Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

garantie

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 08 feb 2009 21:14

Ik kan mij voorstellen dat beiden liever anoniem willen blijven. Zeker gezien de opmerking van Veltec " als we ons hier mee bezig zouden willen houden".
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 feb 2009 22:02

custom schreef:Adroit en Falcone jullie hebben gelijk En vriend van mij heeft soortgelijke ervaringen met Veltec en die deed al Cervelo voordat iemand er nog weet van had.

veltec het is wel vaak genoeg aangekaard maar helaas doen jullie er niks mee.

Uh toen Cervelo nog onbekend was was Veltec helemaal niet de importeur...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

custom
Forum-lid

custom 08 feb 2009 22:13

Beste ac zeg ik dat veltec toen al importeur was. Dat is een conclusie die jij trekt
degene die als allereerste hier in Nederland leverde was toevallig de duitse importeur van Cervelo Hij had hier 1 vertegenwoordiger in dienst die de zaken in Nederland voor hem behartigde.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 08 feb 2009 23:16

veltec blx schreef:Beste forumleden,

een discussie die begint over een dealer die Cervelo's verkoopt en met de vraag of daar garantie op zit eindigt met een soort klaagzang over Veltec als importeur. Dit is natuurlijk niet iets waar wij blij mee zijn, maar als er zaken gebeuren waar iemand zich niet in kan vinden is hij of zij natuurlijk vrij om deze op dit medium te plaatsen.

Wat wij wel jammer vinden is dat de "ervaringsdeskundigen" Adroit en Falcone niet hun dealernaam gebruiken. Dit zou ons een kans geven (als we ons hier al mee bezig zouden willen houden) de vertelde verhalen te controleren en eventueel iets met deze kritiek te doen.

Wij hopen dan ook dat Adroit en Falcone zich hier of rechtstreeks bij ons melden zodat we een gesprek kunnen aangaan en problemen kunnen oplossen

met vriendelijke groet

Veltec BLX BV

Nu wordt het pas een spannend topic !!

PS is Veltec open op zondag?

;);)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 09 feb 2009 09:42

Ik heb me rechtstreeks bij Veltec gemeld, 3x zelfs en gevraag naar "de grote baas" Jurgen maar elke keer niet bereikbaar.
De 3e keer gevraagd of hij mij dan terug wilde bellen maar zit nu nog op een telefoontje te wachten.

Wat valt er op te lossen ?? De verhalen en bewijzen liggen er.....ik zou tegen Veltec willen zeggen doe er iets mee.

Overigens wil ik me voor Veltec niet verstoppen en ga ze dan vandaag no een keertje bellen.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 09 feb 2009 11:43

even over getwijfeld of ik in dit topic iets zou posten, maar ik wil toch ook even "mijn" mening kwijt.

1 - @ falcone, de roddels die ik hoor betreffende U en uw internetshop (komende uit diverse hoeken van de fietswereld) zijn ook niet echt helemaal koosjer hoor, dus ik vind hoegenaamd niet dat je op Veltec moet afgeven, kijk eerst even in de spiegel en vraag uzelf eens of je wel goed bezig bent, met alles wat blijkbaar komende is zou het wel eens wat kunnen verminderen.
Volgens mij enkel te wijten aan frustraties omdat je bij veel groothandels bot vangt (ze zijn niet allemaal zot van internetverkoop aan dumpingprijzen)

2 - Ik ben over Veltec meer dan 100% tevreden, ik wordt steeds super geholpen en heb totaal geen klagen over hen, als het goed is mag het ook gezegd worden ...

3 - betreffende VOS wel of niet dealer, daar ga ik mij niet over uitlaten want dit is de ver van mijn bed show.

4 - feit is wel dat ik op 10km van mijn deur ook een zaak heb die met andere prijzen werkt (en die wel cervelo/veltec dealer is) en dat ik daar zelf hoegenaamd GEEN last van heb, als je uw werk goed doet dan komt de rest van zelf. En dat een fiets bij hen 100-200 euro goedkoper is dan bij mij, daar trekken velen zich blijkbaar weinig van aan, want "na" aankoop worden ze veel beter geholpen indien nodig.

5 - maw ik heb met de investering die ze bij Veltec vragen om te doen weinig problemen, hoe denk je dat het gaat bij merken zoals Trek, Scott, ea ? Ook daar moet je fors investeren hoor ... en met mijn 60m² toonzaal ben ik nu echt niet groot te noemen. Het seizoen moet trouwens nog op gang komen en ik heb die investering al lang terug hoor, dus waarom zou dat bij anderen dan niet zo zijn ?

6 - Cervélo is veel meer dan een hype, maar daar kan je enkel over mee praten indien je zelf al eens met 1 gereden heb, de klanten die hier met verstomming in de winkel staan na een rit met een R3 kan ik allang niet meer op 2 handen tellen (waarmee ik zeker geen afbreuk wil doen aan andere toppers zoals de CR1, etc.)

7 - @ Veltec, doe zo verder, ik ben zeer tevreden over jullie service/ondersteuning. De kleine zaken die jullie uit dit topic misschien kunnen opsteken, kunnen jullie altijd nog aanpassen naar de toekomst toe.

8 - over dat marktplaats gedoe, ik vind het niet abnormaal dat sommigen hun "oude" stock artikelen op zulke wijze toch van de hand proberen te doen, er zijn er genoeg die dat op deze manier toepassen.

Een tevreden Cervélo dealer ;)

ps : en over de moeilijke leveringen, dat klopt idd gedeeltelijk en daar kan naar de toekomst toe zeker wel verbetering in gebracht worden (hoop ik), maar ook met andere merken heb je vaak miserie qua leveringen/beschikbaarheid.

dehulk
Forum-lid

dehulk 09 feb 2009 18:30

We hebben het steeds over cervelos verkocht door vos ,je kan wel veltec door het slijk heen halen ,maar dat hebben ze niet verdiend ,vos vekoopt ook pinarello en orbea voor lage prijzen en daar hoor je niemand over ,en ik vind dat veltec tenminste wel de moeite neemt om hier te reageren op dit forum ,hetzelfde geld met de voorvork kwestie ,dat hebben ze volgens mij netjes afgehandeld ,en als iemand komt met 100.000 euro en hij is geen dealer ,volgens mij is dan bij de meeste op dit forum de keuze niet zo moeilijk.

fiets381
Forum-lid

fiets381 09 feb 2009 20:07

TS-Biker schreef:even over getwijfeld of ik in dit topic iets zou posten, maar ik wil toch ook even "mijn" mening kwijt.

1 - @ falcone, de roddels die ik hoor betreffende U en uw internetshop (komende uit diverse hoeken van de fietswereld) zijn ook niet echt helemaal koosjer hoor, dus ik vind hoegenaamd niet dat je op Veltec moet afgeven, kijk eerst even in de spiegel en vraag uzelf eens of je wel goed bezig bent, met alles wat blijkbaar komende is zou het wel eens wat kunnen verminderen.
Volgens mij enkel te wijten aan frustraties omdat je bij veel groothandels bot vangt (ze zijn niet allemaal zot van internetverkoop aan dumpingprijzen)

En welke webshop mag dit dan wel niet zijn?

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 09 feb 2009 22:05

4 - feit is wel dat ik op 10km van mijn deur ook een zaak heb die met andere prijzen werkt (en die wel cervelo/veltec dealer is) en dat ik daar zelf hoegenaamd GEEN last van heb, als je uw werk goed doet dan komt de rest van zelf. En dat een fiets bij hen 100-200 euro goedkoper is dan bij mij, daar trekken velen zich blijkbaar weinig van aan, want "na" aankoop worden ze veel beter geholpen indien nodig.

TS ik geloof best dat je 100/200 euro kunt weglullen maar ik heb hier % van 30-35 voorbij zien komen. Die lul je niet zo maar weg.

6 - Cervélo is veel meer dan een hype, maar daar kan je enkel over mee praten indien je zelf al eens met 1 gereden heb, de klanten die hier met verstomming in de winkel staan na een rit met een R3 kan ik allang niet meer op 2 handen tellen (waarmee ik zeker geen afbreuk wil doen aan andere toppers zoals de CR1, etc.)

Tja ik heb er op gereden en het reed goed maar toch voelde ik mij een volwassene op een kinderfiets. (hier zeg ik dus niet dat het een kinderfiets is) Dus ik stond zeker niet met verstomming in de winkel.

8 - over dat marktplaats gedoe, ik vind het niet abnormaal dat sommigen hun "oude" stock artikelen op zulke wijze toch van de hand proberen te doen, er zijn er genoeg die dat op deze manier toepassen.

Je vind het niet abnormaal........ Als Mercedes zijn overjarige modellen via dit kanaal zou dumpen heb je revolutie in de dealer wereld! Het zijn namelijk wel jouw potentiele klanten die kopen via Marktplaats!! Zet dan als importeur de dealers in om deze handel te slijten met een lucratieve actie en beloon deze dealers op deze wijze voor hun inzet.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 09 feb 2009 22:57

fiets381 schreef:
TS-Biker schreef:even over getwijfeld of ik in dit topic iets zou posten, maar ik wil toch ook even "mijn" mening kwijt.

http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=3&TID=27746

perik
Forum-lid

perik 09 feb 2009 23:09

Ongeloofelijk dat jullie Cervelofietsenmakers hier een beetje met modder naar elkaar en andere conculega's lopen te gooien. Ik weet nog wel dat, toen ik ook eens wat zei over de prijs/kwaliteit bij sommige FM's die zich nogal manifesteren op deze site, het forum te klein was. Ik krijg echt een vervelende smaak in mijn mond van een aantal van de winkeliers hier.

fiets381
Forum-lid

fiets381 09 feb 2009 23:16

TS-Biker schreef:
fiets381 schreef:

http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=3&TID=27746

Ik was eigenlijk nieuwschierig naar welke webshop falcone runt.

Ik volg namelijk met grote interesse deze discussie. Heb namelijk zo'n zelfde discussie al eens op http://www.tweewieler.nl gevolgt. waarbij fm met modder naar elkaar liepen te strooien.

Plaats reactie