hij met de taxi terug en ik heb ingehaakt in een peleton.
Na 112 km was daar de finish; 31.6 gemideld. Lekker ritje en een leuk uitje zo. Ook Michael Boogerd nog even gezien.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 16 jun 2013 21:44

daniel1975 schreef:Net terug van 103km windhappen. En de heren meteorologen maar minder wind voorspellen.....pffffft. Was weer hard werken tegen de wind in maar toch wel lekker gefietst.
En toch mag de zomer nu wel eens komen (en dan bedoel ik niet ff 3 warme dagen).
En hoe bevallen de nieuwe wielen met een beetje wind?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 16 jun 2013 21:46

TumTumTum schreef:
Helen schreef:Fietsmaatjes wilden max. 160 rijden, of 215 met een gemiddelde boven de 30.
Hallo zeg, wat heb jij voor fietsmaatjes? Gaat dat nog gewoon op bietensap?

Na mijn teleurstellende ritje van gisteren dat me nog erg dwars zat wilde ik met dit mooie weer toch even een stukje fietsen om het gevoel van fietsen is leuk weer terug te krijgen. Omdat ik eigenlijk naar Haarlem had gewild voor de retrotoertocht besloot ik er zelf maar een retroritje van te maken. Dus op mijn oude trouwe stalen Gitane en met een echt vintage wollen koerstruitje dat ik op marktplaats heb gevonden. (jezus wat zijn die dingen bloedheet :P )
Leuke gezichten van tegemoetkomende heren wielrenners in Sky- Rabo- of Vacansoleilpakjes...glimlachen, grijnzen, groeten, maar ook diepe minachting, negeren, of totale verbijstering. Die laatsten waren het leukste.

De rit ging via de Brienenoordbrug, waar nog een of andere gek in mijn wiel ging hangen, naar Capelle aan de IJssel, Krimpen aan de Lek. Want een fietscomputertje opgehaald bij forumlid bejail en diens vaderdagkado-sokken bewonderd. Daarna richting Schoonhoven...Meerkerk, pontje over...via de Lekdijk, Oud Alblas (even terrasje), Ridderkerk weer naar huis. 60 km, lekker tochtje, fijn niemand bij hoeven houden. Fietsen is best leuk.

Maar ik was nog bozig/verdrietig van gisteren. Dus toen er op een terrasje een rennertje met een schuin oog naar mijn oude fietsje keek dacht ik bij mezelf; ja zeg vooral iets "leuks" over mijn fiets, dan mag je zo je soep met een rietje gaan drinken. Maar dat was onterecht want de man bleek erg vriendelijk. Zoals ik al zei, ik was sacherijnig.

Bijna thuis passeer ik een heer op racefiets die met een tempootje van 15km/u aan het keutelen was omdat hij een banaan aan het eten was of iets dergelijks. Tja...toen trad bij de man het "Mercedes wordt door Volkswagen ingehaald"-syndroom in. Toen ik voorbij was begon de man als een gek te stampen want jeeminee, ingehaald worden door een klein vrouwtje op een oud stalen fietsje met dikke terreinbanden, een rugzakje met beestjes eraan en een geriatrisch koerstruitje dat kan natuurlijk niet. We hebben niet voor niks een derde hypotheek afgesloten voor een fullcarbon ros met Dura Ace wielen (of weetikveel).
Na een tijdje zag ik die idioot achter me aan komen, dus ik zet ook aan. Vlak voor een stoplicht haalt ie me nog in...je denkt dan nog misschien is het toeval. Nee hoor, want hij fietst door en kijkt links afslaand nog even om of ik volg. Prima. Dan kan je het krijgen. Ik was toch al boos. En ik moest ook die kant op. Nou heb ik vorige week niet voor niks een klimtraining op de Posbank gehad dus op een of ander taluudje stamp ik langs en zeg in het voorbijgaan "U heeft een vrouwtje op een oude fiets eraf gereden. Gefeliciteerd!"
Tja het is enorm kinderachtig maar ik was zo boos, ik ben ook maar een mens. Maar ik hoop wel dat deze dreun in zijn virtuele noten nog lang na galmt. :twisted:
En weer een mooi verhaal:-)
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

lien
Forum-lid

lien 16 jun 2013 21:49

nijkie schreef:
En hoe bevallen de nieuwe wielen met een beetje wind?
Die bevallen prima, het zijn namelijk mijn wielen :).
Met veel wind kan ik er alleen beter niet mee rijden.

Plaats reactie