Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ULTREMO R

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 05 mei 2009 00:44

Ik wel,

en ze doen er wat aan,
gewoon contact op nemen met je dealer en aan bieden voor garantie.
Ik heb zijn adres & telefoongegevens uit simpatie maar even verwijderd

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer Schuyers,

Bedankt voor uw mail met de link naar het "Fiets" forum.
Uiteraard zijn wij op de hoogte van deze forums. Helaas is het vaak zo dat vooral negatieve bevindingen op forums terechtkomen als uiting van iemands ongenoegen, in mindere maten neemt men de moeite om positieve bevindingen te plaatsen.
Voor Schwalbe staat in ieder geval service en kwaliteit hoog in het vaandel. Wij zijn enorm betrokken bij de wielersport waardoor wij gelukkig ook kunnen beschikken over goede en onafhankelijke testen en gebruikerservaringen. Mede via de topsport proberen wij onze producten keer op keer te optimaliseren waar dit mogelijk is.
Het aantal voor garantie aangeboden Ultremo R is, op basis van de verkoopaantallen, minimaal. Uiteraard staan wij achter ons product, en staan wij meer dan open voor elk gegrond commentaar, ook wij willen tevreden klanten!
Het produceren van zo een hoogwaardige fiets-raceband is voor een groot gedeelte nauwkeurig handwerk waardoor het altijd mogelijk is dat er exemplarisch een band geproduceerd word welke niet aan de hoogste kwaliteitseisen kan voldoen. Uiteraard bieden wij mede hierom garantie aan op onze producten.
Graag zien wij uw Ultremo R terug op onze garantie afdeling waar we snel en adequaat een oordeel kunnen vellen over de bewuste band en zonodig direct garanderen.
Wij verzoeken u de band bij uw dealer/ aankoopkanaal aan te bieden voor garantie, waarna de band automatisch bij ons terechtkomt.

Als u nog vragen heeft dan horen wij dit graag!

Hopende u voldoende te hebben ingelicht verblijf ik,

Met vriendelijke groeten,
Grt. Zapp

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 05 mei 2009 03:16

Hoi,

Kan niet nalaten om even te grimlachen bij die zoetgevooisde antwoorden van die jongens....

Minimaal...?
Handwerk...? Slik....

Maar goed, ze doen er wat aan. Doen ze al jaren en het is nog steeds niks....

Ondertussen is 1 probleemband onderverdeeld in een aantal subcategorieen met een andere naam voor dezelfde miskleun. Divide et impera...

Ze kunnen best goede banden maken bij Schwalbe maar soms lijken ze toch ietwat teveel hooi op de vork te nemen....

Ciao, ;)

P.S. Die Milano tubes mogen jullie best nog enkele jaartjes blijven maken. Die zijn nu wel echt veel te goed.
Snobisme is een dure hobby...

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 05 mei 2009 04:11

Ultremo R voor een groot gedeelte nauwkeurig handwerk??????!!!??

lekker geloofwaardig verhaal . . . .


:/

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 05 mei 2009 09:24

T'ja 't ligt er 'n beetje dik bovenop, maar ja hij kan ook niet anders.
Maar voor ons is het toch het proberen waard, niet,

anders verdwijnt ie in de vuilnisbak,
Grt. Zapp

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 05 mei 2009 11:12

Clubgenoot had ook problemen met z'n Ultremo R banden: in eertste instantie een grote bobbel op de band. Later de knal!
Eerste band al binnen de 100km.
Beide banden zijn omgeruild door Mantel Tweewielers voor nieuwe.
Ze keken er daar niet van op.
Mantel dacht dat het aan de serie lag.
Als dat echt zo is, dan komt er toch wel een terugroepaktie?
Dit is echt gevaarlijk.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 05 mei 2009 11:38

heb er nu 1944 km opzitten op ultremo R's
tot nu toe alleen scheurtjes door steentjes. na elke rit controleer ik ze weer opnieuw na de posts hierboven.

maar heb tot nu toe nog geen bulten oid. gevonden

(heb mijn ultremo's sinds begin december)
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 05 mei 2009 18:10

Ik heb er inmiddels ook iets meer van 600km op zitten. De kleine sneetjes zijn nog niet groter geworden en ik zie ook nog geen bulten. Nog twee weken tot Limburg...ben benieuwd :). Als ze in deze staat blijven dan laat ik ze er in ieder geval op zitten.
Cervélo & Cannondale

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 07 mei 2009 16:03

heb michelin lithion, reeds 2300km mee gereden en ze lijken nog nieuw, echt!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39598
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mei 2009 16:17

ZAPPerdeflap schreef:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer Schuyers,

. Helaas is het vaak zo dat vooral negatieve bevindingen op forums terechtkomen als uiting van iemands ongenoegen, in mindere maten neemt men de moeite om positieve bevindingen te plaatsen.



Toch vreemd dat je dan overal lovende kritieken leest over de Conti GP4000s en de Michelin ProRace3.....
Less is bore

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 09 mei 2009 10:07

Mijn eerste 600 km zitten er ook op met de Ultremo R. Tot hiertoe geen klagen van. Achteraan heb ik drie hele kleine sneetjes opgemerkt. Vind ik normaal want de routes die ik soms rij zijn niet van de zuiverste. :/ Veel grind ed. Zolang ik maar niet lek rij. Aan voorste band is nog niks te zien van dergelijke sneetjes. Hoop dat dit zo blijft! Dus bij deze nog steeds een tevreden gebruiker! :D ;)
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

lennaert
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:26

lennaert 09 mei 2009 11:46

Nu dus wachten totdat het canvas gaat uitzetten. Succes Chaingang.

roadkill21
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 aug 2007 15:04

roadkill21 09 mei 2009 14:10

Daniel1975 schreef:
ZAPPerdeflap schreef:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer Schuyers,

. Helaas is het vaak zo dat vooral negatieve bevindingen op forums terechtkomen als uiting van iemands ongenoegen, in mindere maten neemt men de moeite om positieve bevindingen te plaatsen.



Toch vreemd dat je dan overal lovende kritieken leest over de Conti GP4000s en de Michelin ProRace3.....


Mwah die heb je wel, zijn er zat, over de prorace3 was eerst alleen maar, lek dit, lek dat te lezen, dat hoor je nu in verhouding minder.

Het is maar net hoeveel percentage van het totaal dat is verkocht de klacht hebben, als er heel veel van verkocht is en een klein aantal met problemen dan kan het net zo goed ook op een forum als slecht, niet kopen rotzooi staan. Ik werk zelf als RMA medewerker (garantie afdeling) bij een computer componenten fabrikant en je hoort weinig van mensen die tevreden zijn en veel wanneer er wat te klagen valt (terecht of onterecht). Dus vanuit zijn standpunt begrijp ik het wel, lijkt me ook niet waarschijnlijk dat we van hem zullen horen hoeveel dat percentage nu echt is. Wel vreemd dat er dit soort gevaarlijke problemen in een aantal banden voorkomen en er geen recall van is geweest.

Plaats reactie