Vuelta 2009
-
- Forum-lid HC
Wat een mooie rit van Hoogerland en Geesink. Voor het eerst sinds tijden dat ik ook weer genieten kon van de Nederlanders. Jammer genoeg zat een overwinning er niet in, zeker als Johnny met Moncoutie mee kon rijden was het super geweest.
-
- Forum-lid
Wat een spanning! Wat een gevecht à la Giro. Met Weening, Hoogerland en Gesink in de hoofdrollen van resp. smaakmakers en afmaker. Tot 7 km voor de finish werd er nog op de 53 reden. Cunego is de verrassende winnaar (meestal zakt hij bij dit soort etappes door het ijs). Vino finito?
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
-
- Forum-lid
Gelet op het slotklimmetje van morgen, met name de laatste 3 km, kan Evans het wel eens moeilijk gaan krijgen om z'n trui te verdedigen.
http://www.lavuelta.com/09/espanol/reco ... x.html?e=9
http://www.lavuelta.com/09/espanol/reco ... x.html?e=9
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
-
- Forum-lid
Weening in de bergtrui denk ik? Dat is nu al de 3e renner uit de Rabobank ploeg die deze trui draagt. EDIT --> Helaas, Moncoutie had op de laatste klim ook nog punten.
De beelden van Hoogerland waren hartstikke leuk. Echt een bijtertje. Bovendien laat die jongen zich het hele jaar zien. Ik herinner me ook nog beelden van hem met korte mouwen in de vlaamse regen ergens in maart en april. Zie hier overigens het voordeel van de nieuwe nederlandse ploegen. Zowel Vacansoleil als Skil Shimano hebben al leuke renners laten zien die je anders misschien nooit bij de profs had zien rijden.
De beelden van Hoogerland waren hartstikke leuk. Echt een bijtertje. Bovendien laat die jongen zich het hele jaar zien. Ik herinner me ook nog beelden van hem met korte mouwen in de vlaamse regen ergens in maart en april. Zie hier overigens het voordeel van de nieuwe nederlandse ploegen. Zowel Vacansoleil als Skil Shimano hebben al leuke renners laten zien die je anders misschien nooit bij de profs had zien rijden.
Hulde aan Johnny Hoogerland! Echt genoten van zijn rijden. Jammer dat het net iets te ver voor hem was maar hij heeft vandaag dingen geleerd die hem in de nabije toekomst nog beter zullen maken. De hele Vacansoleil ploeg verdient overigens een dikke pluim voor alles wat ze hebben laten zien.
Gesink heeft vandaag laten zien een kwaaie klant te kunnen zijn... Top!
Gesink heeft vandaag laten zien een kwaaie klant te kunnen zijn... Top!
Nee Moncoutie heeft de bergtrui.. op zich wel terecht natuurlijk. Inderdaad petje af voor Hoogerland. Wat zat die te werken op z'n fiets zeg. Ik moest spontaan denken aan de bespiegelingen over klimwielen en microacceleraties
-
- Forum-lid
Ik had overigens eerst de indruk dat Gesink er met moeite aan bleef plakken. Als dat ook echt zo was dan is het wel dapper om toch nog de aanval te kiezen.
Machtig mooi.
Hoogerland blijft na zijn comeback iedere keer opnieuw verbazen .
En ook die laatste kilometers stortte hij niet echt in.
De Nederlandse ploegen vormen zo samen een mooie mix.
De ene kleurt de rit met onverwacht spektakel en ondertussen kan de andere "rustig"aan een goed klassement werken.
Hoogerland blijft na zijn comeback iedere keer opnieuw verbazen .
En ook die laatste kilometers stortte hij niet echt in.
De Nederlandse ploegen vormen zo samen een mooie mix.
De ene kleurt de rit met onverwacht spektakel en ondertussen kan de andere "rustig"aan een goed klassement werken.
Zij is ook tegen