Nog gevallen vandaag in 2008
Laatst eens even "lekker" gevallen. Reed heerlijk relaxed, lekker windje mee zo rond de 35 km/u, uit mijn werk naar huis. Zat wat te dromen en miste daardoor de opkomende boomwortel in het asfalt. Boem, stuur uit mijn handen en voor ik het wist lag in aan de zijkant van het fietspad.
Gelukkig geen schade aan mijn fiets, wel mijn kleren stuk, en een paar dagen behoorlijk stijf. Toch maar weer beter op de weg letten.
Dirk
Gelukkig geen schade aan mijn fiets, wel mijn kleren stuk, en een paar dagen behoorlijk stijf. Toch maar weer beter op de weg letten.
Dirk
Gelukkig niet... Eerder wel. Al 2 helmen total loss gevallen.
Voorjaar: middelvinger uit de kom. Is hersteld op een blijvende, flinke verdikking na.
Eerder deze maand in de HL-Classic met zo'n 55 km/u de wrijvingsfactor van de dijk bij Lobith ervaren, helaas. Is nog niet hersteld.
Helm ook nog niet.
(Big-M: " ik zeg ook altijd dat ik gevallen ben als ik een nieuwe helm wil hebben". Nu ruilen?)
Voorjaar: middelvinger uit de kom. Is hersteld op een blijvende, flinke verdikking na.
Eerder deze maand in de HL-Classic met zo'n 55 km/u de wrijvingsfactor van de dijk bij Lobith ervaren, helaas. Is nog niet hersteld.
Helm ook nog niet.
(Big-M: " ik zeg ook altijd dat ik gevallen ben als ik een nieuwe helm wil hebben". Nu ruilen?)
Fiets... ook eens 11 speed!
Nee, niet gevallen, op miraculeuze wijze eraan ontsnapt. Dit was zaterdag in 'n cyclo op onbekend terrein.
In een klim had ik de gaskraan helemaal open hetgeen een behoorlijke vochtproduktie met zich mee bracht. Zonnebril beslagen en vol met dikke druppels. De afdaling begint, ik geef flink gas en op 'n gegeven moment komt er weer een bocht aan. Tot dat moment waren het allemaal van die glooiende bochten geweest. 'n paar meter voor de bocht zie ik door de half beslagen glaasjes dat het een haarspeldbocht is. Ik schrik, reed veel te hard om dat nog te halen (tussen 60 en 70), maar rem wat ik kan en zoek of ik de bocht rechtdoor kan verlaten. Nee, daar zie ik zo'n schrikdraad draadje. Daar wil ik liever niet tegenaan rijden. Ijzer is harder dan vlees. Dus nog harder remmen. Wat er echter gebeurt is dat ik zo hard rem dat het achterwiel omhoog komt en alleen op m'n voorwiel stuur ik zo de bocht door.... Dat geintje leverde me 'n applausje op van de mannen achter me. Ik was er wel effe stil van. Einduitslag was 29é van 333 finishers.
In een klim had ik de gaskraan helemaal open hetgeen een behoorlijke vochtproduktie met zich mee bracht. Zonnebril beslagen en vol met dikke druppels. De afdaling begint, ik geef flink gas en op 'n gegeven moment komt er weer een bocht aan. Tot dat moment waren het allemaal van die glooiende bochten geweest. 'n paar meter voor de bocht zie ik door de half beslagen glaasjes dat het een haarspeldbocht is. Ik schrik, reed veel te hard om dat nog te halen (tussen 60 en 70), maar rem wat ik kan en zoek of ik de bocht rechtdoor kan verlaten. Nee, daar zie ik zo'n schrikdraad draadje. Daar wil ik liever niet tegenaan rijden. Ijzer is harder dan vlees. Dus nog harder remmen. Wat er echter gebeurt is dat ik zo hard rem dat het achterwiel omhoog komt en alleen op m'n voorwiel stuur ik zo de bocht door.... Dat geintje leverde me 'n applausje op van de mannen achter me. Ik was er wel effe stil van. Einduitslag was 29é van 333 finishers.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
[quote="HenkV"]Nee, niet gevallen, op miraculeuze wijze eraan ontsnapt. Dit was zaterdag in 'n cyclo op onbekend terrein.
In een klim had ik de gaskraan helemaal open hetgeen een behoorlijke vochtproduktie met zich mee bracht. Zonnebril beslagen en vol met dikke druppels. De afdaling begint, ik geef flink gas en op 'n gegeven moment komt er weer een bocht aan. Tot dat moment waren het allemaal van die glooiende bochten geweest. 'n paar meter voor de bocht zie ik door de half beslagen glaasjes dat het een haarspeldbocht is. Ik schrik, reed veel te hard om dat nog te halen (tussen 60 en 70), maar rem wat ik kan en zoek of ik de bocht rechtdoor kan verlaten. Nee, daar zie ik zo'n schrikdraad draadje. Daar wil ik liever niet tegenaan rijden. Ijzer is harder dan vlees. Dus nog harder remmen. Wat er echter gebeurt is dat ik zo hard rem dat het achterwiel omhoog komt en alleen op m'n voorwiel stuur ik zo de bocht door.... Dat geintje leverde me 'n applausje op van de mannen achter me. Ik was er wel effe stil van. Einduitslag was 29é van 333 finishers.[/quote]
Toevallig ook je hartslag gemeten?;)
In een klim had ik de gaskraan helemaal open hetgeen een behoorlijke vochtproduktie met zich mee bracht. Zonnebril beslagen en vol met dikke druppels. De afdaling begint, ik geef flink gas en op 'n gegeven moment komt er weer een bocht aan. Tot dat moment waren het allemaal van die glooiende bochten geweest. 'n paar meter voor de bocht zie ik door de half beslagen glaasjes dat het een haarspeldbocht is. Ik schrik, reed veel te hard om dat nog te halen (tussen 60 en 70), maar rem wat ik kan en zoek of ik de bocht rechtdoor kan verlaten. Nee, daar zie ik zo'n schrikdraad draadje. Daar wil ik liever niet tegenaan rijden. Ijzer is harder dan vlees. Dus nog harder remmen. Wat er echter gebeurt is dat ik zo hard rem dat het achterwiel omhoog komt en alleen op m'n voorwiel stuur ik zo de bocht door.... Dat geintje leverde me 'n applausje op van de mannen achter me. Ik was er wel effe stil van. Einduitslag was 29é van 333 finishers.[/quote]
Toevallig ook je hartslag gemeten?;)
[quote="HenkV"]Nee, niet gevallen, op miraculeuze wijze eraan ontsnapt. Dit was zaterdag in 'n cyclo op onbekend terrein.
In een klim had ik de gaskraan helemaal open hetgeen een behoorlijke vochtproduktie met zich mee bracht. Zonnebril beslagen en vol met dikke druppels. De afdaling begint, ik geef flink gas en op 'n gegeven moment komt er weer een bocht aan. Tot dat moment waren het allemaal van die glooiende bochten geweest. 'n paar meter voor de bocht zie ik door de half beslagen glaasjes dat het een haarspeldbocht is. Ik schrik, reed veel te hard om dat nog te halen (tussen 60 en 70), maar rem wat ik kan en zoek of ik de bocht rechtdoor kan verlaten. Nee, daar zie ik zo'n schrikdraad draadje. Daar wil ik liever niet tegenaan rijden. Ijzer is harder dan vlees. Dus nog harder remmen. Wat er echter gebeurt is dat ik zo hard rem dat het achterwiel omhoog komt en alleen op m'n voorwiel stuur ik zo de bocht door.... Dat geintje leverde me 'n applausje op van de mannen achter me. Ik was er wel effe stil van. Einduitslag was 29é van 333 finishers.[/quote]
FOTO!!
Heej Henk mooije site hoor bikeplanner.com, gebruik hem nu na elke training om m'n garmin data in te uploaden. TOP
Nu ff waar ik om reply:
Maandag na enkele jaren niet te zijn gevallen na de laatste keer een aanvaring met een auto te hebben overleefd weer eens gevallen.
