Giro 2009
De rabo's zullen nu moeten gaan controleren. Eens afwachten hoe hun dat afgaat.
Het is al vaker gezegd en op de RAI hebben ze het ook steeds maar over 1 etappe: Pergola - Monte Petrano, dat wordt judgement day. Ik verwacht niet dat de ingekorte rit naar Blockhaus en de rit met aankomst op de Vesuvius selctief genoeg zijn om grote verschillen te generen, maar je weet het natuurlijk nooit..... Voor mij mag menshov winnen, maar ik vrees dat hij nog niet klaar is met de 'killer'....
Het is al vaker gezegd en op de RAI hebben ze het ook steeds maar over 1 etappe: Pergola - Monte Petrano, dat wordt judgement day. Ik verwacht niet dat de ingekorte rit naar Blockhaus en de rit met aankomst op de Vesuvius selctief genoeg zijn om grote verschillen te generen, maar je weet het natuurlijk nooit..... Voor mij mag menshov winnen, maar ik vrees dat hij nog niet klaar is met de 'killer'....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Die etappe Pergola - Monte Petrano lijkt, als ik naar de altimetria tabel kijk op gazetta.it, op een zware klassieker. Ik denk dat er een aantal ritten bij zitten die misschien wat in het voordeel van Di Luca zijn.
Menchov moet alleen nog maar naar Di Luca kijken. Leipheimer zal niet aanvallen want dat heeft hij nog nooit gedaan. In de Amerikaan zie ik eerder een mogelijke compaan voor Menchov om Di Luca te bestrijden. Overigens doet Menchov er denk ik verstandig aan om niet alle aanvallen van Di Luca direct te beantwoorden. Hij is immers een diesel en de kans dat hij zichzelf dan opblaast is aanwezig. Laat hem er maar op eigen tempo naartoe rijden.
Menchov moet alleen nog maar naar Di Luca kijken. Leipheimer zal niet aanvallen want dat heeft hij nog nooit gedaan. In de Amerikaan zie ik eerder een mogelijke compaan voor Menchov om Di Luca te bestrijden. Overigens doet Menchov er denk ik verstandig aan om niet alle aanvallen van Di Luca direct te beantwoorden. Hij is immers een diesel en de kans dat hij zichzelf dan opblaast is aanwezig. Laat hem er maar op eigen tempo naartoe rijden.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Di Luca reed toch met hoge velgen (Bora)? Menchov had iets op zijn bovenbuis geplakt, ik heb geen idee wat het is...?
http://www.cyclingnews.com/photos/2009/ ... IC31528576
http://www.cyclingnews.com/photos/2009/ ... IC31528576
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
de zwarten schreef:Di Luca reed toch met hoge velgen (Bora)? Menchov had iets op zijn bovenbuis geplakt, ik heb geen idee wat het is...?
http://www.cyclingnews.com/photos/2009/ ... IC31528576
Voedsel/gelletjes
Volgens mij werd dat ook tussen het commentaar door gezegd.
Ja, zo te zien zijn het gelletjes.
Ik ben het wel met DC eens, Di Luca die zonder opzetstuur fietste? wat heeft dat voor reden? Ik kan me echt geen reden bedenken om zoiets NIET te doen, hij reed daarentegen wel met Bora´s. Tsja, en geen hoge velgen van Mentsjov, hoge velgen wegen tegenwoordig ook geen reet meer, het redenment lijkt me groter dan misschien de iets lager gewicht van de lage velg.
Ik ben het wel met DC eens, Di Luca die zonder opzetstuur fietste? wat heeft dat voor reden? Ik kan me echt geen reden bedenken om zoiets NIET te doen, hij reed daarentegen wel met Bora´s. Tsja, en geen hoge velgen van Mentsjov, hoge velgen wegen tegenwoordig ook geen reet meer, het redenment lijkt me groter dan misschien de iets lager gewicht van de lage velg.
Bij Armstrong maakte ze het vandaag ook wel heel bond wat betreft voorbereiding en service... halverwege het parcours pakte hij een etenszakje aan met bidon en gelletje... is de wielerwereld dan echt zo conservatief, wordt er dan echt niet nagedacht of ook maar 'n beetje naar de triatlon wereld gekeken. plak 'n gelletje op de buis of stop m onder de broekspijp, zet vervolgens 'n mannetje met 'n bidon op het parcours.. maar dit is echt te amateuristisch voor woorden. Nu is het zo dat armstrong toch niet 100% voor de etappezege zou gaan, maar toch.
Bij menchov inderdaad gelletjes op de bovenbuis: http://www.cyclingnews.com/photos/2009/ ... IC31528576
Bij menchov inderdaad gelletjes op de bovenbuis: http://www.cyclingnews.com/photos/2009/ ... IC31528576
Armstrong conservatief? Geloof ik niet. Jarenlang heeft hij en zijn entourage alle mogelijkheden gezocht om beter te presteren binnen de regels (als je zijn boeken mag geloven). Ik denk dat hij eerder een statement maakt. Lange tijdrit goed, maar ik ga geen spullen meenemen die reglementair aangereikt mogen worden.
armstrong heeft al lang begrepen dat hij de giro gewoon als voorbereiding op de tour moet opvatten.
Moest hij voor winst kunnen gaan zijn ( de tijdrit was niet echt naar zijn maat gesneden => te gevaarlijk) hij zou wschlk het heel anders aangepakt hebben.
Moest hij voor winst kunnen gaan zijn ( de tijdrit was niet echt naar zijn maat gesneden => te gevaarlijk) hij zou wschlk het heel anders aangepakt hebben.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Op zich wel vreemd dat men, in een land waar velen met Armstrong dwepen en Thomas Dekker de nationale chouchou is (was), Di Luca een arrogante uitstraling toedicht... Hij is gewoon uiterst gefocust en wéét wat hij wil; verder vind ik hem best wel een coole gast. En - niet onbelangrijk - een van de enige vertegenwoordigers van de zuidhelft van Italië in het peloton!
