Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

bleek
Forum-lid

bleek 09 feb 2010 22:11

[quote="Buzz"]Heerlijk, hartje winter. Hopelijk blijft het de komende dagen aangenaam koud, en valt er opnieuw een lekker pakje sneeuw. Kan ik weer wat witte km's wegtrappen in de duinen. Het besef dat het merendeel van de concurrentie binnen zit te kniezen, en dat m'n conditionele voorsprong des te groter wordt, smaakt het allemaal nog naar heel veel meer. :))[/quote]

Nee, nee! Niet weer sneeuw. Ik heb al veel te vaak deze winter de atletiekbaan moeten schoonvegen om fatsoenlijk te kunnen lopen, en daar heb ik geen zin meer in! Nou loop je natuurlijk niet zo breed, maar het is wel 400m vegen. Kou kan ik nog hebben, maar niet weer sneeuw.

ace1978
Forum-lid

ace1978 09 feb 2010 22:15

Zo, net even 1,5 uur op de MTB door de kou en het donker... Ik moet zeggen dat het best lekker was, al is het altijd even mezelf aansporen om naar buiten te gaan. Maar met die sneeuw die eraan zit te komen, zou ik het mezelf op het moment dat het sneeuwt niet vergeven wanneer ik niet ben geweest.

pinaride
Forum-lid

Gebruikersavatar pinaride 09 feb 2010 22:16

Ik ben nu druk bezig sneeuwkettingen te ontwikkelen voor de fiets. Gat in de markt misschien? :D
Die voor de ATB met remschijven zijn klaar, zit nu alleen nog te bomen over die verdomde velgremmen! :rolleye:

<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 09 feb 2010 22:17

Als ik mag kiezen mag de sneeuw van mij nu wel weg blijven. Want ik heb wel zin om komend weekend een lekkere duurtraining te doen van een paar uurtjes. Maar als er dan toch sneeuw valt pak ik gewoon m'n oude mtb weer uit de schuur om het bos in te gaan en dan heb ik ook een heerlijke dag.

Je moet de elementen geen negatieve invloed laten hebben op je humeur. Gewoon de voordelen van de verschillende omstandigheden uitbuiten!

dijkjes
Forum-lid

dijkjes 09 feb 2010 22:42

afgelopen weekend 180km gemaakt was wel weer effe lekker net even anders als de MTB afgelopen maanden
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 09 feb 2010 23:06

Vandaag een heerlijk (bekend) rondje gemaakt, Nieuwerkerk, Zevenhuizen, Einde Rotte en weer terug langs de skihelling.

Na 5 minuten waren mijn vingers al gevoelloos maar na 15 minuten draaide alles op volle toeren en begonnen die weer warm te worden. Schitterend mooi weer met een echt winterzonnetje en een ijskoude wind.

Mijn neus is weer leeg (het is net of je een bord soep eet als je verkouden bent) en de kilometers zijn weer gemaakt.

PR2010 here we come! :-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

daj
Forum-lid

daj 10 feb 2010 00:27

Tsja, die kou, kwestie van goede kleding denk ik dan! Ben vanochtend om 9:30 op de fiets gestapt, was in het begin redelijk zwaar, maar halverwege een kop koffie gedronken en met zon en wind in de rug weer terug naar huis gefietst. Heerlijk!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 feb 2010 10:06

[quote="GastheerG"][quote="Pinaride"]Ik ben nu druk bezig sneeuwkettingen te ontwikkelen voor de fiets. Gat in de markt misschien? :D
Die voor de ATB met remschijven zijn klaar, zit nu alleen nog te bomen over die verdomde velgremmen! :rolleye:

[/quote]

Je banden leeg laten lopen tot 1,5 bar. Een oude fietsketting over het midden van de band. Op maat maken zodat deze net strak zit. Band oppompen en karre maar.

[/quote]

Er is een veel elegantere oplossing: http://www.morcmtb.org/wiki/index.php?t ... ntable=yes

En het werkt :D
http://www.youtube.com/watch?v=C05UCSXiGaY
Less is bore

joostvanbezooijen
Forum-lid

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 10 feb 2010 10:14

[quote="andromeda"] Mijn neus is weer leeg (het is net of je een bord soep eet als je verkouden bent) en de kilometers zijn weer gemaakt.[/quote]

Smakelijk eten Serge! ;)

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 10 feb 2010 10:15

lekker Serge, goed nieuws joh :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie