Politiek
-
- Forum-lid
Elkaar de maat nemen, lost helemaal niets op. Het belangrijkste (meeste invloed op verandering) wat men kan doen, is, naast op de A12 gaan zitten uiteraard (want vergroot aandacht en bewustwording), in November het juiste hokje rood kleuren.
Om maar even bij die stoute boeren te blijven,Ernie C. schreef: ↑12 sep 2023 14:45Ze veranderen zich suf om alles hetzelfde te houden. Vanuit hun oogpunt begrijpelijk maar meestal is get beter de pleister in één keer van de wond te trekken. Natuurlijk is er ook veel verbeterd maar nog lang niet genoeg.mao schreef: ↑12 sep 2023 14:26De boeren veranderen zich suf, alleen worden de spelregels elke keer gewijzigd.Ernie C. schreef: ↑12 sep 2023 14:11
Sterker nog: die irritante boeren bezorgden BBB een gigantische overwinning.
De grote gemene deler is verandering. De boeren protesteerden tegen verandering, XR voor.
We zijn met zijn allen zo bang geworden van de steeds veranderende wereld, dat we de noodzakelijke verandering om ons aan te passen wegwuiven en wegstemmen.
Ik denk dat het een combinatie is van vergrijzing en het mede daardoor niet willen zien van de noodzaak.
Vergeet niet dat de natuur in Nederland bijna op elke onderdeel (veel) beter is geworden dan pak hem beet 20/40 jaar geleden
En dat met steeds grotere bevolking.
Sinds 1990 is de gemeten uitstoot van ammoniak in Nederland al gedaald van +/-480 naar +/- 170 kiloton per jaar,
https://www.rivm.nl/stikstof
Jij-bakken en afschuiven zijn zelden productief. Meer begrip kweken om je heen kan een beetje helpen.
Als al die witte busjes al eens hun motor zouden afzetten als ze hun busje uitgaan.
Als al die witte busjes al eens hun motor zouden afzetten als ze hun busje uitgaan.
Niet zijken maar reiden !
Dus?mao schreef: ↑12 sep 2023 15:08 Om maar even bij die stoute boeren te blijven,
Sinds 1990 is de gemeten uitstoot van ammoniak in Nederland al gedaald van +/-480 naar +/- 170 kiloton per jaar,
Die verbeteringen zijn een gevolg van voortschrijdend inzicht, en dat voortschrijdend inzicht is niet vanuit de boerenbeweging zelf ontstaan maar (mede) onder druk van die zo verguisde milieu-activisten...
Laatst gewijzigd door dario op 12 sep 2023 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
- Forum-lid
Binnen Europa behoort Nederland, gerekend per hectare, tot de koplopers in de uitstoot van stikstof. Gemiddeld stoten Europese landen 11,2 kilo stikstof per hectare uit. De Nederlandse waarde, 46 kilo, is ruim vier keer zo hoog. Ook een cijfer.
-
- Forum-lid
Heeft ook te maken met aantal inwoners per vierkante meter. ‘Ons’ kleine landje gaat straks richting de 20 miljoen, gewoon absurd.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
fatmodul schreef: ↑12 sep 2023 14:15Haha, klinkt toch best aanvallend, gewoon een vraagje
Maar wat ik eraan doe is geen vlees, mee in de energietransitie, niet vliegen, alleen nodige aankopen en zo mogelijk tweedehands. Maar wat ik vooral doe is er mee worstelen, net als jij en andere Janneke en Miekes. Want het is natuurlijk gewoon bagger dat de sky de limit niet meer is.
Maar gewoon een vraagje, wat doe jij?
Ik ben geen ongelovige hoor.ColumsbusMJ schreef: ↑12 sep 2023 14:17Ik denk niet dat het relevant is wat een ieder hier doet. Ik stel dat wij als mensheid wat moeten doen. Zo doe ik ook wat om mijn ecologische voetafdruk te beperken, maar ik schaar mij onder de hypocriete mens. Ik doe ook dingen voor mijn plezier en dan wil het wel eens zijn dat ik niet bijdraag aan een beter milieu.Lcsmet schreef: ↑12 sep 2023 14:03Gewoon een vraagje, wat heb jij al gedaan?ColumsbusMJ schreef: ↑12 sep 2023 13:27 .........Het dringende advies is iets te doen aan onze uitstoot. Dat XR deze conclusie daaraan verbindt, is mogelijk wat hysterisch, maar liever dat wij met z'n allen wat doen dan dat blijkt dat XR gelijk heeft.
Ik krijg echter de indruk uit jouw berichten dat wij een heel ander beeld hebben van de klimaatverandering en de oorzaak van deze verandering. Het is dan alsof een gelovige met een ongelovige discussieert over het bestaan van God. Corrigeer mij als ik het mis heb.
Ik ben er van overtuigd dat ik iets moet doen voor het milieu.
Enkel heb ik het niet zo voor extreme verplichtingen.
- Ik ga niet met het vliegtuig op reis.
- Ik koop redelijk lokaal.
- Ik sorteer mijn afval, mijn echtgenote koopt etenswaren met zo weinig mogelijk verpakking.
- Ik rij met een Euro 6 benzineauto, rij relatief weinig kilometers. Is het niet milieuvriendelijker om met deze auto te rijden in plaats van een nieuwe electrische te kopen.
- Ik rook niet.
- Ik woon in een relatief goed geîsoleerd appartement, is het niet milieuvriendelijker om hier te blijven wonen dan om een volledig nieuw hyper geïsoleerd te zetten?
- Wij hebben "maar" 2 kinderen op de wereld gezet.
