Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote auto-topic

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16917
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 sep 2023 09:19

daniel1975 schreef: 05 sep 2023 07:34 Dus iedereen buiten de Randstad mag extra gaan betalen voor de auto? Want geen fatsoenlijke alternatieven, veel voorzieningen op afstand.
Voorbeeld waar ik ben opgegroeid. Zierikzee heeft een (ook al afgenomen) centrumfunctie. OV is matig/slecht en duurt lang want stopt bij alle haltes. Moeten de inwoners van Schouwen-Duiveland dan maar allemaal extra km-heffing aftikken?
En zo zie alles buiten de Randstad er uit!!
Het eigenlijke plan van rekeningrijden was om te heffen naarmate van de drukte van de wegen en spitstijden om het eerlijk en sturend te maken.
Als je gewoon op basis van kilometerstand heft, is het nutteloos en makkelijk om mee te frauderen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16493
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 sep 2023 17:57

Je zal maar de winkeljuffrouw in de AH, H&M of kleinere winkel zijn die haar uren niet zelf kan kiezen.
Je verdient dan al geen topsalaris maar tikt wel de top af als je met de auto naar je werk moet.
De vervuiler, toch diegene die geen EV heeft, betaald al via de torenhoge accijnzen op brandstof.
Misschien benzine/diesel verkopen met dezelfde heffing als electriciteit.
En dan elke auto ook dezelfde kilometerheffing laten betalen.
Het komt er op neer dat de automobilist uiteindelijk altijd de melkkoe zal zijn.
En als iedereen dan de fiets gaat nemen voeren ze de "fietsplak" weer in.
Elk jaar een nieuwe "taksplaat" voor je fiets betalen, want betalen zal je.
En zo zitten we weer in het andere topic. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1498
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 05 sep 2023 18:35

Er zijn verschillende grote werkgevers die de vergoeding van woon-werk voor fietsers hoger hebben gemaakt dan de vergoeding voor de auto. Dit gaat de wereld niet redden en ook drukte op de autowegen niet voorkomen, maar ik vind het wel een mooie stimulans om mensen op de fiets te krijgen.

Verkeerde topic?🙃

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40271
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 sep 2023 18:40

Ernie C. schreef: 05 sep 2023 09:19 Het eigenlijke plan van rekeningrijden was om te heffen naarmate van de drukte van de wegen en spitstijden om het eerlijk en sturend te maken.
Als je gewoon op basis van kilometerstand heft, is het nutteloos en makkelijk om mee te frauderen.
Dat hebben ze al los gelaten. Ze willen zelfs vakantiekilometers gewoon belasten!
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 sep 2023 18:57

Wat mij betreft worden EV rijders hoger belast dan dieselrijders.
De aarde wordt namelijk geplunderd van eveneens eindige grondstoffen voor accu’s van die dingen. Bovendien heeft een groot deel van de oorlogen om gebieden te maken met de kostbare grondstoffen die in bepaalde landen/gebieden te winnen zijn voor accu’s
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13828
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 sep 2023 21:06

De EV is de reden voor kilometerheffing. Er komt amper meer accijns binnen en de donderwolk dat straks mensen thuis accu s gaan kopen en de hele zomer gratis rijden zorgt in den haag voor kopzorgen.

Je had toch niet gedacht dat ev rijden goedkoper wordt? Rijden wordt nooit goedkoper.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16917
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 sep 2023 21:45

Wat op zich gunstig is, anders komen ze straks weer met fietsbelasting ;) .
Campagnolo Ultra Dork

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 05 sep 2023 22:36

Niemand zal het zich nog herinneren, maar in de jaren 50/60 enz. was er al een belasting op een keldergat.(echt waar)
Een keldergat was een verluchtingstooster aan de voorzijde van het huis en nam ongeveer vier tegels langs en één tegel voorwaarts van het voetpad in beslag.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5264
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 sep 2023 04:31

Kan ik me niet herinneren.
Vroeger werd langs dat gat de kolen geleverd, die werden er gewoon in gekapt. (voor de jonge mensen kolen of steenkool is een brandstof waarmee je een kolenkachel kan laten branden, zalige warmte)

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5128
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 06 sep 2023 07:40

lugosi schreef: 06 sep 2023 04:31 Kan ik me niet herinneren.
Vroeger werd langs dat gat de kolen geleverd, die werden er gewoon in gekapt. (voor de jonge mensen kolen of steenkool is een brandstof waarmee je een kolenkachel kan laten branden, zalige warmte)
Ik vond stoomtreinen ook altijd veel lekkerder rijden dan het elektrische spul van de laatste jaren… ;-)

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1801
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 06 sep 2023 07:59

Als we het dan toch over oud spul hebben....

Gisteravond nog maar eens een ritje gemaakt met deze net 50 jarige... en volgende maand zijn we al weer 25 jaar samen :-)

Afbeelding

We hebben weer veel mensen blij gemaakt :lol:

Hoewel hij misschien niet in het "Grote" auto topic thuis hoort..
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

leon1
Forum-lid
Berichten: 3403
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 06 sep 2023 08:20

Mooie 600!

Ik heb zelf een 500 uit 1966 gehad die ik vanuit Italie heb laten halen en toen helemaal heb opgeknapt. Als ik de RDW mag geloven rijdt ie nog steeds rond.
Laatst gewijzigd door leon1 op 06 sep 2023 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie