Over de wielersport en zijn beoefenaars.

wat doe jij met wielplakkers of wielzuigers?

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 20 mar 2010 12:24

Dit doet me denken aan een ING toertocht van een paar jaar geleden. Ik reed met een groepje door limburg en de laatste 30 km reed er een persoon mee die weigerde over te nemen. Aan de finish was er nog een klein wedstrijdje georganiseerd, een tijdritje op een wielerbaantje. Ik met mijn fietsmaat doen daar nog even aan mee en staan toevallig met diezelfde persoon op de baan. Ik heb 2 rondes in zijn wiel gezeten en hem de laatse 100 m eraf gesprint en in mijn leeftijdscatagorie gewonnen. Hij was woest;-) Hij heeft zich nog beklaagd bij de jury, wij hebben ons rot gelachen.....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 20 mar 2010 22:14

ik blijf altijd gewoon mijn eigen tempo rijden hoor.. al rijd er een beun op een stadsfiets harder dan mij, dat laat ik lekker gaan. misschien moet hij 5 km naar huis, en heb ik al 70 km erop zitten.
ik fiets zelf puur voor de lol en voor de beweging, en ik ga toch mezelf niet kapot rijden omdat er iemand mij inhaalt. met vrienden fietsen we normaal ook gewoon chill, een gemiddelde van ongeveer 30 en lekker kletsen, met af en toe wel een stuk wat serieuzer.
als ik een goed hartslag gemiddelde heb na 2 uur weet ik dat ik weer lekker heb gesport en dan vind ik het prima :)

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 20 mar 2010 22:55

Jorisb schreef:
mispoes schreef:
Aapje schreef:Ik op mijn stadfiets vol in de wind met een racer in mijn zog. Vond ik wel stoer, al zeg ik het zelf.


Oh dat is ook 1 van mijn hobbies; in het wiel gaan hangen bij kantoormannen op stadsfietsen. Dan worden ze he-le-maal gek als ze 't idee hebben dat ze harder kunnen rijden dan een grietje op een racefiets, geweldig!


Aha, het werkt dus echt, Aapje vond zichzelf stoer :D Maar goed, schijnbaar is het dus heel eenvoudig om mannen het hoofd op hol te kunnen brengen.

En als je iemand wil breken ga je dan op je stadsfiets die mannen op de racefiets al fluitend inhalen? Sprak een tijdje geleden een meisje en die kwam nogal eens wat mannen tegen die er erg grote problemen mee hadden als zij sneller was.


Voor de goede orde, dit was dus een vent. Ik heb er geen probleem mee om door een meid voorbijgereden te worden. Ook als ik op mijn racefiets zit. Misschien is het Marianne Vos wel of iemand anders die op topniveau rijdt. Het mooie van hard rijden op een stadfiets is dat je soms een gast op een racefiets helemaal gek kunt maken. Een tijd terug reed ik door Den Haag en hield ik een racer prima bij. Hij werd het zo zat dat hij maar door rood ging rijden. Achterhaalde ik hem alsnog (met enige mazzel omdat hij bij een druk kruispunt toch voor rood moest wachten). Dan sta ik daar wel met een grote grijns.

Maar de meeste racers die je met een stadsfiets kunt inhalen zijn wat oudere gasten die een beetje relaxed rijden. Die ga ik niet lopen sarren.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 21 mar 2010 21:50

Hoe kan je nu bezwaar hebben tegen een vrouw die sneller rijdt, ik rij liever in het wiel achter een schoon poepke dan omgekeerd hoor!!!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 21 mar 2010 22:57

Wanneer ik ga fietsen en meestal is dat alleen maak ik me nergens druk over al zitten er 10 mensen in mijn wiel en ik ga ook niet harder rijden om ze eraf te rijden
Duurritten doe ik rustig aan met een gemiddelde van 28 km per uur heb wel het voordeel dat ik een boerenlandschap woon met weinig of geen stoplichten in de routes
Wanneer het om snelheidstrainingen gaat met mijn tijdritfiets dan rij ik gemiddeld een heel stuk sneller maar daar zijn dan ook de snelheidstrainingen voor

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 22 mar 2010 00:22

Op de snelweg geeft de KLPD je er een boete voor.....maar een fiets heeft nou één keer geen bumpers....
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

anaszi2.0
Forum-lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 04 mei 2008 14:43

anaszi2.0 22 mar 2010 00:29

Ijzeren Briek schreef:Hoe kan je nu bezwaar hebben tegen een vrouw die sneller rijdt, ik rij liever in het wiel achter een schoon poepke dan omgekeerd hoor!!!


Haha een poepke?!

Wat zijn jullie Belgen toch geweldig

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 22 mar 2010 00:41

Anaszi2.0 schreef: Wat zijn jullie Belgen toch geweldig


Zeg uh..... niet overdrijven he :p
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 22 mar 2010 13:40

Anaszi2.0 schreef:
Ijzeren Briek schreef:Hoe kan je nu bezwaar hebben tegen een vrouw die sneller rijdt, ik rij liever in het wiel achter een schoon poepke dan omgekeerd hoor!!!


Haha een poepke?!

Wat zijn jullie Belgen toch geweldig


Voor de duidelijkheid: een poepke is een kontje hé!!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

anaszi2.0
Forum-lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 04 mei 2008 14:43

anaszi2.0 22 mar 2010 13:51

Ik had hem begrepen!

jeroenpje
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2010 00:05

jeroenpje 22 mar 2010 16:45

Eind vorige week heb ik dit topic doorgelezen en ik vond het zeer vermakelijk.
Nu rijd ik vaak mijn rondjes in een streek van Nederland waar je niet echt overdreven veel andere wielrenners tegenkomt, althans ik niet. Dus echt veel ervaring met andere coureurs onderweg heb ik niet. Zondag voerde mijn rondje me ook door belgie, daar kom je toch wat meer volk tegen op de racer. Ik draai een weggetje op en ik zie voor me een coureur op pak en beet een honder meter. Gelijk flitsten de teksten op dit topic door mijn hoofd. Ik onderdruk mijn eerste ingeving een sprint te trekken en er stoer overheen te denderen. Ik pak een vast tempo en gestaag dicht ik het gat, ik rijd naast de man groet hem vriendelijk, hij groet terug. Ik houd mijn tempo vast wat niet veel hoger ligt dan het zijne. Ik zie hem gelijk schuin achter me uit de wint gaan rijden. Na een tijdje komen we bij een druk kruispunt waar we moeten wachten op het overig verkeer. De man komt naast me staan mompert wat over het weer(wat best slecht was) ik geef hem gelijk, het blijkt dat hij een andere kant op gaat dan ik. We groeten elkaar en vervolgen onze route.

Dus wat te doen met andere wielrenners? : Vriendelijk blijven en niet stoer doen zou ik zeggen.
Door weer en wind.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13449
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 mar 2010 16:48

Ik vind het leuk om te doen! Ik rijd zelf op de MTB, willen ze me er altijd afrijden, lukt bijna nooit -:), als ze daar achter zijn ben ik ook echt niet te beroerd over te nemen, maar sommige vinden dat nog erger dan volgen, dus ja dan hun er maar weer afrijden en dat lukt dan uiteraard ook wel eens niet.

Het maakt mij allemaal niet uit, ze zitten ook achter mij, prima toch!

Ik rijd vaak het stuk door de duinen van Katwijk naar HvH. Dus als ik blijf plakken, ik heb er zeker plezier in als je me er probeert af te rijden! Goede trainingen zijn dat!

Plaats reactie