Pagina 10 van 10

Geplaatst: 05 apr 2011 07:57
door wilcoelskamp
Dat zou ik kunnen proberen. Maar wel vreemd als ik kracht op het pedaal zet, komt het getik/ gekraak naar boven. Maar het is het proberen waard. Ik heb al nieuwe BB30 lagers besteld, gewoon de normale SRAM lagers. Daarvan kan ik 3 setjes kopen tegenover de 1 setje Phil Wood lagers.

Wel moet ik zeggen dat de Phil Wood lagers erg lekker draaien....

Geplaatst: 05 apr 2011 10:56
door sharkman113
Phil Woods gaan enkel kapot bij onoordeelkundige montage (en bij Dhz. gemonteerde BB30 kom is dit zeer vaak tegen). Deze lagers gaan tot op heden in meerdere fietsen zonder problemen al 8000 km mee en draaien als een zonnetje.
FSA lagers (die je nu hebt besteld zijn echt heel veel minder maar goedkoop) om maar te zwijgen over de Cannondale keramische lagers.
Houdt er wel rekening mee dat de passing van de lager optimaal moet zijn en dat persen met zoveel mogelijk contactvlak de enige manier is (dus niet erin slaan).
Devies is invetten (bij goede passing) of inlijmen bij minder goede passing.

En zoals eerder gepost zou ik het eerst bij de Sram wielen zoeken. Wiel eruit, ketting eraf en crankstel testen dan weet je eigenlijk al genoeg....

Geplaatst: 05 apr 2011 11:12
door alpdhuez53:15
@Wilco: ik had tot laatste weekend ook last van een 'tik' bij aanzetten (of nou ja tik, eigenlijk meer een 'kraak'). Op advies van clubgenoot achterpatten iets ingevet en weg tik. In eerste instantie dacht ik ook dat het uit het bracket kwam. Toen de pedalen, toen het zadel, toen het zadelpen en toen dacht ik laat maar...

Geplaatst: 05 apr 2011 11:52
door yoda
Echt een mooie fiets!!

Geplaatst: 10 apr 2011 22:39
door wilcoelskamp
Sharkman 1 schreef:Phil Woods gaan enkel kapot bij onoordeelkundige montage (en bij Dhz. gemonteerde BB30 kom is dit zeer vaak tegen). Deze lagers gaan tot op heden in meerdere fietsen zonder problemen al 8000 km mee en draaien als een zonnetje.
FSA lagers (die je nu hebt besteld zijn echt heel veel minder maar goedkoop) om maar te zwijgen over de Cannondale keramische lagers.
Houdt er wel rekening mee dat de passing van de lager optimaal moet zijn en dat persen met zoveel mogelijk contactvlak de enige manier is (dus niet erin slaan).
Devies is invetten (bij goede passing) of inlijmen bij minder goede passing.

En zoals eerder gepost zou ik het eerst bij de Sram wielen zoeken. Wiel eruit, ketting eraf en crankstel testen dan weet je eigenlijk al genoeg....



Het is niet de eerste lager die ik heb geperst. En een fiets lager stelt niks voor dan bij lagers van dan van auto's uit de autosport, waar alles veel secuurder nagekeken moet worden.

De BB30 pers heeft een persoppervlakte die groter is als het lager zelf. De BB30 bus is goed van maat.

Gister gereden met de SRAM wielen in plaats van de Kuiper wielen en hierbij heb ik het nog niet weer gehoord. Kan best dat de snelspanner een tikje vaster moet staan bij deze Kuiper wielen.

Geplaatst: 10 apr 2011 22:59
door jasperr
wilcoelskamp schreef:Kan best dat de snelspanner een tikje vaster moet staan bij deze Kuiper wielen.


Dat was bij mij dus wel het geval. Bovendien heb ik een Shimano snelspanner in mijn Kuiper achterwiel gestoken, want ik ben niet echt tevreden over de Kuiper snelspanners.

Geplaatst: 04 mei 2011 00:30
door dooreman
wilcoelskamp schreef:Haha ze hebben alles door. Ik had ze na de foto verwisseld voor aankomend weekend. Eens kijken hoe deze wielen rollen.

Zit te denken om de bidonhouders te vervangen voor een zwarte kunstof versie of een carbon versie.




ik vind de bidonhouders er zeer goed bij staan.
prachtige fiets trouwens!

Geplaatst: 04 mei 2011 00:54
door dave73nl
Mooi geworden hoor super 'werkstuk'