Want dat cliché van het 'wielerminnende Italië' klopt niet helemaal hoor - zie ook de plaats in de Gazzetta: buiten een paar noordelijke regio's ligt er verder in Italië nauwelijks iemand wakker van tweewielers zònder lawaaierige motor!
Want dat cliché van het 'wielerminnende Italië' klopt niet helemaal hoor - zie ook de plaats in de Gazzetta: buiten een paar noordelijke regio's ligt er verder in Italië nauwelijks iemand wakker van tweewielers zònder lawaaierige motor!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Ik vind het wel een mooie coureur die Di Luca. Juist daar waar hij in de echt lange, zware beklimmingen te kort komt compenseert hij dit volledig door zijn explosiviteit bergop (in de wat mindere zware of kortere beklimmingen) en door veel risico te nemen in afdalingen. Daar heb ik echt alleen maar heel veel respect voor. Je moet voor de lol eens kijken naar foto's van hem zo'n 6 a 7 jaar geleden. Hij is echt wel veranderd. Vroeger veel gesprierder en nu een stuk ranker waardoor hij beter bergop kan. Dat zegt ook weer iets over zijn gedrevenheid.
Nog even inhaken op de wielkeuze discussie. Sinds ik zelf met zipp 404 rijd, ben ik daar heel stellig in: het helpt.
Ik denk niet dat het ligt aan wat voor type rijder je bent o.i.d. Het wiel is gewoon rond. Een beetje wiel is bovendien niet zo zwaar. Met zulke snelle stukken ertussen scheelt het gewoon veel vermogen.
Verder echt een mooie prestatie van Menchov. Het ligt er een beetje aan wat je persoonlijke voorkeur is of je vindt dat hij vol moet gaan voor de winst, of moet sparen voor de Tour. Sommigen vinden het verschil Tour-Giro groter dan anderen.
Persoonlijk zou ik het mooi vidnen als hij voor de winst ging. Toch een fantastisch veld om de Giro in te winnen! Verder ben ik van mening dat je heus wel een Giro én een Tour kan rijden. Daarmee ook terugkomend op de parcourskeuze van de Giro vs Tour: In de Tour kun je meestal de eerste tijd 'rustig' doorkomen, zeker als er daar een sterkere ploeg staat om je te helpen. Tegen die tijd kan het lijf het echt wel aan om weer een grote prestatie te leveren. Gewoon zaak om je tijd tussen Giro en Tour daar op aan te passen.
Ik denk niet dat het ligt aan wat voor type rijder je bent o.i.d. Het wiel is gewoon rond. Een beetje wiel is bovendien niet zo zwaar. Met zulke snelle stukken ertussen scheelt het gewoon veel vermogen.
Verder echt een mooie prestatie van Menchov. Het ligt er een beetje aan wat je persoonlijke voorkeur is of je vindt dat hij vol moet gaan voor de winst, of moet sparen voor de Tour. Sommigen vinden het verschil Tour-Giro groter dan anderen.
Persoonlijk zou ik het mooi vidnen als hij voor de winst ging. Toch een fantastisch veld om de Giro in te winnen! Verder ben ik van mening dat je heus wel een Giro én een Tour kan rijden. Daarmee ook terugkomend op de parcourskeuze van de Giro vs Tour: In de Tour kun je meestal de eerste tijd 'rustig' doorkomen, zeker als er daar een sterkere ploeg staat om je te helpen. Tegen die tijd kan het lijf het echt wel aan om weer een grote prestatie te leveren. Gewoon zaak om je tijd tussen Giro en Tour daar op aan te passen.
Ik vind hem ook een prachtcoureur. Van een vermeende arrogante houding heb ik niets gemerkt.
Vorige week in Mayrhofen stapte ik in ons hotel de lift uit en daar stond di Luca voor mijn neus (ok, een stukje lager dan mijn neus) op de lift te wachten.
Ruim 1,5 uur na de finish!!, nog in zijn fietspakkie en prachtige roze trui (ik neem aan na heel veel interviews, ceremonies etc). Een lompe toerist is gewoon het hotel ingelopen en staat klaar met zijn camera om een foto van hem te maken zonder even te vragen of hij daar geen problemen mee heeft. Di Luca draaide zich even om naar de "fotograaf" zodat hij helemaal netjes op de foto kwam, zei ciao en stapte toen pas in de lift. Vond ik toch niet echt de reactie van iemand die heel erg arrogant is.
De toerist vond het overigens nog geen bedankje waard. Ik zag de man later nog een mecanieker van Astana opzij duwen omdat hij dichterbij de fietsen wilde fotograferen.
Vorige week in Mayrhofen stapte ik in ons hotel de lift uit en daar stond di Luca voor mijn neus (ok, een stukje lager dan mijn neus) op de lift te wachten.
Ruim 1,5 uur na de finish!!, nog in zijn fietspakkie en prachtige roze trui (ik neem aan na heel veel interviews, ceremonies etc). Een lompe toerist is gewoon het hotel ingelopen en staat klaar met zijn camera om een foto van hem te maken zonder even te vragen of hij daar geen problemen mee heeft. Di Luca draaide zich even om naar de "fotograaf" zodat hij helemaal netjes op de foto kwam, zei ciao en stapte toen pas in de lift. Vond ik toch niet echt de reactie van iemand die heel erg arrogant is.
De toerist vond het overigens nog geen bedankje waard. Ik zag de man later nog een mecanieker van Astana opzij duwen omdat hij dichterbij de fietsen wilde fotograferen.