Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2018

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 28 jul 2018 22:54

Kiekeboe schreef: 28 jul 2018 22:33 Wel grappig dat niemand hier stilstaat bij de prestatie van Thomas.
Alleen geleuter over Froome, en de "natuurlijk uitstekende" prestatie van Dumoulin.
Ach ja, who gives a shit ...
Omdat Thomas enkel defensief heeft gereden en hij de voorbereiding koersen won. Saaie tourwinnaar. Kan hij zelf niks aan doen want Dumoulin en Froome verspillen beide tijd waardoor hij enkel heeft gevolgd.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 jul 2018 23:05

Kiekeboe schreef: 28 jul 2018 22:33 Wel grappig dat niemand hier stilstaat bij de prestatie van Thomas.
Alleen geleuter over Froome, en de "natuurlijk uitstekende" prestatie van Dumoulin.
Ach ja, who gives a shit ...
Tsja, alweer de derde Brit die door Brailsford middels marginal gains en een heleboel smoke and mirrors in een paar jaar naar Tourwinnaar is omgevormd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 28 jul 2018 23:10

bve schreef: 28 jul 2018 22:54
Kiekeboe schreef: 28 jul 2018 22:33 Wel grappig dat niemand hier stilstaat bij de prestatie van Thomas.
Alleen geleuter over Froome, en de "natuurlijk uitstekende" prestatie van Dumoulin.
Ach ja, who gives a shit ...
Omdat Thomas enkel defensief heeft gereden en hij de voorbereiding koersen won. Saaie tourwinnaar. Kan hij zelf niks aan doen want Dumoulin en Froome verspillen beide tijd waardoor hij enkel heeft gevolgd.
Een grote ronde winnen is tegenwoordig uiteindelijk toch een kwestie van optellen en zo min mogelijk laten liggen, regelmaat dus.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 jul 2018 23:16

JoostG schreef: 28 jul 2018 21:44
anderson99 schreef: 28 jul 2018 17:54
mrcoffee schreef: 28 jul 2018 17:27 Zo... wat een tour. Ongelofelijk dat Tom Dumoulin op geheel eigen kracht deze tijdrit er nog uithaalt want hij heeft echt hard en diep moeten gaan deze tour En de voorgaande Giro.
Historisch moment.... een nederlander 2e in de Tour En een 5e plek voor Kruijswijk.
Als team een hele vette chapeau voor TLJ. Prachtig resultaat ook met een 4e plek met Roglic en 5e plek.
Historisch moment? in 1980 1e en 2e plek.
Ja, historisch! Super dat er in 1980 (38 jaar geleden...) een Nederlander 1 en 2 stonden, maar na al die ‘droge’ jaren en het wielrennen dat flink veranderd is ben ik blij en trots op deze historische prestatie. Nederlanders en Nederlandse ploegen die (mede) de tour kleur gaven: niet alleen 2 en 5, maar ook 3 etappes, meerdere etappes gestreden om de overwinning en ereplaatsen en de uitdagers van Sky. Voor mijn geen azijn, maar een een glimlach en een goed glas wijn.
'k begrijp dat wel, dat chauvinisme maar ik kijk enkel naar de persoon die achter de renner zit, hoe hij rijdt (liefst aanvallend), is hij sympathiek, bereikbaar, gunt hij zijn ploegmaats ook iets, enz en voor mijn part mag het dan zelfs een chinees zijn ( of zelfs een hollander, ja,ja..).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 28 jul 2018 23:22

Toen Dumoulin de Giro won deed die dat ook gecontroleerd dus niet zeiken de beste man heeft gewonnen hij had vandaag ook de tijdrit kunnen winnen.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2516
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 28 jul 2018 23:38

+1

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2516
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 28 jul 2018 23:44

timo2.0 schreef: 28 jul 2018 23:05
Kiekeboe schreef: 28 jul 2018 22:33 Wel grappig dat niemand hier stilstaat bij de prestatie van Thomas.
Alleen geleuter over Froome, en de "natuurlijk uitstekende" prestatie van Dumoulin.
Ach ja, who gives a shit ...
Tsja, alweer de derde Brit die door Brailsford middels marginal gains en een heleboel smoke and mirrors in een paar jaar naar Tourwinnaar is omgevormd.
Doet niets af aan zijn zege dit jaar.
Zoals ik al zei: eindelijk nog eens iemand die ook andere wedstrijden kan winnen.
Een compleet renner dus, is Tom net zo compleet als G?
Misschien wel, maar zoals Tom zelf al aanhaalde in de interviews, de beste heeft gewonnen.

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 28 jul 2018 23:52

Keezx schreef: 28 jul 2018 23:10
bve schreef: 28 jul 2018 22:54
Kiekeboe schreef: 28 jul 2018 22:33 Wel grappig dat niemand hier stilstaat bij de prestatie van Thomas.
Alleen geleuter over Froome, en de "natuurlijk uitstekende" prestatie van Dumoulin.
Ach ja, who gives a shit ...
Omdat Thomas enkel defensief heeft gereden en hij de voorbereiding koersen won. Saaie tourwinnaar. Kan hij zelf niks aan doen want Dumoulin en Froome verspillen beide tijd waardoor hij enkel heeft gevolgd.
Een grote ronde winnen is tegenwoordig uiteindelijk toch een kwestie van optellen en zo min mogelijk laten liggen, regelmaat dus.
Er was niks regelmatigs aan het rijden van Froome in de Giro dit jaar.
Als de man vaker zo gereden had, had ik het een beduidend minder ergerlijke renner gevonden.

