Over de wielersport en zijn beoefenaars.

"Theo Bos volgend jaar in wielerpeloton"

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 20 apr 2009 16:51

Hij heeft gewoon (en stel je in die jongen zijn plaats) Impey tegen de grond gewerkt. Opzettelijk of niet, voor mij maakt het zelfs dat niet uit om hem als 'roekeloos' en dus schuldig te beoordelen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

casran
Forum-lid HC

casran 20 apr 2009 17:01

http://sporza.be/cm/sporza.be/wielrenne ... os_ontkent

Het stilstaand shot op bovenstaande link is normaal gezien al genoeg voor een sanctie, niet? Wat er dan gebeurd is, kan je nog lang over schrijven en interpreteren, maar hij hoort gewoon niet aan die trui te hangen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casper1990
Forum-lid

casper1990 20 apr 2009 17:03

Iedereen die koerst herkent dit.
Je rijd en er komt een renner van rechts naar links die je dreigt te af te snijden.
Je geeft dan met je arm een beetje druk op het bovenbeen van die renner of op zijn zij
Om hem af te houden.
Maar wat hier helaas gebeurd is dat ze elkaar toch raken of bos raakt en hek en ze gaan onderuit.
Ik heb op deze manier(in het altijd zenuwachtige Nederland) al heel veel valpartijen gezien.
Lijkt me niet echt de schuld van iemand maar meer en samenloop van omstandigheden.

casran
Forum-lid HC

casran 20 apr 2009 17:08

casper1990 schreef:Iedereen die koerst herkent dit.
Je rijd en er komt een renner van rechts naar links die je dreigt te af te snijden.
Je geeft dan met je arm een beetje druk op het bovenbeen van die renner of op zijn zij Om hem af te houden.

Maar wat hier helaas gebeurd is dat ze elkaar toch raken of bos raakt en hek en ze gaan onderuit.
Ik heb op deze manier(in het altijd zenuwachtige Nederland) al heel veel valpartijen gezien.
Lijkt me niet echt de schuld van iemand maar meer en samenloop van omstandigheden.

Daar zeg je 't, in zo'n geval tik je tegen het been of de kont, of komen je shifters daartegen terecht... of je knijpt in de remmen (maar een eergierige waaghals doet dit niet, tot daar aan toe).

Maar in geen geval ga je het shirt ter hoogte van de schouders van die andere renner vastgrijpen. Dat is nu eens iets wat ik toch helemaal niet herken hoor!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 20 apr 2009 17:09

Op de video is het jammer genoeg niet te zien of Bos al in de hekken rijd (dus al aan het vallen is) voordat Impey de hoek om getrokken word. Op basis van deze beelden zou ik geen beschuldigingen willen uitdelen.

foosho
Forum-lid

foosho 20 apr 2009 17:11

't Was volgens mij gewoon een impuls om het hek te kunnen ontwijken. Niet de goede, maar dat ie opzettelijk iemand omver duwt geloof ik niet.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 apr 2009 17:15

Als Bos het hek op dat moment nog niet raakte dan zou het wel een seconde later gebeuren omdat de hekken niet recht staan (of het hek wordt op dit moment scheef gedrukt doordat Bos er tegenaan hangt.

De Belgische media slaan in deze wel een enorme flater. Wat een extreem gekleurde titel en ondertitel. Schorsen die journalist, minimaal voor 2 jaar.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bmiller
Forum-lid

bmiller 20 apr 2009 17:22

Het is een heel onrustige sprint. Iedereen van links naar rechts. De hekken staan echt in een golf beweging, dat is heel gevaarlijk.

Volgens mij zie je Bos de hand op de schouder leggen en net op dat moment verliest Bos zijn evenwicht je ziet hem naar links bewegen. Dan rijd Bos al tegen de hekken op. Waarschijnlijk verkrampt hij en trek hij Impey mee helaas.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

berenschild
Forum-lid

berenschild 20 apr 2009 17:22

denk dat Robby McEwen de best geplaatste is om hier te oordelen.
Hij weet tenslotte hoe het gaat in een massaspurt.
Renners die direct naar de remmen grijpen zullen zich nooit kunnen plaatsen in een massasprt.
en inderdaad, waaghalzen remmen niet zo snel, en dat zijn ze allemaal die meespurten!

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 20 apr 2009 17:28

Het lijkt mij geen opzet, tenzij Bos kamikaze is geworden. En daar zie ik hem niet voor aan. Als je iemand een loer wilt draaien in de sprint trek je hem niet voor je eigen voorwiel lijkt me. Maar het ziet er wel raar uit, dat geef ik toe.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

jibb
Forum-lid

jibb 20 apr 2009 17:33

Sporza slaat hier inderdaad de plank grandioos mis. De eerste foto die Sporza laat zien is duidelijk genomen op het moment dat Bos al onderuit gaat.

Bij de vertraagde beelden is te zien dat Bos Impey naar rechts duwt. Op dat moment zie je Bos ook onderuit gaan. Het lijkt mij niet meer dan instinctief dat je ten koste van alles wil voorkomen dat je valt, iets vast pakken is dan vaak de reactie. Helaas voor Impey was dat, denk ik, zijn schouder die Bos greep. Had Bos Impey niet vast gepakt dan was hij ook onderuit gegaan door de fiets van Bos die Impey raakte.
Dat is geen geel! Dit is geel!

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 20 apr 2009 17:37

Ik denk er helemaal niet aan dat Bos Impey opzettelijk wou doen vallen o.i.d. Het is alleen zo dat door zijn roekeloos gedrag (een gat dat er geen is tegen een afsluiting die niet recht is) en zijn impulsieve reflex (hand op Impey uitsteken om evenwicht te houden/hem een beetje terug te duwen) die Impey knalhard tegen de grond gaat.
Hoe zouden jullie reageren als ipv Bos het Valverde of Pettachi was die bijvoorbeeld Gesink in de gele trui in de tour zo een kwak zou geven?

Ik heb al wel eens een massaspurt gereden, en in zo een geval hou je gewoon in. Dan is het balen dat je niet meedoet in de sprint, maar zo zijn er in elke sprint wel de helft van de renners op voorhand geklopt. Het is niet omdat je Robbie McEwen bent en weet hoe een massaspurt gaat, dat je (enkele dagen nadat je in de Scheldeprijs Van Avermaet al in de hoek hebt gezet) recht hebt van spreken.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie