Het dopingtopic 2.0
-
- Forum-lid
Ja van Zoetemelk (en zijn generatie) wel, van Boogerd en zijn generatie niet. Nederlanders zijn een beetje halve Belgen.
Mwah, bagateliseren is niet helemaal correct... vooral andere tijden. Om nou wakker te liggen van EM meer dan 40 jaar terug? Sowieso is de sociale discussie veranderd en dat moet toch meewegen. Ik vind het niet leuk dat mijn grootouders Indonesiers in dienst hadden voor een hongerloon, maar het zou veel erger zijn als ze dat nog steeds hadden. Zo ook de dopingdiscussie.
En betreft Joop, er is echt wel het een en ander gebeurd qua straffen en Nederlandse pers die hem aanviel, dus we moeten nou niet doen alsof iedereen de andere kant opkeek. Ja, voor het grote publiek is ie Jopie en grenzeloos populair.
En zo ook de PDM affaire e.d. Ik ben bepaald niet iemand die zegt dat Nederland vooroop loopt met anti-doping (in tegendeel, ik vind dat we voorop lopen in doping misbruik), maar om nou te zeggen dat we alles bagatelliseren is ook weer een erg korte bocht.
Eigenlijk is het grootste probleem dat we als publiek heel hard ontkennen en dan super boos worden als we "belazerd" blijken te zijn. Zelfbedrog
En betreft Joop, er is echt wel het een en ander gebeurd qua straffen en Nederlandse pers die hem aanviel, dus we moeten nou niet doen alsof iedereen de andere kant opkeek. Ja, voor het grote publiek is ie Jopie en grenzeloos populair.
En zo ook de PDM affaire e.d. Ik ben bepaald niet iemand die zegt dat Nederland vooroop loopt met anti-doping (in tegendeel, ik vind dat we voorop lopen in doping misbruik), maar om nou te zeggen dat we alles bagatelliseren is ook weer een erg korte bocht.
Eigenlijk is het grootste probleem dat we als publiek heel hard ontkennen en dan super boos worden als we "belazerd" blijken te zijn. Zelfbedrog
Live fast; die young. mijn blog
Ik weet niet of we allemaal boter op ons hoofd hebben. Maar ik kijk vooral als fan van de sport naar het wielrennen. En heb eigenlijk geen zin om aan doping te denken als ik een mooie demarrage zie. Het zou zo moeten zijn dat andere instanties zich daar druk over maken.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
http://nos.nl/artikel/2030583-van-averm ... eisen.html
sinds wanneer geven sportartsen ook massages? ik dacht dat soigneurs dat deden?
sinds wanneer geven sportartsen ook massages? ik dacht dat soigneurs dat deden?