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 29 jul 2018 00:21

Kiekeboe schreef: 28 jul 2018 23:44
timo2.0 schreef: 28 jul 2018 23:05
Kiekeboe schreef: 28 jul 2018 22:33 Wel grappig dat niemand hier stilstaat bij de prestatie van Thomas.
Alleen geleuter over Froome, en de "natuurlijk uitstekende" prestatie van Dumoulin.
Ach ja, who gives a shit ...
Tsja, alweer de derde Brit die door Brailsford middels marginal gains en een heleboel smoke and mirrors in een paar jaar naar Tourwinnaar is omgevormd.
Doet niets af aan zijn zege dit jaar.
Opinions may differ on that one.
Als hij voor een kleiner ploegje, iets als Barloworld bijvoorbeeld, had gereden, had Thomas wellicht ietsepietsie minder kans gemaakt op deze overwinning.

Kiekeboe schreef: Zoals ik al zei: eindelijk nog eens iemand die ook andere wedstrijden kan winnen.
Een compleet renner dus, is Tom net zo compleet als G?
Misschien wel, maar zoals Tom zelf al aanhaalde in de interviews, de beste heeft gewonnen.
En je noemde daarbij Parijs-Nice waardoor ik het vrij waarschijnlijk achtte dat je een grapje maakte. Er waren zomaar een handvol renners in Parijs-Nice 2016 (bergop) sterker dan Geraint Thomas, en hij had in de laatste etappe alle denkbare steun van zowel Sky als Orica-Greenedge(!) nodig om overeind te blijven. Wielrennen als teamsport in optima forma wellicht, maar niet noodzakelijk groots machtsvertoon van Geraint Thomas.

Wellicht is hij een completere renner dan Tom Dumoulin.
Maar veel minder compleet dan zijn generatiegenoot Nibali bijvoorbeeld.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 29 jul 2018 00:40

Tijanus schreef: 28 jul 2018 23:52
Keezx schreef: 28 jul 2018 23:10
bve schreef: 28 jul 2018 22:54

Omdat Thomas enkel defensief heeft gereden en hij de voorbereiding koersen won. Saaie tourwinnaar. Kan hij zelf niks aan doen want Dumoulin en Froome verspillen beide tijd waardoor hij enkel heeft gevolgd.
Een grote ronde winnen is tegenwoordig uiteindelijk toch een kwestie van optellen en zo min mogelijk laten liggen, regelmaat dus.
Er was niks regelmatigs aan het rijden van Froome in de Giro dit jaar.
Als de man vaker zo gereden had, had ik het een beduidend minder ergerlijke renner gevonden.
Los van alle salbutamolperikelen was het plan van Sky zeer vermoedelijk toch om Froome wat minder ingereden naar de Giro te brengen met het idee om de eerste weken niet 100% te zijn en in de laatste week toe te slaan en dat om ook in de Tour nog kansen te hebben .
Afwijkend van de voorgaande keren waar hij in de aanloop al veel won en ook altijd vrij sterk begon en in week 3 wat terugviel.
Dat bedoel ik met optelsom en dat pakte alleen niet 100% uit omdat er 2 NOG regelmatiger in de Tour waren.....
Je mag van Sky denken en zeggen wat je wil , maar ze weten wat ze doen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 jul 2018 07:48

een nu, wat als Thomas en Froome bij sky zouden blijven? Hoe moet het dan verder? En dan heb je Bernal nog....... Of wat als Kwiatkovsky ook grote ambities krijgt en in navolging van Thomas de volgende tourwinnaar wil :D zijn?
Wat mij ook opviel ws dat Wout Poels veel minder was dan andere jaren.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 29 jul 2018 07:52

fiedoo schreef: 28 jul 2018 23:16
JoostG schreef: 28 jul 2018 21:44
anderson99 schreef: 28 jul 2018 17:54

Historisch moment? in 1980 1e en 2e plek.
Ja, historisch! Super dat er in 1980 (38 jaar geleden...) een Nederlander 1 en 2 stonden, maar na al die ‘droge’ jaren en het wielrennen dat flink veranderd is ben ik blij en trots op deze historische prestatie. Nederlanders en Nederlandse ploegen die (mede) de tour kleur gaven: niet alleen 2 en 5, maar ook 3 etappes, meerdere etappes gestreden om de overwinning en ereplaatsen en de uitdagers van Sky. Voor mijn geen azijn, maar een een glimlach en een goed glas wijn.
'k begrijp dat wel, dat chauvinisme maar ik kijk enkel naar de persoon die achter de renner zit, hoe hij rijdt (liefst aanvallend), is hij sympathiek, bereikbaar, gunt hij zijn ploegmaats ook iets, enz en voor mijn part mag het dan zelfs een chinees zijn ( of zelfs een hollander, ja,ja..).
Als ik een Belg was zou ik er ook zo in staan want die winnen niet zoveel in de sport. Het is toch geweldig man dat de Nederlanders het goed doen in de sport, zowel bij de mannen als vrouwen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie