Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 mei 2015 11:34

"Helaas" een goed stuk wat het onderbuikgevoel van velen prima verwoord...... :(

http://www.ad.nl/ad/nl/1062/Giro-d-Ital ... oton.dhtml
Less is bore

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 06 mei 2015 14:46

En de hobbysporter die gebruikt en 2 jaar geschorst wordt: http://www.tour-magazin.de/hobbysport/n ... r_5-2_2015 Het enige pluspunt is dat hij betrapt wordt en tot de toppers behoort. Dat geeft nog de hoop dat de rest niet gebruikt en hij daarom zo hoog kwam....

Maar die oostenrijkers.. ik vind het opvallend hoeveel van die mannen bovenaan rondfietsen in ultra-lange-afstanden. Het zal toch niet...? Maakt mij in elk geval niet uit. De reden dat ik ultra rijd is om met mezelf in gevecht te gaan en daar heb ik m'n handen vol aan, geen doping bij nodig :)

In elk geval profs op tv, ik kijk al jaren niet meer...
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 06 mei 2015 15:11

henkv schreef:Maar die oostenrijkers.. ik vind het opvallend hoeveel van die mannen bovenaan rondfietsen in ultra-lange-afstanden. Het zal toch niet...?
Nou heb ik wel eens gehoord over een "bank" in Wenen. :mrgreen: ;) :twisted:

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 06 mei 2015 16:25

En een Wijnbar!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 06 mei 2015 16:48

henkv schreef:Maar die oostenrijkers.. ik vind het opvallend hoeveel van die mannen bovenaan rondfietsen in ultra-lange-afstanden. Het zal toch niet...?
Ik moest even nadenken waar ik het nou ooit gelezen had maar heb het weer gevonden! Het was het Interview met Triathlete Lisa Hütthaler met Der Spiegel nav haar dopingveroordeling in 2009:
SPIEGEL: Doping war ganz selbstverständlich ein Thema?

Hütthaler: Ja. Das war ein Gesprächsthema wie jedes andere. Meine neuen Freunde setzten sich die Spritzen locker in den Po.

SPIEGEL: Sie sprechen von Hobbysportlern?

Hütthaler: Vergessen Sie das Märchen, es werde nur unter Profis gedopt. Das beginnt schon bei ambitionierten Hobbysportlern
Er staan opzich best interessante uitspraken in het interview vooral waarin ze bijv ingaat op het afvallen:
SPIEGEL: Wann haben Sie sich die erste Spritze aus dem Kühlschrank genommen?

Hütthaler: So einfach geht das nicht. Gratis gibt dir in der Szene keiner was ab. Das erste Mal darüber nachgedacht habe ich im Herbst 2005. Ich wurde 22, hatte gerade mein Kollegstudium abgeschlossen und sehr hart trainiert. Bei den Österreichischen Staatsmeisterschaften im Juni 2005 wurde ich im Kurztriathlon Dritte. Das klingt zwar nett, ist aber Kleinkram. Damit wird man nicht reich. Ich wollte den eingebauten Epo-Motor spüren, von dem die anderen erzählten. Außerdem hatte ich immer Gewichtsprobleme.

SPIEGEL: Sie wollten dopen, um abzunehmen?

Hütthaler: Ich habe beobachtet, dass die anderen abnahmen, sobald sie ihre Spritzen setzten. Ich dachte, hey, das will ich auch. Endlich nicht mehr ständig gegen den Hunger ankämpfen müssen. Für mich stand fest: Dünner bedeutet schneller.
en:
SPIEGEL: Wie hat ihr Körper reagiert?

