Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

GESTOLEN: Specialized Tarmac Pro SL 2010

tiest
Forum-lid HC

tiest 17 mei 2010 22:11

Jan W.F. schreef:Sorry dat ik het vraag hoor, Rob, maar hoe kun je nou een zo mooie en dure fiets buiten laten staan om een terrasje te pakken? Dat is wat mij betreft echt vragen om problemen. Zie het maar al te vaak als ik langs een cafe-restaurant rij, dat er soms hele mooie, dure (en dus gap-gevoelige!) fietsen buiten blijven staan. Ik zou iig niet durven om zo maar een terrasje te pakken als ik straks weer een nieuwe racefiets heb. Trouwens, toertocht of niet, je bent met je sport bezig, om aan je conditie te werken bijv., en dan zie ik het nut van bier en een appeltaartje eigenlijk niet zo in ;)

Nou vriend Jan WF dat zal ik je eens uitleggen.

Ik had zojuist een toertocht gereden met een snelheid die jij waarschijnlijk nooit gaat bereiken en had daarom dorst en honger gekregen. Gellukig was ik niet de enige en mocht ik mijn karretje tussen zo'n 100+ andere parkeren. het was vrij druk en ik koos een plekje langs een veel duurdere Dogma DI2. Een lekkere cola had ik verdiend en even later heb ik genoten van een broodje kroket. Dat iemand er dan net mijn fiets tussen uit pakt is puur pech. Er stonden er zo veel!

Deze week weer een 3tal van dit soort toertochten gereden enorm veel mooie fietsen gezien die onbeheerd tegen een muurtje stonden. De normaalste zaak van de wereld blijkbaar dus Jan;)

@De rest: Ik word tegenwoordig door een hele hoop onbekende aangesproken met de vraag of ik mn fietsje al terug heb, een teken dat enorm veel mensen het weten en mee denken/zoeken. Enorm dank daarvoor!!!!

Degene die nu op mn fiets aan het proefrijden is heeft er iig weinig plezier van want hij kan ik zich er nergens (in deze confugratie) mee tonen.

shelleke81
Forum-lid

shelleke81 17 mei 2010 22:27

@ TiesT

Wellicht heb je het al gedaan, maar misschien is het slim om bij enkele Specialized dealers (bv Rings Goirle) te laten weten wat er gebeurd is, kan me zo voorstellen dat de l*l die dit gedaan heeft gaat kijken of hij het testzadel niet om kan ruilen met een smoesje...
Baat het niet, dan schaadt het niet...

En idd ben met jou eens dat het toch mogelijk moet zijn om een terrasje te pakken na een fietstocht... Blijkbaar niet anno 2010 :(
Ook ik houd ogen en oren open...
Red Bull Pro 2000
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 17 mei 2010 22:29

Alle dealers in Belgie en Nederland en volgens mij in de gehele grensstreek zijn al ingelicht!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

fw
Forum-lid

fw 17 mei 2010 23:41

Stel ik zou die kerel tegenkomen. Wat zou ik dan in hemelsnaam moeten doen? 100% zeker weet je het niet (en bij vragen zal de dief gewoon zeggen dat het zijn eigen fiets is) en ik sta daar zonder dat ik ook maar enigszins gegevens van zo'n figuur zou kunnen noteren. Hooguit een foto van die mogelijke dief?

rezne
Forum-lid

rezne 17 mei 2010 23:53

Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 17 mei 2010 23:59

TiesT schreef: Nou vriend Jan WF dat zal ik je eens uitleggen.

Ik had zojuist een toertocht gereden met een snelheid die jij waarschijnlijk nooit gaat bereiken en had daarom dorst en honger gekregen.

Wat is dit nou voor sneer TiesT? Echt nergens voor nodig.

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

nagtie
Forum-lid

nagtie 18 mei 2010 03:14

Daarnaast kan iemand ter goede trouw die fiets hebben gekocht.
Als je een redelijke prijs hebt betaald voor die fiets dan kan je niet aangesproken worden op helen.

whocares
Forum-lid

whocares 18 mei 2010 08:04

Nagtie schreef:Daarnaast kan iemand ter goede trouw die fiets hebben gekocht.
Als je een redelijke prijs hebt betaald voor die fiets dan kan je niet aangesproken worden op helen.

Het kopen van gestolen goed is dus al strafbaar als de koper redelijkerwijs moet vermoeden dat het gestolen is, bijvoorbeeld als op straat of via eBay de prijs zeer laag is, bijv. een bijna nieuwe fiets voor enkele tientallen euro.
Alleen wat is een te lage prijs voor TiesT's fiets ??

Heling : is het afnemen, verkopen of verhandelen van hetgeen iemand anders gestolen heeft.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 18 mei 2010 11:09

shelleke81 schreef:@ TiesT

Wellicht heb je het al gedaan, maar misschien is het slim om bij enkele Specialized dealers (bv Rings Goirle) te laten weten wat er gebeurd is, kan me zo voorstellen dat de l*l die dit gedaan heeft gaat kijken of hij het testzadel niet om kan ruilen met een smoesje...
Baat het niet, dan schaadt het niet...

Volgens mij werkt Rob bij Rings...

;);)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 18 mei 2010 13:44

Dit is volgens mij niet de enige fiets die gestolen is tijdens KBK. Tijdens mijn vakantie op Mallorca hoorde ik dat. Het kan zijn dat dit een bende is, natuurlijk lucrative handel.
Mij is jaren geleden hetzelfde overkomen bij LM, nieuwe fondriest. Na advertentie in fiets na een half jaar terug gevonden in Maastricht. Puur toeval dat een fiets liefhebber mijn oproep had zien staan en bij persoon thuis aan het werk was. Wel nog nodig druk op politie moeten uit oefenen om deze te bewegen om fiets terug te halen.
Hoop dat je je fiets terug vind, dit is te gek voor woorden maar helaas de realiteit.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 18 mei 2010 16:12

TiesT schreef:Deze week weer een 3tal van dit soort toertochten gereden enorm veel mooie fietsen gezien die onbeheerd tegen een muurtje stonden. De normaalste zaak van de wereld blijkbaar dus Jan;)

Precies, vandaar dat er ook zo veel gestolen wordt.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit de behoefte gevoeld om een terrasje te pakken, ook bij een rit van 100 km niet, en dat zal voor de toekomst ongetwijfeld ook gelden.

Over de rest van je reactie - opvallende toon die je trouwens erin aanslaat - zullen we het maar niet hebben. Dat geldt ook voor "verzekeren", want dat laat zich al raden. Ik kan je zeker in overweging geven om bij een volgend terrasbezoekje ervoor te zorgen dat ie vlak naast je staat (en als je met fietsmakkers onderweg bent dan zou iemand bijv. even kunnen vragen of het toegestaan is de fietsen vlak naast jullie te stallen, in verband met het feit dat het niet om stationsfietsen gaat. Zelfs die zet je trouwens op slot, maar goed... T'is maar waar je wakker van kan liggen kennelijk.

Hoe was dat gezegde trouwens ook alweer? Een racefiets is als een vrouw, .... ;)

gast
Forum-lid

gast 18 mei 2010 16:39

Ik geloof niet Jan W.F. dat je enig idee hebt hoe het er bij een dergelijke toertocht aan toe gaat. Als je aankomt staan er honderden fietsen tegen de hekken. Je gaat terug naar het clubhuis/inschrijving en dan zie je je fiets niet de hele tijd. Het is fysiek zelfs onmogelijk om al die fietsen voor de inschrijftafel te plaatsen in Klimmen. Daar haal je je vaantje of een colaatje op. Dat heeft niks te maken met een terrasje pakken en je fiets klakkeloos onbeheerd achterlaten.

De toon van TiesT is volkomen te begrijpen, het is niet nodig om de suggestie te wekken dat het zijn eigen schuld zou zijn. Het is de schuld van die idioot die die fiets meeneemt. Het kan iedereen overkomen.

Ik zet em sinds dit is gebeurd ook maar op slot, maar ik kots er wel van dat het moet.

Plaats reactie