En ik besef maar al te goed dat mijn voetafdruk nog een veelvoud is van iemand die in de derde wereld woont.
Kan ik meer doen, ongetwijfeld wel. Maar moet mij elke dag een schuldgevoel aangepraat worden? Nee toch.
Waar ik een hekel aan heb is de supermarkt die vertelt hoe ecologisch ze wel zij maar wel individueel in plastic verpakte appelen verkoopt.
Waar ik een hekel aan heb is aan de drankenindustrie die vertelt hoe ecologisch ze wel zijn maar hun kartonnen rietje verpakt in plastic en dit aan een tetra brik kleeft.
Maar waar ik echter de grootste hekel aan heb is het aan politici die om de 4 weken persé in Straatsburg moeten zijn en alles verhuizen, die in een groot huis in een landelijk gebied wonen en mij elke keer ze kunnen een schuldgevoel proberen aan te praten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dus doen de boeren het nooit goed,dario schreef: ↑12 sep 2023 15:24Dus?mao schreef: ↑12 sep 2023 15:08 Om maar even bij die stoute boeren te blijven,
Die verbeteringen zijn een gevolg van voortschrijdend inzicht, en dat voortschrijdend inzicht is niet vanuit de boerenbeweging zelf ontstaan maar (mede) onder druk van die zo verguisde milieu-activisten...
Doen ze niets, dan ligt het aan de boeren
Verminderen ze de uitstoot, dan is dat door de activisten.
-
- Forum-lid
Dan sta ik er niet veel anders in dan jij. Behalve misschien dat we van mening verschillen inzake de activisten die de snelweg blokkeren. Ik ben er geen voorstander van, maar ik keur het gedrag ook niet in zoverre af dat ik vind dat ze opgepakt moeten worden. Ik zie het als burgerlijke ongehoorzaamheid. Zelf zou ik er niet zo snel staan. Wellicht in de toekomst als ik denk dat protesteren de enige overgebleven optie is dat ik met Carice op de A12 sta te dansen.Lcsmet schreef: ↑12 sep 2023 15:32fatmodul schreef: ↑12 sep 2023 14:15Haha, klinkt toch best aanvallend, gewoon een vraagje
Maar wat ik eraan doe is geen vlees, mee in de energietransitie, niet vliegen, alleen nodige aankopen en zo mogelijk tweedehands. Maar wat ik vooral doe is er mee worstelen, net als jij en andere Janneke en Miekes. Want het is natuurlijk gewoon bagger dat de sky de limit niet meer is.
Maar gewoon een vraagje, wat doe jij?Ik ben geen ongelovige hoor.ColumsbusMJ schreef: ↑12 sep 2023 14:17Ik denk niet dat het relevant is wat een ieder hier doet. Ik stel dat wij als mensheid wat moeten doen. Zo doe ik ook wat om mijn ecologische voetafdruk te beperken, maar ik schaar mij onder de hypocriete mens. Ik doe ook dingen voor mijn plezier en dan wil het wel eens zijn dat ik niet bijdraag aan een beter milieu.
Ik krijg echter de indruk uit jouw berichten dat wij een heel ander beeld hebben van de klimaatverandering en de oorzaak van deze verandering. Het is dan alsof een gelovige met een ongelovige discussieert over het bestaan van God. Corrigeer mij als ik het mis heb.
Ik ben er van overtuigd dat ik iets moet doen voor het milieu.
Enkel heb ik het niet zo voor extreme verplichtingen.
- Ik ga niet met het vliegtuig op reis.
- Ik koop redelijk lokaal.
- Ik sorteer mijn afval, mijn echtgenote koopt etenswaren met zo weinig mogelijk verpakking.
- Ik rij met een Euro 6 benzineauto, rij relatief weinig kilometers. Is het niet milieuvriendelijker om met deze auto te rijden in plaats van een nieuwe electrische te kopen.
- Ik rook niet.
- Ik woon in een relatief goed geîsoleerd appartement, is het niet milieuvriendelijker om hier te blijven wonen dan om een volledig nieuw hyper geïsoleerd te zetten?
- Wij hebben "maar" 2 kinderen op de wereld gezet.
En ik besef maar al te goed dat mijn voetafdruk nog een veelvoud is van iemand die in de derde wereld woont.
Kan ik meer doen, ongetwijfeld wel. Maar moet mij elke dag een schuldgevoel aangepraat worden? Nee toch.
Waar ik een hekel aan heb is de supermarkt die vertelt hoe ecologisch ze wel zij maar wel individueel in plastic verpakte appelen verkoopt.
Waar ik een hekel aan heb is aan de drankenindustrie die vertelt hoe ecologisch ze wel zijn maar hun kartonnen rietje verpakt in plastic en dit aan een tetra brik kleeft.
Maar waar ik echter de grootste hekel aan heb is het aan politici die om de 4 weken persé in Straatsburg moeten zijn en alles verhuizen, die in een groot huis in een landelijk gebied wonen en mij elke keer ze kunnen een schuldgevoel proberen aan te praten.
Vervuiler / gebruiker betaalt, daar ben ik opzicht wel voorstander van.
Maar dan krijgen wel veel scheve gezichten..
btw, gaan we dan ook kinderen taxen?
Je vervuiling zakt namelijk dramatisch als je geen kinderen hebt.
-
- Forum-lid
Overigens stoor ik mij ook enorm aan de Albert Heijn met hun schitterende milieuvriendelijke praatjes, maar krijg ik het idee dat wat ze doen vooral voor de bühne is. Uiteindelijk is het all about the money. Ik doe echter wel een deel van mijn boodschappen bij de Albert Heijn.