Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Parijs - Roubaix 2011 topic

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 10 apr 2011 22:15

roodhoofd schreef:
SuperGrover1 schreef:
paulusR3 schreef:

Slimme gozer, onze lars! Jammer van die lekke band op een cruciaal moment....


Tweet van Lars:

Dit is de mooiste koers die er bestaat!!! Parijs-Roubaix!! Erg tevreden over me koers. Balen van me lekke band kort na het bos.


Sodeju, laten ze daar bij de Raboploeg eens een cursusje nederlands tegenaangooien. Komt niet echt lekker over dit puberale gebrabbel.


+1
Je moet de tweets van FC eens lezen. Af en toe om te huilen!

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 10 apr 2011 22:29

Wat ik niet begrijp is waarom er zoveel motors tijdens wielerwedstrijden mee moeten rijden en waarom ze op cruciale momenten zo dicht bij de wielrenners rijden.
Het is de afgelopen jaren bij zoveel wedstrijden fout gegaan: tour de france, luik-bastenaken-luik, amstel gold race, ronde van vlaanderen etc. en vandaag weer in Parijs - Roubaix.
Dat er een motor met een camera voor de televisiebeelden mee rijdt, kan ik begrijpen maar op bepaalde cruciale momenten in de wedstrijd moet je weten dat ja afstand moet houden.
Op het moment dat het vandaag helemaal fout ging, werd Cancellera gemangeld door vier motorrijders. Wat doen daar in hemelsnaam.
Dat een halve eeuw geleden fotografen meereden om foto's te maken kan ik nog begrijpen. Toen waren er niet altijd live-beelden. Maar tegenwoordig zie ik de toegevoegde waarde van fotografen op de motor in de wedstrijden niet meer.

Ik begrijp niet dat deze competie vervalsing nog steeds geaccpteerd wordt en dat niemand hiertegen optreedt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 apr 2011 22:32

roodhoofd schreef: Sodeju, laten ze daar bij de Raboploeg eens een cursusje nederlands tegenaangooien. Komt niet echt lekker over dit puberale gebrabbel.


In die 150 tekens mooie Nederlandse volzinnen schrijven is ook wel wat lastig...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 apr 2011 22:50

"me" fiets is niet echt heel veel lastiger dan gewoon "mijn" fiets :)
Less is bore

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 10 apr 2011 23:20

Ik vind ook dat er wel erg veel motoren rijden. Maar misschien is dat wel nodig en dan ben ik wel weer nieuwsgierig waarom. Is er iemand die weet waarom er zo veel motoren rondrijden in de koers?
Camerig is prachtig!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 apr 2011 23:22

Een leger aan fotografen, van de verschillende grote persburo's, de wielerfotografen zijn ook zo goed als allemaal aanwezig. Dan nog een stuk of wat of motoren van de televisie, radioverslaggevers, er zijn ook jury leden op motoren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 10 apr 2011 23:37

Amclassic-fan schreef:Een leger aan fotograven, van de verschillende grote persburo's, de wielerfotograven zijn ook zo goed als allemaal aanwezig. Dan nog een stuk of wat of motoren van de televisie, radioverslaggevers, er zijn ook jury leden op motoren.


En laat Enschede ook gelijk even inschrijven voor die cursus Nederlands. Wordt vast een gezellig klasje met ACfan en Lars B....... :)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 apr 2011 23:43

oeps
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 10 apr 2011 23:48

Best moeilijk, dat Nederlands...

michon
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 10 feb 2008 19:43

michon 11 apr 2011 10:01

Ik snap niet dat die van petegem met droge ogen durft te zeggen dat ze met een sterke tactiek hebben gekoerst. Van Summeren heeft de winst aan zichzelf te danken. Hushovd stopte Cancellara zeker niet af voor van Summeren, maar was gewoon te laf om te rijden. Wereldkampioen onwaardig wat ie hier liet zien. Zeker na zijn babbels over het winnen van PR in de kampioenstrui. Ik vond het een mooie koers, iets te veel valpartijen maar wel een supermooi podium! Alle 3 meer dan verdiend!
Don\'t argue with fools, they\'ll drag you down to their level and then beat you with experience

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 11 apr 2011 10:37

Drama, tactiek, tactische blunders en uiteindelijk euforie voor de eeuwige knecht, dat is weeral een prachteditie van Roubaix. De enige koers waar een slimme knecht onder het mom van ploegtactiek zijn kopman eens kan verschalken.
En vooral achteraf meningen genoeg om vele forumpagina's te vullen.
Volgend jaar meer van dat!

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 11 apr 2011 11:25

DJ schreef:Natuurlijk moest Hushovd blokken - je hebt een goede renner voorin, op het laatst alleen op kop, dan hoef je helemaal niet te koersen. Toen het hele spul weer bij elkaar was zat Garmin met Vanmarcke weer tempo te maken en Cancellara in het wiel. Cancellara is een sympathieke klasbak en de sterkste van het stel maar hij kan het niet allemaal alleen. Zijn ploegmakkers waren zowel vandaag als vorige week allemaal afwezig in de finale en dan zie je maar dat wielrennen een teamsport is. Net zoals Cancellara niet met Hushovd naar de meet wil fietsen omdat hij de sprint verliest heeft Hushovd geen zin om hem in de positie te brengen waar hij zich kan lanceren.
Overigens mooie maar koersvervalsende camerashots en een erg sterk Nederlands contingent. Mooi!


Is natuurlijk gelul, iedereen bij Garmin wist dat er maar één man moest (en aanvankelijk mocht) winnen van hun en dat was Hushovd en niemand anders. Zijn hele voorjaar stond in teken van deze klassieker en als je dan een echte klasbak bent, dan neem je over en strijd je het onderweg uit. Zoals Boonen bijvoorbeeld doet.
Nee, Garmin had geluk dat van Summeren mocht winnen want anders had deze man echt de slemiel van de dag geweest, kampioenstrui onwaardig, punt!
Niets is wat het lijkt..

Plaats reactie