Vandaag mijn One na het zoveelste lek toch maar in de vuilnisbak gekieperd. Vorige week nog geplakt met een binnenband plakker, maar nu was ie al weer ergens anders lek... Hoewel ik niet zo enthousiast ben over Schwalbe heeft deze One toch ruim 6800km gelopen, niet slecht eigenlijk... Heb het goed bij kunnen houden, aangezien ik tubeless ben gaan rijden sinds mijn huidige garantieframe. Eerst op het voorwiel (1e ritje al een lekke band ermee toen) is dat toch flink wat kilometers... De laatste +/-2000km waren op het achterwiel, maar dat was geen succes. Hoewel de Joe's Road race sealant iets beter zijn werk deed dan dat van Stans, bleef de band telkens maar lek gaan...
Vanavond de band gedemonteerd, maar zag dat er al 6 plakkers in band zaten... Ik had geen zin om daar nog een plakker in te plakken. Morgen vrij dus een flink ritje voor de boeg van +/-150km. Dus heb ik maar een goede "oude" buitenband gepakt met binnenband.... De Pro One blijft voorlopig nog op mijn voorwiel, maar weet nog niet of die er achter ook op komt...
Misschien toch maar een
Panaracer of
IRC bandje proberen, hoewel die een stuk zwaarder zijn als de Pro One (en met de Pro One heb eigenlijk nog geen problemen gehad). Wel denk ik dat ze naar verloop van tijd ook slecht worden, ondanks dat de band dan nog niet versleten lijkt... Na +/- 3000km gingen de Ones veel eerder lek... Tot 2000km viel het allemaal wel mee.
Overigens stond er tijdje geleden een link van een Franse webshop waar ze IRC en Panaracer verkochten. Ben die link even kwijt, maar ik dacht dat IRC en Panaracer daar goedkoper waren dan Schwalbe. Overigens neig ik nu meer naar een Panaracer bandje, omdat ik daar sowieso goede ervaringen mee heb en de prijs bij Probikeshop ook wel redelijk is (met uitzondering van de verzendkosten...)