Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

elektrische racefiets

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jun 2024 13:54

daniel1975 schreef: 22 jun 2024 13:20 @jans, goed lezen. Ik mag op de Stromer niet mij racehelm gebruiken. Moet een zwaarder model zijn.
Daniel, het gaat niet om goed lezen, ik weet al heel lang dat jij moeite hebt met die andere helm, het gaat er mij om dat als er iets besloten wordt, waar je het niet mee eens bent, je dat verschrikkelijk vindt, terwijl er in mijn ogen best iets voor te zeggen is.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 jun 2024 15:04

Maar je mist nog steeds het punt Jans: het gaat er om dat er geen logica in zit. De fiets gaat harder naar beneden -> fietshelm.
De Stromer gaat langzamer naar beneden-> harde helm.

Maar voor het overige raak je wel een puntje 😅😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 22 jun 2024 15:43

Ernie C. schreef: 20 jun 2024 07:38
Sowier schreef: 19 jun 2024 19:15 Wat een reacties hier... :|

Drijf die gewoon op. Een normale ebike haalt al snel 27 per uur. Gaan we hier echt van die rotte reacties plaatsen omdat iemand die nog 3 km/h sneller wil? rolleyesx10 Zoals gezegd, er zijn landen waar die fietsen sneller mogen. Dat is dan ook compleet onverantwoord? Het gaat hier niet over een fiets 10-15 km/h opdrijven hé.

daniel1975 schreef: 19 jun 2024 08:05 Denk dat niemand daar ook aan twijfelt. Wij hebben hetzelfde gedaan toen mevr1975 niet meer 100% kon vertrouwen op haar lichaam. Als oud-topsporter is dat een van de meest vervelende dingen die je kunt overkomen.
Maar dat is een andere discussie dan 78 jarigen op een opgevoerde racefiets zetten imho.
Het gaat hier over een paar km/h extra. Komaan daniel, je kan toch zelf echt niet geloven dat dat écht een probleem is?
Ik ken 78 jarigen die nog véél betere reflexen hebben dan de meeste fietsers die ik tegenkom.
Misschien moet iedere fietser een gekleurd plaatje aan de fiets volgens leeftijd en daar hangt dan een maximum snelheid aan vast?
Als iemand mijn kind aanrijdt en ik in een jarenlang juridisch proces beland omdat de schuldige op een onverzekerde brommer reed, heb ik daar problemen mee. Daar hebben we het volgens de letter van de wet namelijk over.
Da's een compleet ander argument en ik kan je er wel in volgen. M'n vrouw haar fietst stopt op exact 25 met ondersteuning en dat hebben we zo gelaten. En ergens moet de grens liggen, dat klopt. Maar stellen dat die paar km/h snelheid onverantwoord, klopt niet. Dat was mijn punt.

Elke A klasse brommer gaat sneller dan 25/h. Die motortjes moeten zo hard dichtgeknepen worden. Na verloop van tijd rijden, die quasi altijd 30 per uur.

En ik vraag me dan af of iedereen die dit onverantwoord vind, zich ALTIJD aan de snelheid houdt in de auto. Of op de fiets in een zone 30. Enz... Zeggen en doen zijn twee verschillende dingen.

Ernie C. schreef: 20 jun 2024 07:38 'Een paar km te hard', een paar euro gestolen, maar een beetje onzedelijk betast, een beetje drugs verkocht, maar een paar mensen doodgeschoten, zo kunnen we de wet eindeloos blijven oprekken.
Dit is gewoon te ridicuul om op te reageren...
(en dan heb ik het eigenlijk toch gedaan)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jun 2024 17:03

@Barron062, ik weet het dat Daniel klaagt over het feit dat hij een "zwaardere" helm op de Stromer moest hebben. Dat is niet de eerste keer dat hij dat schrijft. Ik weet dat hij dat al heel veel jaren niet logisch vindt.
@Enzzo, ik begrijp het echt wel, maar is die zwaardere helm dan niet verantwoorder voor iemand met heel weinig conditie, met flink overgewicht, die op welke manier dan ook, een ongeluk met een speedpedalic krijgt. Ik denk van wel, maar daar sta ik misschien bijna alleen in.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 jun 2024 17:24

Je kunt natuurlijk geen onderscheid gaan maken tussen de posturen van mensen die op een speed pedelec rijden om een wet te maken!!
Het moet gaan over algemene veiligheid en impact op de algehele logistieke bewegingen en de gezondheidszorg.

In dat opzicht ben ik het met je eens: niet iedereen gebruikt dat ding om bergaf te rijden. Sterker nog het gros juist niet.
De norm is de snelheid in het dagelijks gebruik, wat dus meestal woon-werk zal zijn op drukke tijden in het dagelijks verkeer.
Dus die harde helmplicht is heel terecht lijkt me.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jun 2024 18:47

Enzzo schreef: 22 jun 2024 17:24 Je kunt natuurlijk geen onderscheid gaan maken tussen de posturen van mensen die op een speed pedelec rijden om een wet te maken!!
Het moet gaan over algemene veiligheid en impact op de algehele logistieke bewegingen en de gezondheidszorg.

In dat opzicht ben ik het met je eens: niet iedereen gebruikt dat ding om bergaf te rijden. Sterker nog het gros juist niet.
De norm is de snelheid in het dagelijks gebruik, wat dus meestal woon-werk zal zijn op drukke tijden in het dagelijks verkeer.
Dus die harde helmplicht is heel terecht lijkt me.
Aangezien die helm op een racefiets, hoe hard je ook gaat, geen wet is, zal de wetgever daar dan ook niet mee vergelijken?

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 22 jun 2024 18:54

Is het idee achter het verbod op opvoeren niet dat de remmen van een brommer/scooter/step/fiets niet berekend zouden zijn op snelheden boven snelheid x, gesteld op 25 km/u, en dat je daarmee een te lange remweg zou hebben, waardoor je onveilige situaties kan creëren?
Nu zullen de remmen op een e-racefiets neem ik aan dezelfde zijn als op een conventionele racefiets, en dus berekend op een dergelijke snelheid. Ik zou daar dan zelf ook niet zo moeilijk over doen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jun 2024 18:57

Zijn er ook nog aanvullingen op de oorspronkelijke vraag van TS?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jun 2024 19:33

Lcsmet schreef: 22 jun 2024 18:57 Zijn er ook nog aanvullingen op de oorspronkelijke vraag van TS?
Die heeft toch zelf al gereageerd? Zoiets als dat ze het allemaal nog even bekijken, als ik het niet mis heb

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jun 2024 20:33

Het zou zo maar eens kunnen dat de, mogelijk, gouden tip nog niet is gegeven.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 jun 2024 21:00

Jans schreef: 22 jun 2024 18:47
Enzzo schreef: 22 jun 2024 17:24 Je kunt natuurlijk geen onderscheid gaan maken tussen de posturen van mensen die op een speed pedelec rijden om een wet te maken!!
Het moet gaan over algemene veiligheid en impact op de algehele logistieke bewegingen en de gezondheidszorg.

In dat opzicht ben ik het met je eens: niet iedereen gebruikt dat ding om bergaf te rijden. Sterker nog het gros juist niet.
De norm is de snelheid in het dagelijks gebruik, wat dus meestal woon-werk zal zijn op drukke tijden in het dagelijks verkeer.
Dus die harde helmplicht is heel terecht lijkt me.
Aangezien die helm op een racefiets, hoe hard je ook gaat, geen wet is, zal de wetgever daar dan ook niet mee vergelijken?
Sjezus Jans! Kun je niet gewoon een keer lezen wat er geschreven wordt?!

Je maakt een vergelijking tussen een menselijk/spierkracht aangedreven voertuig en een gemotoriseerd voertuig. Da’s appels en peren voor de wetgeving.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4573
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 22 jun 2024 21:25

Jans schreef: 22 jun 2024 19:33
Lcsmet schreef: 22 jun 2024 18:57 Zijn er ook nog aanvullingen op de oorspronkelijke vraag van TS?
Die heeft toch zelf al gereageerd? Zoiets als dat ze het allemaal nog even bekijken, als ik het niet mis heb
Ik heb nog ergens geopperd voor TS om ook een normale sportieve e-bike te overwegen. Dat fietst een stuk comfortabeler, maar je moet wel een hele psychische stap zetten om dan samen te gaan fietsen. Ik zie het echter wel steeds vaker, zeker ook met toertochten.

Plaats reactie