Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Maarten Ducrot

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 jul 2008 17:10

De renners hebben wind mee en op een licht aflopende ruime weg:

"Ze gaan hier 100km per uur"
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 21 jul 2008 17:28

die Pate doet geen meter kopwerk meer.
Pate slaat alle beurten op kop over.
Pate zit zich te sparen.
die Pate doet geen meter kopwerk meer.
Pate is blij al hij op Prato nevoso niet gelost gaat worden
Pate zit zich te sparen.
En weer slaat Pate zijn beurt op kop over.
etc,

etc

etc

En dan begint de klim:
Die pate heeft gewoon toneel zitten spelen
Die pate heeft toch nog wat over
Kijk, hoe hij er nu aan blijf hangen
Die Pate is aan het linkeballen geweest
Pate gaat nu op kop rijden.
Die Pate heeft gewoon toneel zitten spelen

etc,
etc.
etc.

Om moe van te worden, dit commentaar.

Snel zappen naar Sporza!
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 21 jul 2008 17:30

" Ze hebben nu de wind in de hol zitten"
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 21 jul 2008 17:39

Waarom loopt iedereen zich toch zo te ergeren aan die man? Neem het allemaal niet te serieus, het is puur entertainment. Je moet hem prijzen voor zijn enthousiasme en bevlogenheid. Het werkt wel enigszins aanstekelijk. Zelfs de saaiste etappe, weet hij nog een mooie ontwikkeling in te ontdekken. Daarnaast is het ook vooral gericht op mensen die fietsen kijken leuk vinden, maar er verder niet zoveel vanaf weten als het gemiddelde forumlid hier. Ik kan er wel om lachen, en ik lach liever dan dat ik in slaap val, zoals bij het Belgische commentaar.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jul 2008 17:41

Ducrot vind ik dan nog wel vermakelijk, behalve zijn gezeur over verzetten. Hij moet wel oppassen dat hij zijn uitspraken niet teveel gaat uitmelken. Ik heb het idee dat hij dit nu wel aan het doen is helaas. Het wordt bijna cult.

Dijkstra, dát is het grote probleem bij de NOS. Alhoewel ik wel weer enorm moet lachen als hij weer eens een kapitale blunder maakt. Zijn clichématige commentaar is echter hoogst irritant.

Ik vind het Vlaamse commentaar allerminst saai, dat kan ook moeilijk want Wuyts kan z'n mond niet houden.

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 21 jul 2008 17:41

Tja, was gisteren noodgedwongen om naar de commentaar te luisteren van Ducrot en consorten.....Sporza was bij ons op tv om de een of andere reden zwaar slecht geluid. Bijna alleen maar ruis.......dus toen maar op de nederlandse zender gevolgd. En commentaar was van een niet al te hoog niveau.

En terwijl ik dit schrijf bedenk ik me ineens dat ik het ook op Eurosport had kunnen volgen! :( Dom van mij!!!!

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 jul 2008 18:01

Ik vind het wel prima dat commentaar van Dijkstra en Ducrot.
Ja, natuurlijk zitten we er weleens naast en zien ze vaak dingen niet maar ze zij zeker enthousiast en dat ontbreekt nogal eens bij de droge monotone bels.. het blijft smaak en ieder moet het zijne ervan vinden.

De heerlijke overdrijvingen en hyperbolen van Ducrot maken het voor mij extra vermakelijk. Ik kijk gewoon op nederland ;) En als je zelf schreeuwend en springend voor de TV zit/staat dat jij wel iets hebt gezien wat zij, D&D, niet hebben gezien geeft je wel weer aanzien binnen het gezin ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

cubemeister
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57

cubemeister 21 jul 2008 18:32

haha, ik vind Ducrot ook wel grappig hij roept vanalles alsof het absoluut niet meer anders kan en vervolgens gebeurt er iets totaal anders. misschien vergeten sommige mensen dat ze ook maar gewoon in een hokje naar dezelfde beelden zitten te kijken als jij en ik. als je een beetje verstand hebt van fietsen zie je het zelf ook wel. vind het jammer dat ze in de wat minder spannende etappes niet wat meer historie behandelen interviews met renners tussendoor....vind mart (of mark zoals joop dat zegt) Sm##ts ongeveer 1000x irritanter
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

furk
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 aug 2007 20:14

furk 21 jul 2008 19:03

Ik weet niet of er al op gewezen is, waarschijnlijk wel, maar voor de zekerheid:
Ducrot heeft ook een wikiquote:

link

Edit; PFFFFt eerste post, sorry

Ik moet zeggen trouwens dat ik ducrot ook wel aanstekelijk vind. Alleen Herbert 'kun je zeggen dat' Dijkstra blijf ik vervelend vinden. Ik blijf grotendeels de koers bij de Belg volgen. Leuke quotes kun je altijd hier of via bovenstaande link terugvinden.

sjoerd5
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:09

sjoerd5 21 jul 2008 20:18

Ik heb het al eens gezegd: dijkstra eruit, boogerd erin.
Ik voorspel een grote toekomst voor het duo Ducrot-Boogerd.
En dan Mart smeets voor het achtergrond gezeik.

Trouwens had ducrot in die waaieretape naar nantes wel gelijk.
Hij heeft een keer of 100 gezegd: daar en daar gaan ze het op de kant gooien,
zelfs nog met dekker aan de telefoon.
Dekker had gewoon naar ducrot moeten luisteren.
Scepticus wrote: De makkelijkste weg is altijd de leukste.

eelcoz

eelcoz 21 jul 2008 20:22

Ik heb een paar jaar geleden een tijdje naar de Belg geluisterd, maar werd daar ook bijna depressief van. Misschien zijn ze inhoudelijk sterker dan de NOS, maar het is soms zo weinig opwindend. Ik weet niet precies wie er toen commentaar gaven, maar kan me ene Renaat herinneren. Bij de NOS maken ze geregeld flinke fouten en renners herkennen is ook niet hun sterkste punt, maar bij gebrek aan beter blijf ik toch maar naar ze kijken. Eurosport is ook out of the question, dat slaat werkelijk nergens op.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jul 2008 16:53

Ducrot: "Ze rijden tegenwoordig met sloping frames, die zijn totaal niet te besturen"

:D

Plaats reactie