Pagina 899 van 1091

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 06 mar 2012 17:10
door gekke_henkie
loos schreef:
triabas schreef: Ik heb een Alu Soloist en overweeg over te stappen naar een R5. Merk je echt weinig verschil, ook niet in comfort ?
Waarom een R5?
Het enige verschil tussen een R3 en een R5 is 200g (inclusief lichtere zadelpen, voorvork en balhoofd). Cervelo weet er zelf ook niks meer van te maken zie hun website.

Het geld dat je bespaart kun je gebruiken voor betere/lichtere wielen, daar heb je veel meer aan.
Bovendien schijnt de R3 toch net iets stijver te zijn.

Ik denk trouwens dat je zeker verschil voelt met je Soloist. De R3/R5 zal beter sturen (dikke onderste balhoofdlager) comfortabeler zijn. Ik kon het verschil tussen mijn 2009 en 2011 R3 in ieder geval goed merken. Of je ook harder gaat rijden :roll:

Wat mij bij de omloop opviel is dat Sep Vanmarcke op een R3 rondreed ipv een R5.
Dus ook de profs kiezen niet altijd voor een R5(ca)

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 06 mar 2012 17:38
door loos
Zoals al eerder op dit forum genoemd: de Cervelo S5 is zeer matig afgewerkt.
Zie het volgende filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=_I9Taozq ... ure=fvwrel" onclick="window.open(this.href);return false;

Met reactie van Phil White.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 06 mar 2012 17:50
door trifox
loos schreef:Zoals al eerder op dit forum genoemd: de Cervelo S5 is zeer matig afgewerkt.
Zie het volgende filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=_I9Taozq ... ure=fvwrel" onclick="window.open(this.href);return false;

Met reactie van Phil White.
1. filmpje is reeds oud nieuws (staat al maanden op youtube)
2. heb hier een S5 staan (zelfde witte als in het filmpje) en die lijkt mij toch echt wel in orde te zijn. Dit is inmiddels mijn 9de cervelo dus ik denk dat ik toch al wat ervaring heb.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 06 mar 2012 18:13
door loos
trifox schreef: 2. heb hier een S5 staan (zelfde witte als in het filmpje) en die lijkt mij toch echt wel in orde te zijn.
Kun je je ervaringen delen?

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 06 mar 2012 21:33
door cobra427
Ook mijn witte S5 is prima in orde net als mijn andere 2 Cervelo's

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 06 mar 2012 22:15
door gekke_henkie
Ik heb dan wel geen S5, Maar ik heb bij mijn 2 cervelo's ook geen enkele klacht.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 07 mar 2012 07:02
door triabas
cobra427 schreef:Of een Carbon R3/R5 comfortabeler gaat zijn dan een Alu Soloist weet ik niet. Het is wel een heel ander type fiets natuurlijk.
Wat bedoel je daar nou mee ? Stack en reach zijn exact gelijk tussen de R3/5 en S5. De s5 is wat meer gericht op snelheid en de R5 op comfort. Al is dat natuurlijk ook een stuk marketing. Er zijn genoeg onderzoeken die aangeven dat pas boven de 40km/h aërodynamica echt gaat uitmaken. En zo vaak rijd ik dat niet.. Ik zoek net iets meer comfort in mijn nieuwe fiets, dus dacht ik dat een R5 een logischere keus zou zijn. Of een R3, maar die is zo lelijk.... :D

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 07 mar 2012 08:08
door cobra427
Wat ik daar mee bedoel schrijf je deels al zelf; R3/R5 zijn comfortabeler, meer op klimmen en slecht wegdek bedoeld.
Een S(oloist) inderdaad meer voor hoge snelheid.

Echter; een carbon frame en en aluminium frame hebben verschillende karakteristieken. Aangezien een aluminium Soloist comfortabeler is dan een een carbon Soloist, zou een aluminium Soloist dus dicht bij een carbon R3/R5 kunnen zitten wat comfort betreft.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 07 mar 2012 10:15
door trifox
loos schreef:
trifox schreef: 2. heb hier een S5 staan (zelfde witte als in het filmpje) en die lijkt mij toch echt wel in orde te zijn.
Kun je je ervaringen delen?
tja ervaringen.
korte voorgeschiedenis:
voor Cervelo waren dit:
Martelly (columbus SL )
Cannondale 2.8 (2x)
cannondale multisport 26" (2x)
Trek 120 en 110 carbon
Cinelli
Giannimotta
Kuota Kalibur (3 stuks) en Kebel

2008 :
R3 (witte)mt58 : de fiets die de liefde voor het fietsen terug bracht. Het was zo'n plezier om ermee te rijden dat ik veel meer begon te fietsen als voorheen. comfort en rij-impressie waren fenomenaal verschillend tov de vorige fietsen die ik had.
P3 (grijs/rood/zwart) mt56 : Waar de kalibur al schitterend was als TT-fiets, was het gevoel met de P3 beter qua positionering. een stuk stijver ook. Ik herinner me nog dat mijn eerste impressie was dat dit een fiets was die vooruit wou. Je kon niet anders dan vlug fietsen hiermee.
2009 :
R3sl (zwart)mt58 : na het succes met de R3; de upgrade naar het lichtere model. zelfde gevoel als de R3 maar ietsjes lichter. vooral tussen de oren een enorme boost om met zoiets rond te rijden.
P3 (zwatr/grijze)mt56 : never change a winning combination :-)
2010 :
R3sl (zwart/witte) mt58 : ondanks de druk om een S2/S3 te nemen, gebleven bij mijn eerste liefde: de R-serie.
S1 (zwart/rode)mt58 : Ik had nood aan een "vuilweer" fiets (R3sl was te getuned). fantastisch fietsje (jammer dat ze de productie gestopt zijn) zat er meteen goed op en gaf goede rij-impressies. Ik begreep direct waarom dit een model was waarmee geraced werd. betaalbaar met frame-eigenschappen die je enkel bij duurdere modellen terugvond. Kon ook tegen een stootje.
P3 (Witte met rode streep). tja....(Een P4 trok me niet aan: te duur en teveel kleine probleempjes mee gemoeid.)
2011 :
R5 (zwart/groen) : mt56 maatje kleiner door de veranderde geometrie. Veel stijver dan de R3sl, maar desondanks nog altijd een comfortabel gevoel. de BBright doet waarvoor het ontwikkeld is: iedere trap is raak. klimmen wordt stilaan een kinderspel (bij wijze van spreken natuurlijk) afdalen wordt "spielerei". Je geloofd bijna niet welke vooruitgang dit is tov de R3sl (die ook al fantastisch aanvoelde)
S1 mt58(zwart/rode) : overtuigend in 2010 van zijn nut, terug eentje aangeschaft. (doorverkoop was dit een toppertje)
P2 mt56 (zwart met rode streep) downgrading omdat ik een nieuwe MTB wou. De P2 verraste mij compleet. schitterende fiets en prijs kwaliteit de beste keuze wat betreft Cervelo tt-fiets. Wel merkbaar zwaarder dan de P3 maar uiteindelijk maakt dit weinig verschil in TT-racing (uitgezonderd bochtige parkoers met veel optrekken. Het vraagt iets meer kracht)
2012 :
R5 (idem van 2011 wegens niet verkocht (staat wel te koop :-) ) Blij dat ik hem nog heb en zou hem direct vervangen door de R5VWD moest hij verkocht geraken.
S5 (witte) mt56. Aangezien ze de S1 niet meer produceerden overgeschakeld. in eerste instantie zou het de S2 worden maar de prijszetting van de witte S5 was te aanlokkelijk. eerste impressies: Waauw. Tov de S1: veel stijver, hier mee sprinten geeft een flits-gevoel. tov R5 : minder comfort. Algemeen: komt over als een P3 maar stijver in het bracket en wenbaarder. Dit is een bike om hoge gemiddeldes mee te halen. de witte versie vind ik persoonlijk de mooiste waar het (gecontesteerde) design minder hard overkomt. de fiets straalt niet enkel snelheid uit, hij geeft je naar mijn gevoel ook die extra snelheid.
P5 mt56: het blijft nog wat wachten op de levering, maar aan de commentaar te horen van mijn ploegmaat Frederik Vanlierde, zal dit een knallertje worden.....

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 07 mar 2012 10:41
door danny1407
Er zijn nogal wat liefhebbers van dit frame.
Kom ze niet vaak meer tegen, zeker niet in deze maat....en zeker niet voor dit soort prijzen.
Dus dacht hem toch maar even te delen, wie weet krijgt er iemand een warm gevoel van.

http://link.marktplaats.nl/536659422

:!:

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 07 mar 2012 10:52
door evrieselaar
@trifox, Dus als ik het goed begrijp koop je elk jaar 2 a 3 nieuwe fietsen? Of krijg je ze via een team ofzo?

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 07 mar 2012 14:29
door amclassic-fan
Ze kopen die fietsen van Veltec dat zijn triathlon sponsort met aanzienlijke korting. Niet zo gek dat hij tevreden is.