Hütthaler: Die Veränderungen durch die männlichen Hormone habe ich schnell bemerkt. Trotzdem habe ich versucht, mir die Bestätigung von meinem Freund zu holen, dass alles okay ist. Er sagte, ich solle mir keinen Kopf machen. Außerdem war ich glücklich, tatsächlich abzunehmen. Wenn ich mit dem Zeug aussetzte, nahm ich nach nur wenigen Tagen sofort zu. Schauen Sie sich manche Ausdauersportler an, die sind im Winter immer viel dicker als im Sommer. Die Leute glauben, die Sportler legen zu, weil sie im Winter zu viel Süßes essen. Das ist Quatsch. Man ernährt sich genauso wie im Sommer, trainiert sogar noch härter im Trainingslager. Aber durch die Dopingpause nimmt man trotzdem zu
Ja, ja, het hele blaartrekkende verhaal over verandering van voeding en dan 10 kilo afvallen komt daarbij wel in een ander daglicht te staan....

bron: http://www.spiegel.de/spiegel/a-621732-2.html
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 mei 2015 20:24

Goh,...Oostenrijkers en doping. Ik zal er eens op letten over 2 weken. Dan doe ik daar mee aan een 6-daagse cyclo, het typische goed bedoelde amateur werk dus. Maar ja, ik ben een hardwerkende, weinig getalenteerde renner die niet gestructureerd traint en vooral liefhebber is en dus ergens in de middenmoot achteraan bungelt. De dopers zullen wel vooraan rijden, dus dat ik mis ik dan net.
Live fast; die young. mijn blog

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 07 mei 2015 09:33

Doperen op een niveau waar niemand aandacht voor heeft, dat is ijdelheid waar Narcissus nog iets van had kunnen leren.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 07 mei 2015 13:46

Het gebeurt. Sterker nog er zullen artsen zijn die hun eigen doping voorschrijven en zelf gebruiken. Geen zorgen de top cyclorijders zijn verschrikkelijk dirty. De dopinghandel leeft juist op dit soort renners. Rijke amateurs die ook hard willen fietsen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

storing
Forum-lid

storing 07 mei 2015 14:20

Beetje vreemd dat men dit vreemd vind. In sportscholen zijn er genoeg die het doen om welke reden dan ook, lijkt me vanzelfsprekend dat dit bij andere sporten ook gebeurd.

Op youtube wel eens videos van durianrider gezien, vreet alleen bananen en fruit, is vegan.
Trainen met profploegen als ze naar australie kwamen, gezond en dit en dat.
Zag ik na een paar maanden weer eens, had hij een testosteron kuur gehad onder begeleiding van zijn dokter, met allemaal drogredenen erbij.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 07 mei 2015 14:37

Van Avermaet vrijgesproken van dopinggebruik

Gepubliceerd: 07 mei 2015 11:47

Greg Van Avermaet is donderdag vrijgesproken van dopinggebruik. De 29-jarige Belg van BMC riskeerde een tweejarige schorsing. De disciplinaire commissie van de Belgische wielerbond zag echter geen bewijzen.

Eind februari kwam naar buiten dat Van Avermaet zich bij de dopingcommissie van de Belgische wielerbond moet verantwoorden voor zijn banden met sportarts Chris Mertens.

Tegen deze zogenoemde 'ozondokter' loopt in België al geruime tijd een onderzoek.

De nummer drie van de jongste editie van de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix werd ervan verdacht injecties met verboden middelen te hebben gekregen van Mertens.

Van Avermaet behaalde in zijn loopbaan al verschillende top vijf-noteringen in klassiekers, maar won nog nooit een eendagswedstrijd van de hoogste categorie.

Zuivere renner

BMC zag de laatste maanden geen reden om Van Avermaet tijdens het onderzoek op non-actief te stellen.

Van Avermaet is nooit betrapt op dopinggebruik en heeft altijd ontkend dat hij verboden middelen heeft gebruikt. "Ik heb niets misdaan, ben een zuivere renner en heb mezelf niets te verwijten", zei hij in februari.

De internationale wielerunie UCI en het mondiale antidopingagentschap WADA kunnen nog beroep aantekenen tegen de vrijsprak.

Afgelopen week ging veldrijder Tom Meeusen al vrijuit in de zaak rond Mertens. Ook tegen deze Belg was een tweejarige schorsing geëist.

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 07 mei 2015 17:26

Acht topsporters nemen doping voor 'het goede doel'

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150506_01666923

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 07 mei 2015 17:44

Nu nog een zelfde experiment voor Toerfietsers.
Afbeelding

Plaats reactie