Fabian Cancellara Site
EdwardIsaac schreef:Als hij gaat schieten bij andere renners gewoon de kramp er direct in , (Bram Tankink!) Heeft Bram hier nog wat over gezegt? Zal wel een geniaal verhaal zijn Bram kennende;)!
Volgens mij overschatte Tankink zichzelf want hij had al kramp voordat Cancellara hem bijhaalde.
Mja, hoe dan ook blijft het magistraal als iemand op goed 5 minuten een gat bijeen fietst van +30 seconden. Dat is 6 seconden pakken per minuut, 6 seconden winst boeken op 60 seconden, en dat op een relatief ruime groep relatief steengoede renners, is gewoon van een andere orde!
"Het is een kwestie van perceptie: Als jij afdaalt terwijl ik klim, vlieg ik die berg op!"
Focus Cayo 3.0 2011
Focus Cayo 3.0 2011
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid HC
H&H schreef:fleppestijn schreef:Vraag me nu trouwens af als beginnend wielrenner en volger waarom deze man nog nooit de tour heeft gewonnen, want aan zijn benen en kwaliteiten hoeft het niet te liggen zoals je hem gister zag fietsen.
Omdat hij te zwaar is om de Tour te winnen(meende dat hij gister met fiets en al 92 kg woog). Heb hem nog nooit vooraan een berg op zien rijden...
Iemand hoeft de Tour toch niet te winnen om een HELE GROTE renner te zijn. Eén van de misvattingen van deze tijd.
What makes the boat go faster?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Livio Livius schreef:H&H schreef:
n(meende dat hij gister met fiets en al 92 kg woog)...
Iemand hoeft de Tour toch niet te winnen om een HELE GROTE renner te zijn. Eén van de misvattingen van deze tijd.
Mooie woordspeling
Less is bore
Livio Livius schreef: Iemand hoeft de Tour toch niet te winnen om een HELE GROTE renner te zijn. Eén van de misvattingen van deze tijd.
Helemaal mee eens.
Ik vind Cancellara een meer tot de verbeelding sprekende renner dan Contador.
Maar goed, dat is iets persoonlijks. Sommigen zullen ronde renners meer inspirerend vinden, anderen meer de Cancellara's.
+1. Vind de overwinningen van Cancellara meer heroisch dan de zeer knappe prestaties van Contador. Zoals eerder gesteld, dit is heel persoonlijk.
Misschien heeft het ook te maken met het terrein waarop hij zijn overwinningen behaald. Als ik gisteren tegen de wind met veel moeite 29 haal en dan bedenk dat daar een trein als Cancellara voorbij zou vliegen......
Beelden als die van Tankink met kramp maken het plaatje compleet.
Misschien heeft het ook te maken met het terrein waarop hij zijn overwinningen behaald. Als ik gisteren tegen de wind met veel moeite 29 haal en dan bedenk dat daar een trein als Cancellara voorbij zou vliegen......
Beelden als die van Tankink met kramp maken het plaatje compleet.
Twitter: @rbruijns
Voor veel mensen zit er ook meer heroiek rond de (voorjaars)klassiekers dan rond de Tour, met name veroorzaakt door een aantal erg klinisch rijdende Tourwinnaars (Indurain, Armstrong) de laatste twee decennia. Bij voorjaarsklassiekers denk ik toch aan regen, wind, kou en sterke mannen die overal doorheen kunnen rammen. Bij de Tour denk ik de laatste jaren vooral aan een gecalculeerd schouwspel met een paar kleine hoogtepuntjes in 3 weken fietsen door Frankrijk.
Daarom zal Cancellara voor veel mensen tegenwoordig ook meer tot de verbeelding spreken dan bijv. Contador.
Daarom zal Cancellara voor veel mensen tegenwoordig ook meer tot de verbeelding spreken dan bijv. Contador.
- chassepatate
- Forum-lid
H&H schreef:fleppestijn schreef:Wat een wedstrijd van deze man gister, niet te geloven. En zoals gezegd, al die arme mannen als Bram Tankink leken wel te fietsen op driewielers zodra hij optrok.
Vraag me nu trouwens af als beginnend wielrenner en volger waarom deze man nog nooit de tour heeft gewonnen, want aan zijn benen en kwaliteiten hoeft het niet te liggen zoals je hem gister zag fietsen.
Omdat hij te zwaar is om de Tour te winnen(meende dat hij gister met fiets en al 92 kg woog). Heb hem nog nooit vooraan een berg op zien rijden...
Ze hadden hem gewogen met fietskleding, schoenen en helm op, zonder fiets kwam hij uit op 92kg.
Het zal wel een niet zo betrouwbare weegschaal geweest zijn. Cance zit meestal zo rond de 82, 83 kg...
Voor mij hoeft hij de Tour helemaal niet te winnen, ik geniet volop van deze man in het voor- en najaar, en in de Tour weer van anderen.
Als hij zich zou gaan toespitsen op de Tour en kilo's zou afvallen, zullen zijn prestanties in het voor- en najaar waarschijnlijk ook anders uitpakken.
Aangepast:
Als hij zich zou gaan toespitsen op de Tour en kilo's zou afvallen, zullen zijn prestanties in het voor- en najaar waarschijnlijk ook anders uitpakken.
Aangepast:
Niets is wat het lijkt..