Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wie kent Velonia ?

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 31 okt 2009 21:43

Het testframe is hoofdzakelijk bedoeld voor mijzelf (mss wordt het nog een 56 maar denk het niet) om de kwaliteit van het frame te testen.

Als mensen er naar willen komen kijken en rijden (als ze passen, want die zadelpen heeft idd maar beperkte mogelijkheden) zijn ze welkom. Maar als eenmaal is vastgesteld dat het een goed frame is, waar ik zoals gezegd nog steeds vanuit ga, komt het wat mij betreft gewoon in het assortiment.
"Try not. Do or do not......there is no try"

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 01 nov 2009 14:04

Lekker objectief, als de verkoper de tester is! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 01 nov 2009 20:45

Gelukkig zet je er een ;-) achter...

Ik ben nog geen verkoper, als het frame bevalt ga ik het mss verkopen.
Waarom zou ik een product gaan verkopen waar ik niet achter sta? Ik heb niet voor niks Mavic uit het assortiment gehaald ;-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

falcone
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:05

falcone 01 nov 2009 21:08

@ andromeda= ben zelf ook geen fan van maic maar de ksyrium elite 2009 zijn prijs/kwaliteit zeer goed... al 40 setjes van verkocht en geen problemen. stijf en zeer licht voor prijsklasse.

vroeger zelf heel veel last gehad met helium wielen( spaken sp^rongen altijd los in achterwiel) en ook met de zilveren cosmics van indertijd.... En de vorige elites waren ook minder. net als de ksyrium es en uiteraard r-sys.

De cosmic carbone en de ksyrium premium sl zijn dan wel weer top.
bij mavic moet je echt weten welke sets goed zijn en dan is het best ok. over algemeen is fulcrum probleemlozer uiteraard... quasi geen garantiegevallen mee.

leuk dat je dat velonia frame gaat testen... vind het zelf ook zeer fraai frame qua looks. En uit ondervinding weet ik dat zulke frames meestal niet veel onderdoen voor bekendere merken.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 01 nov 2009 21:26

@ Falcone, het is niet dat ik geen fan ben, producten kraak ik ook niet af maar heb je wel eens met de service/garantie te maken gehad van dit merk....zeer moeizaam.

Maar back on topic, eerst maar eens testen dan zien we verder.
"Try not. Do or do not......there is no try"

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 01 nov 2009 21:38

andromeda schreef:@ Falcone, het is niet dat ik geen fan ben, producten kraak ik ook niet af maar heb je wel eens met de service/garantie te maken gehad van dit merk....zeer moeizaam.

Maar back on topic, eerst maar eens testen dan zien we verder.


Ik zat net te prakkizeren hoe het met Velonia garantie geregeld is, weet jij daar misschien al iets over? Ik zie wel 3 jaar garantie op de site staan maar zegt me niet zoveel.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 01 nov 2009 21:48

Ik heb daar nog niets over gevraagd, maar op de site staat 3 jaar op fabricagefouten en niet op fouten door verkeerd gebruik.

Zoals ik het kan beoordelen een garantie zoals bij vele merken, frame zal vervangen worden als het een fabricagefout blijkt te zijn na beoordeling door de leverancier.

Wilde je specifiek iets weten over de afwikkeling bijvoorbeeld?
"Try not. Do or do not......there is no try"

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 01 nov 2009 22:36

andromeda schreef:Ik heb daar nog niets over gevraagd, maar op de site staat 3 jaar op fabricagefouten en niet op fouten door verkeerd gebruik.

Zoals ik het kan beoordelen een garantie zoals bij vele merken, frame zal vervangen worden als het een fabricagefout blijkt te zijn na beoordeling door de leverancier.

Wilde je specifiek iets weten over de afwikkeling bijvoorbeeld?


Ja weet je carbon is een mooi materiaal maar helaas zijn er ook redelijk vaak problemen mee. Wie weet is deze Velonia wel juist een frame wat weinig problemen zal kennen, de tijd zal dat leren maar voor de consument en ook natuurlijk voor jou als wederverkoper best belangrijk te weten hoe het één en ander geregeld is. Velonia is een jong en ik denk ook een dynamisch bedrijfje en ik hoop echt dat die jongens er wat van weten te maken. Belangrijk is wel dat ze ook vertrouwen weten te kweken bij de consument. Een uitstekende garantie zwart op wit kan daar goed bij helpen.

Ik heb een nieuw frame nodig maar kan niet te veel uitgeven op dit moment. Ik kan een Canyon kopen dan weet ik zeker dat ik een goed frame heb met uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en een uitstekende garantie. Alleen . . . persoonlijk vind ik een Canyon een lelijk beest. Optie is om zo'n frame te personaliseren met een zelfontworpen spuitschema. (Je ziet goed bij de Velonia wat dat kan doen) Alleen dan zit je met een belangrijk issue. Want zodra je ook maar iets gaat doen met verf op een Canyon vervalt je garantie. Daar kun je dan geen aanspraak meer op maken. En zo blijft dan de Velonia die niet alleen goedkoper dan een Canyon is maar er ook nog beter uitziet, mooi in beeld . . .

Ik heb m'n huidige fiets helaas aan gort gereden op één van die mooie fietspaden in de Alexanderpolder. Wel ik ben in een 'wak' gereden zeg maar, achterderailleur is daarbij uit het onvervangbare achterpad geript . . . :(

Weinig geld maar dringende behoefte aan een fiets. Vandaar dat ik graag testpiloot zou zijn. ;)

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 02 nov 2009 18:18

andromeda schreef:Gelukkig zet je er een ;-) achter...

Ik ben nog geen verkoper, als het frame bevalt ga ik het mss verkopen.
Waarom zou ik een product gaan verkopen waar ik niet achter sta? Ik heb niet voor niks Mavic uit het assortiment gehaald ;-)


Het was ook ironisch bedoeld, gelukkig had je dat begrepen! :)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 03 nov 2009 22:58

Kreeg zojuist een mailtje van Velonia met de mededeling dat het RD01 frame voor 2010 beschikbaar is. Volgens hem is het frame qua looks identiek aan dat van 2009 maar heeft het frame nu: "BB30 ready bottom bracket, tapered head tube, integrated brake cables, hollow seat stay plus redesigned seat clamp for better adjustment." Dit staat sinds vandaag ook op hun website te lezen zie ik net.

Wat is het verschil tussen een BB30 ready bracket en een BB30 bracket? Is dat niet hetzelfde? Een hollow seat stay klinkt mij ook vreemd in de oren, die is toch sowieso al hol mag ik hopen? Wellicht speelt de taalbarriere hier mee en is er wat verloren gegaan in de vertaling...

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 03 nov 2009 23:30

Voor je het weet rijdt half Nederland op een Velonia! Of in ieder geval, de helft van de forummers! Ook ik volg met interesse de ontwikkelingen en ben benieuwd naar de eerste bevindingen.

Kunnen we wellicht tzt een Veloniaforumrit maken...!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 872
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 25 nov 2009 13:02

is er al weer nieuws van het Velonia front?
Opgeven is geen optie!

Plaats reactie