Soms niet heel blij met mijn nieuwe fiets - of ben ik een dinosaurus?
Nog niks vergeleken bij de 100m sprint bij de vrouwen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Zo heeft elke sport zijn blinde vlekken. Ik snap dat ook niet van die sieraden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je moet toch een beetje kunnen patsen met dure dingen....
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Duur grapje met dat (imho lelijke) horloge van Ala.
Less is bore
Ik dacht dat de 'opzichtige klokjes' periode weer voorbij was.
Een Richard Mille meen ik te zien. Dat is dan nog redelijk ingetogen in vergelijking met zoiets als o.a van Jacob&Co.
Volgend jaar TUDOR
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tudor is in elk geval al stuk eleganter en minder opzichtig. Liever een Tudor dan een Rolex.
Less is bore
-
- Forum-lid
Als je zo goed bent geïnformeerd (en mij verwijt dat niet te zijn) zou je moeten weten dat velen hier rondrijden met knoopcelbatterijen in de hendels en accu's op de derailleurs (en je weet natuurlijk ook welk merk dat is, en dat dit merk ook voordelen heeft tov jouw favoriet).havana schreef: ↑08 okt 2024 18:14Blijkt maar weer dat iemands visie net zo breed is als iemands kennis.Prima hoor, alle voordelen die je noemt, en ik gun ze je van harte.
Maar ik wil geen knoopcelbatterijen in mijn hendels, accu's op mijn derailleurs en een app op mijn telefoon om het af te stellen. En correct me if I'm wrong, maar heeft een elektronische derailleur niet gewoon een veertje en lagers, die ook stuk kunnen en gesmeerd moeten worden? Dat voordeel begrijp ik niet, tenzij ik achter loop.
En ja, je moet meer opladen, maar van die apparaten ben ik niet afhankelijk om lekker te fietsen.
Mijn Di2 heeft geen knoopcellen in de shifters
Geen accu's op de derailleurs
Geen app nodig om de boel af te stellen
Hoeft niet gesmeerd te worden
Niet om flauw te doen, maar misschien jezelf eerst informeren voordat je dit soort dingen roept.... Persoonlijk probeer ik dus ook altijd mijn mond te houden over dingen waar ik zelf geen ervaring mee of verstand van heb.
Di2 (of AXS for that matter) is niet zaligmakend, en je gaat er niet harder van fietsen. Maar het rijdt wel ontzettend fijn en zeker bij volledig interne kabels is het verreweg de beste keuze. Eigenlijk de enige.
Ik adviseer je om je er eens 500 km mee te gaan rijden. Ik weet 99% zeker dat je nooit meer anders wil. Ik ken althans niemand die dat wilde en geloof ik me, ik ken veel fietsers.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Havana heeft 100% gelijk. Dat er mensen zijn die 2 accus en knoopcellen fijn vinden wil niet zeggen dat dat perse noodzakelijk is.
Ultegra is gewoon volledig bedraad met 1 accu aan te leggen. En als je een Garmin/Wahoo/Whatever hebt krijg je gewoon een waarschuwing als de accu richting leeg gaat.
Voordelen heeft Sram niet, is gelijkwaardig aan Shimano.
Ultegra is gewoon volledig bedraad met 1 accu aan te leggen. En als je een Garmin/Wahoo/Whatever hebt krijg je gewoon een waarschuwing als de accu richting leeg gaat.
Voordelen heeft Sram niet, is gelijkwaardig aan Shimano.
Less is bore
Principes overboord Daniel? We hebben het over Shimano...
(deze is met een kleine )
(deze is met een kleine )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?