Ik ben het niet met je eens dat bij paardensport alleen het paard onderscheidend is. Het is de combinatie paard/ruiter. Piet Raymakers reed met Ratina Z de sterren van de hemel (o.a. Barcelona 92). Paard werd verkocht aan Ludger Beerbaum en Ratina heeft dat niveau nooit meer gehaald. Niemand kon overweg met De Sjiem. Dubbeldam gaat er mee rijden en ze groeien samen uit tot Olympische toppers. Kortom paard en ruiter moeten samenwerken en de combinatie moet dus kloppen.
En voor iedereen die denkt dat je alleen maar op zo'n paard moet gaan zitten en verder niets hoeft te doen: ga maar eens een uurtje paardrijden, ik kan je verzekeren dat je spierpijn krijgt op plekken waarvan je niet eens wist dat je daar spieren had.
Olympische Spelen
@ever:
Bij paardensport wordt geen onderscheid gemaakt tussen vrouwen en mannen. Beide maken toch wel evenveel kans om te winnen. Er is geen fysieke inspanning van de ruiter vereist die dusdanig zwaar zodat mannen zich kunnen onderscheiden van vrouwen. Bij paardensport gaat het om de kwaliteit van het paard en kunst om het beest te laten doen wat jij wil. Het is dus een kunstje en geen sport. Daarmee valt het in de categorie biljarten, sjoelen en jeu de boule.
@ZorroI:
Ja, ik woon in Almere; ik rij op een witte Stevens SCF1 en af en toe om mijn oude rode Giant TCR. Waar herken ik jou aan?
Bij paardensport wordt geen onderscheid gemaakt tussen vrouwen en mannen. Beide maken toch wel evenveel kans om te winnen. Er is geen fysieke inspanning van de ruiter vereist die dusdanig zwaar zodat mannen zich kunnen onderscheiden van vrouwen. Bij paardensport gaat het om de kwaliteit van het paard en kunst om het beest te laten doen wat jij wil. Het is dus een kunstje en geen sport. Daarmee valt het in de categorie biljarten, sjoelen en jeu de boule.
@ZorroI:
Ja, ik woon in Almere; ik rij op een witte Stevens SCF1 en af en toe om mijn oude rode Giant TCR. Waar herken ik jou aan?
Live fast; die young. mijn blog
Paardensport is mijns inziens geen sport want het paard doet de inspanningen! Net zoals in de motor & autosport!
Trouwens de fiscus (in Nederland) heeft de knuppel in het hoenderhok gegooit!
De duivensport wordt niet meer gezien als sport! Dit betekend voor de clubs dat ze in hun clubhuis geen laat BTW-tarief meer mogen hanteren. Dus dat worden rechtzaken.
De duivensport is op de OS al vanaf Seoul (Zuid-Korea) in de ban. Toen vlogen er een aantal witte vredesduiven in de Olymische (braad)vlam!
Trouwens de fiscus (in Nederland) heeft de knuppel in het hoenderhok gegooit!
De duivensport wordt niet meer gezien als sport! Dit betekend voor de clubs dat ze in hun clubhuis geen laat BTW-tarief meer mogen hanteren. Dus dat worden rechtzaken.
De duivensport is op de OS al vanaf Seoul (Zuid-Korea) in de ban. Toen vlogen er een aantal witte vredesduiven in de Olymische (braad)vlam!
Gerardo
Wat maakt mij het uit dat in de paardensport geen echte lichamelijke inspanningen worden vereist? Het is megamoeilijk, kost bakken met tijd en moeite (net als wielrennen). Het voordeel is: Als je echt goed bent, dan kun je drie keer op rij goud halen. Heel knap, en het ziet er in mijn ogen heel mooi uit. Drie paarden, 1 trainer-berijder. Ongelooflijk.
Maar inderdaad: Volgens de Nederlandse wet zou paardendressuur geen sport zijn... Nou ja, dan is het maar wat anders. Om een F1 wagen te besturen, hoef je niet meer te trainen dan een gemiddelde amateurwielrenner, maar moet je wel een zeer afwijkend stel hersenen bezitten die het kut-wat-hard gen missen, een zeer abnormaal reactievermogen hebben en heel veel informatie tegelijkertijd kunnen verwerken. In de athletiek zijn dit soort genetische afwijkingen voor vrijwel 100 procent bepalend voor alle uitslagen. Heel interessante discussie!
