loos schreef:trifox schreef:
2. heb hier een S5 staan (zelfde witte als in het filmpje) en die lijkt mij toch echt wel in orde te zijn.
Kun je je ervaringen delen?
tja ervaringen.
korte voorgeschiedenis:
voor Cervelo waren dit:
Martelly (columbus SL )
Cannondale 2.8 (2x)
cannondale multisport 26" (2x)
Trek 120 en 110 carbon
Cinelli
Giannimotta
Kuota Kalibur (3 stuks) en Kebel
2008 :
R3 (witte)mt58 : de fiets die de liefde voor het fietsen terug bracht. Het was zo'n plezier om ermee te rijden dat ik veel meer begon te fietsen als voorheen. comfort en rij-impressie waren fenomenaal verschillend tov de vorige fietsen die ik had.
P3 (grijs/rood/zwart) mt56 : Waar de kalibur al schitterend was als TT-fiets, was het gevoel met de P3 beter qua positionering. een stuk stijver ook. Ik herinner me nog dat mijn eerste impressie was dat dit een fiets was die vooruit wou. Je kon niet anders dan vlug fietsen hiermee.
2009 :
R3sl (zwart)mt58 : na het succes met de R3; de upgrade naar het lichtere model. zelfde gevoel als de R3 maar ietsjes lichter. vooral tussen de oren een enorme boost om met zoiets rond te rijden.
P3 (zwatr/grijze)mt56 : never change a winning combination
2010 :
R3sl (zwart/witte) mt58 : ondanks de druk om een S2/S3 te nemen, gebleven bij mijn eerste liefde: de R-serie.
S1 (zwart/rode)mt58 : Ik had nood aan een "vuilweer" fiets (R3sl was te getuned). fantastisch fietsje (jammer dat ze de productie gestopt zijn) zat er meteen goed op en gaf goede rij-impressies. Ik begreep direct waarom dit een model was waarmee geraced werd. betaalbaar met frame-eigenschappen die je enkel bij duurdere modellen terugvond. Kon ook tegen een stootje.
P3 (Witte met rode streep). tja....(Een P4 trok me niet aan: te duur en teveel kleine probleempjes mee gemoeid.)
2011 :
R5 (zwart/groen) : mt56 maatje kleiner door de veranderde geometrie. Veel stijver dan de R3sl, maar desondanks nog altijd een comfortabel gevoel. de BBright doet waarvoor het ontwikkeld is: iedere trap is raak. klimmen wordt stilaan een kinderspel (bij wijze van spreken natuurlijk) afdalen wordt "spielerei". Je geloofd bijna niet welke vooruitgang dit is tov de R3sl (die ook al fantastisch aanvoelde)
S1 mt58(zwart/rode) : overtuigend in 2010 van zijn nut, terug eentje aangeschaft. (doorverkoop was dit een toppertje)
P2 mt56 (zwart met rode streep) downgrading omdat ik een nieuwe MTB wou. De P2 verraste mij compleet. schitterende fiets en prijs kwaliteit de beste keuze wat betreft Cervelo tt-fiets. Wel merkbaar zwaarder dan de P3 maar uiteindelijk maakt dit weinig verschil in TT-racing (uitgezonderd bochtige parkoers met veel optrekken. Het vraagt iets meer kracht)
2012 :
R5 (idem van 2011 wegens niet verkocht (staat wel te koop
) Blij dat ik hem nog heb en zou hem direct vervangen door de R5VWD moest hij verkocht geraken.
S5 (witte) mt56. Aangezien ze de S1 niet meer produceerden overgeschakeld. in eerste instantie zou het de S2 worden maar de prijszetting van de witte S5 was te aanlokkelijk. eerste impressies: Waauw. Tov de S1: veel stijver, hier mee sprinten geeft een flits-gevoel. tov R5 : minder comfort. Algemeen: komt over als een P3 maar stijver in het bracket en wenbaarder. Dit is een bike om hoge gemiddeldes mee te halen. de witte versie vind ik persoonlijk de mooiste waar het (gecontesteerde) design minder hard overkomt. de fiets straalt niet enkel snelheid uit, hij geeft je naar mijn gevoel ook die extra snelheid.
P5 mt56: het blijft nog wat wachten op de levering, maar aan de commentaar te horen van mijn ploegmaat Frederik Vanlierde, zal dit een knallertje worden.....