+1timo2.0 schreef:Die ploeg wedt op twee paarden denk ik: ze weten dat Voeckler het geel niet tot in Parijs krijgt dus gaan ze voor de witte trui maar dan moet Roland zich uiteraard niet leegrijden om vervolgens tijd te verspelen op Taaramäe.
Evans nieuwe stijl van rijden
Evans kan best klagen maar "vrienden" moet je verdienen in het peloton. Evans wil de tour winnen en heeft de beste uitgangspositie. Dan staat je maar een ding te doen: Rijen!amclassic-fan schreef:Vond 't toch ook niet zo vreemd dat Evans klaagt dat niemand 'm helpt. Van Contador is de reden wel duidelijk, die wist dat hij slecht was. Maar waarom Voeckler Roland niet op kop zet om zich leeg te rijden? Hij had 'm op z'n minst op 't vlakkere stuk mee kunnen laten werken. Was voor Voeckler zelf ook een stuk gunstiger geweest, want dan had hij op z'n minst nog 30 seconde meer voorsprong op Andy Schleck gehad.
Waarom moeten Voeckler en zijn ploeg gaan rijden voor de tourzege van Evans? Een dagje langer geel en dan allebei kapot om toch het geel niet naar parijs te brengen? Mijns inziens hebben ze exact gedaan wat ze tacktisch gezien moesten doen: Evans het werk laten opknappen.
En het moet gezegd dat heeft ie ook gedaan en wellicht daardoor zijn Tour gered.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Als voeckler mee had geholpen en vandaag opnieuw goed was geweest had hij misschien de tour wel kunnen winnen ?! Daarom had hij mee moeten werken, mijns insziens
kan hij in het geel in de tijdrit ook wat meer dan normaal dus dan moet ik het nog zien...
kan hij in het geel in de tijdrit ook wat meer dan normaal dus dan moet ik het nog zien...
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 28 nov 2011 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat Voeckler gewoon met heel veel moeite het tempo van Evans kon volgen.eelcoz schreef:Ik begreep het ook niet helemaal (hoewel de verklaring van Timo plausibel klinkt), maar vergeet niet dat Evans in zekere zin de grootste concurrent van Voeckler is. Mochten de verschillen vandaag erg klein blijven (of er zelfs helemaal niet zijn) dan gaat Evans normaal gesproken de Tour gewoon winnen, en niet Andy Schleck.prebel007 schreef:Als voeckler mee had geholpen en vandaag opnieuw goed was geweest had hij misschien de tour wel kunnen winnen ?! Daarom had hij mee moeten werken, mijns insziens
Toen Roland een stuk overnam riep Voeckler hem meteen terug omdat het tempo voor Voeckler te hoog lag.
Voeckler moest niet voor niets de laatste kilometer Evans laten lopen.
Er was de laatste weken kritiek op diverse ploegen omdat ze zogenaamd teveel klimmers in hun ploeg hadden waarbij het team van Evans als voorbeeld diende als ploeg zonder echte klimmers die het heel goed deden.
Ik vroeg me gisteren wel af of Evans niet een klimmer uit zijn ploeg kon gebruiken voor de beklimming van de Lauterat.
Vandaag kan Evans in een soortgelijke situatie komen waarin hij er alleen voor komt te staan tussen de top van de Galibier en Boug d'Oisans.
Je ziet inderdaad wel dat Evans over het algemeen alles of veel zelf moet doen waar Andy echt steun heeft aan zijn ploeg en met name zijn broer...
Hoe verhouden de tijdritkwaliteiten van Evans/ Andy S en Contador zich tot Voeckler eigenlijk?
Oftewel hoeveel voorsprong zou Voeckler moeten hebben om de tour winnend af te sluiten?
Hoe verhouden de tijdritkwaliteiten van Evans/ Andy S en Contador zich tot Voeckler eigenlijk?
Oftewel hoeveel voorsprong zou Voeckler moeten hebben om de tour winnend af te sluiten?
-
- Forum-lid
Voor Evans lijkt mij volle bak de Galibier op de minst slechte taktiek vandaag.
Frank Schleck is toch slecht in tijdrijden of niet?
Ik zou dan gewoon het wiel van Andy pakken en eventueel pas de laatste paar km op de AdH
proberen nog wat proberen af te snoepen (meteen op de Galibier is wel mooier !!) en het afmaken in
de tijdrit (verschil is " maar" een klein minuutje toch?)
Ik zou dan gewoon het wiel van Andy pakken en eventueel pas de laatste paar km op de AdH
proberen nog wat proberen af te snoepen (meteen op de Galibier is wel mooier !!) en het afmaken in
de tijdrit (verschil is " maar" een klein minuutje toch?)
Je ziet vaak in de laatste tijdrit van de TdF dat klassementrijders het relatief goed doen.prebel007 schreef:Je ziet inderdaad wel dat Evans over het algemeen alles of veel zelf moet doen waar Andy echt steun heeft aan zijn ploeg en met name zijn broer...
Het gaat dan niet alleen om specifieke tijdrijders kwaliteiten maar ook hoe fris een renner nog is na drie weken.
Renners die goed herstellen van zware inspanningen doen het dan relatief goed.
In de dauphine is dezelfde tijdrit gereden als die zaterdag wordt gereden.
Toen was Evans 1.58 minuut sneller dan Voeckler.
Dat geeft een indicatie. Overigens spelen er nu uiteraard andere factoren als vorm, vermoeidheid, motivatie, weer. mee
Toen was Evans 1.58 minuut sneller dan Voeckler.
Dat geeft een indicatie. Overigens spelen er nu uiteraard andere factoren als vorm, vermoeidheid, motivatie, weer. mee
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.
Tja, die wind brak Andy waarschijnlijk ook nogal op al hield hij in het dal de voorsprong goed mede door die Quickstepper. Maar na het dal was het nog steeds niet gedaan met die wind. Voeckler kon waarschijnlijk niet beter maar had dus wel zeker en vast voordeel van het rijden achter Evans. Voeckler zat in een zetel naar boven. Was Evans er niet geweest dan was Voeckler nu geel kwijt.vantheman schreef:Ik vroeg me gisteren wel af of Evans niet een klimmer uit zijn ploeg kon gebruiken voor de beklimming van de Lauterat.
Vandaag kan Evans in een soortgelijke situatie komen waarin hij er alleen voor komt te staan tussen de top van de Galibier en Boug d'Oisans.
Zonder wind was Andy vast en zeker veel harder naar boven gegaan (en zo ook Evans aangezien die twee eigenlijk alle wind vingen). Wellicht dat Voeckler er dan af was gereden door het hogere tempo en zou het nu Andy in het geel zijn met Evans als tweede.
Jammer dat Andy geen Cancellara/Voigt op het vlakke voor zich had en voor het grootste gedeelte van de Galibier (b.v. Voigt die tot halverwege de Galibier samen met Monfort, Andy zouden knechten). Maar goed, C'est laVie.
Gebaseerd op gisteren waren Evans en Andy Schleck echt zoveel sterker dan de rest. Benieuwd naar de strategie vandaag.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Als je wint heb je vrienden,rijen dik,echte vrienden.
Dus Cadel,winnen.
Zonder gekheid,deze man wordt niet zo gehypt door (en vooral in belang van)de sponsor als bijv. de gebroeders,of onze favoriet van de Rabo.
En dat geeft ons ,kijkers op afstand, een wat vertekend beeld.
Hij is toch gewoon op en top sportman.
En het peloton zal dat op waarde weten te schatten, denk ik zo
Dus Cadel,winnen.
Zonder gekheid,deze man wordt niet zo gehypt door (en vooral in belang van)de sponsor als bijv. de gebroeders,of onze favoriet van de Rabo.
En dat geeft ons ,kijkers op afstand, een wat vertekend beeld.
Hij is toch gewoon op en top sportman.
En het peloton zal dat op waarde weten te schatten, denk ik zo
Zij is ook tegen