Maar inderdaad: Volgens de Nederlandse wet zou paardendressuur geen sport zijn... Nou ja, dan is het maar wat anders. Om een F1 wagen te besturen, hoef je niet meer te trainen dan een gemiddelde amateurwielrenner, maar moet je wel een zeer afwijkend stel hersenen bezitten die het kut-wat-hard gen missen, een zeer abnormaal reactievermogen hebben en heel veel informatie tegelijkertijd kunnen verwerken. In de athletiek zijn dit soort genetische afwijkingen voor vrijwel 100 procent bepalend voor alle uitslagen. Heel interessante discussie!
Argentinië heeft Olympisch goud gewonnen op de koppelkoers bij de mannen. Al ging daar een hoop gesteggel aan vooraf. Het leek erop dat de Spanjaarden onderweg tekort gedaan werd omdat ze niet de vijf punten kregen voor een gewonnen sprint. En met die punten erbij zouden ze goud behaald hebben. Na lang overleg met de jury gingen de Spanjaarden akkoord, winst dus voor de Argentijnen Curuchet en Perez.
Het brons was voor de Russen. Het Oranje-duo Jens Mouris/Peter Schep reed naar plaats acht.
Wat vonden jullie van de jury? Complete chaos?
Het brons was voor de Russen. Het Oranje-duo Jens Mouris/Peter Schep reed naar plaats acht.
Wat vonden jullie van de jury? Complete chaos?
Gerardo
GastheerG schreef:Dit is toch geen serieuze vraag. PR natuurlijk. Liefts solo in beesten weer maar mag ook in een zonnetje met een prangende sprint met tweepaulusR3 schreef:Wat zijn de meningen hier eigenlijk? Stel je hebt de keuze: of goud op de spelen, of parijs-roubaix solo winnen in het slechts mogelijke weer?
De OS vind ik sowieso helemaal niks. Veel te veel pretnummers om allerlei landen te behagen. Daarnaast heb ik politieke en maatschappelijke bezwaren.
Tja,.....voor jou, als notoire kasseienvreter natuurlijk niet zo'n moeilijke! Voor PR zou je ook RVV, L-B-L of M-S mogen invullen. Ik denk dat voor de meesten niet uit zou maken. Een klassieker staat gewoon hoger qua aanzien.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Smeets suggereerde dat de Britten iets doen dat niet geheel kosjer is gezien die opvallend snelle tijden maken vergeleken met 6 maanden geleden. Toen reden Bos en Hoy beiden iets van 10,1 sec. over een sprint van 200 mtr met vliegende start. Nu komt Bos niet meer onder de 10 sec terwijl Hoy c.s. geheel gemakkelijk onder de 10 sec. bleven. Bos reed ooit dacht ik 9,772 maar komt daar nu niet meer aan. Wat de reden is van die Britse supersprinters, joost mag het weten. Ook op de weg rijden de Britse dames fantastisch.
Special TEA ?
Special TEA ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Marconi schreef:Smeets suggereerde dat de Britten iets doen dat niet geheel kosjer is gezien die opvallend snelle tijden maken vergeleken met 6 maanden geleden. Toen reden Bos en Hoy beiden iets van 10,1 sec. over een sprint van 200 mtr met vliegende start. Nu komt Bos niet meer onder de 10 sec terwijl Hoy c.s. geheel gemakkelijk onder de 10 sec. bleven. Bos reed ooit dacht ik 9,772 maar komt daar nu niet meer aan. Wat de reden is van die Britse supersprinters, joost mag het weten. Ook op de weg rijden de Britse dames fantastisch.
Special TEA ?
Emmm, 6 miljoen pond per jaar?
Een dij-omtrek van 70 cm zal ook wel helpen!
Grof investeren in de sport helpt gewoon in de prestaties. Dat zie je aan China, maar ook bij de Australiers (nu 5e in het medailleklassement, nauwelijks meer inwoners dan in Nederland), en nu dus ook aan de Britten (die oa veel geld stoppen in baanwielrennen en roeien, met resultaat). Nederland blijft daar toch bij achter.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Marconi schreef:Smeets suggereerde dat de Britten iets doen dat niet geheel kosjer is gezien die opvallend snelle tijden maken
...
Ach, die Smeets kletst zoveel..
Ze pieken gewoon op 't goeie moment.
Ik weet niet of de winnaar automatisch een dopingcontrole krijgt?
Anyway, zolang er geen aanwijzingen voor dopinggebruik zijn, vind ik 't stemmingmakerij van de bovenste plank!
Medaillewinnaars worden allemaal getest en grote kanonnen zoals Phelps, Berhard en Hoy krijgen tijdens de spelen wel 5 tot 10 controles.