Door een blinde bocht in een duingebied,rij ik twee dames op een fiets naast elkaar breed over het smalle fietspad tegemoet.
Ik bots en val in de berm lekker in de brandnetels, geen schade aan materiaal en lijf gevonden tot nu toe.
In een klim had ik de gaskraan helemaal open hetgeen een behoorlijke vochtproduktie met zich mee bracht. Zonnebril beslagen en vol met dikke druppels. De afdaling begint, ik geef flink gas en op 'n gegeven moment komt er weer een bocht aan. Tot dat moment waren het allemaal van die glooiende bochten geweest. 'n paar meter voor de bocht zie ik door de half beslagen glaasjes dat het een haarspeldbocht is. Ik schrik, reed veel te hard om dat nog te halen (tussen 60 en 70), maar rem wat ik kan en zoek of ik de bocht rechtdoor kan verlaten. Nee, daar zie ik zo'n schrikdraad draadje. Daar wil ik liever niet tegenaan rijden. Ijzer is harder dan vlees. Dus nog harder remmen. Wat er echter gebeurt is dat ik zo hard rem dat het achterwiel omhoog komt en alleen op m'n voorwiel stuur ik zo de bocht door.... Dat geintje leverde me 'n applausje op van de mannen achter me. Ik was er wel effe stil van. Einduitslag was 29é van 333 finishers.[/quote]
FOTO!!
Heej Henk mooije site hoor bikeplanner.com, gebruik hem nu na elke training om m'n garmin data in te uploaden. TOP
Nu ff waar ik om reply:
Maandag na enkele jaren niet te zijn gevallen na de laatste keer een aanvaring met een auto te hebben overleefd weer eens gevallen.
Door een blinde bocht in een duingebied,rij ik twee dames op een fiets naast elkaar breed over het smalle fietspad tegemoet.
Ik bots en val in de berm lekker in de brandnetels, geen schade aan materiaal en lijf gevonden tot nu toe.
Triple is een bier...
@HenkV: strakke actie. Iemand trouwens goede tips om met bezwete brillen / beslaande brillen om te gaan ?
@TlMM: hoe val jij tussen de brandnetels ZONDER schade aan je lijf ??? Als ik met met scheenbeen er langs fiets heb ik al last
@TlMM: hoe val jij tussen de brandnetels ZONDER schade aan je lijf ??? Als ik met met scheenbeen er langs fiets heb ik al last
[quote="Erik_Jan"]@HenkV: strakke actie. Iemand trouwens goede tips om met bezwete brillen / beslaande brillen om te gaan ?
[/quote]
http://dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=16545 , misschien zitten hier enkele tips voor jou tussen .
[/quote]
http://dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=16545 , misschien zitten hier enkele tips voor jou tussen .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
- Forum-lid
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 25 jun 2007 21:46
Duikers doen ook vaak wat zeep (of spuug) in hun bril. Volgens mij is dat ook tegen het beslaan. Dus, afwasmiddel (of een klodder spuug) smeren...
Het is altijd feest op de Laen
Gisteren een rustig rondje gedaan. Totdat bij achter berg en Terblijt de doorgaande weg naar maastricht toe, Een auto mij geen voorrang verleende. Een aanrijding was het gevolg. Wonder boven wonder ben ik in de berm beland, en heb ik helemaal niks. Niet eens een blauwe plek. Maar met de fiets is toch wel het een en ander mis.
De bestuurder reed gewoon door. Gelukkig heb ik het kenteken van de auto, van getuigen. Het was ook een taxi. Maar wat blijkt. Het kenteken was vervalst. Want de kenteken stond op naam van iemand uit Zundert, en was geen taxi. Dus was het een vervalste kenteken.
Zit ik met de gebakken peren!!
De bestuurder reed gewoon door. Gelukkig heb ik het kenteken van de auto, van getuigen. Het was ook een taxi. Maar wat blijkt. Het kenteken was vervalst. Want de kenteken stond op naam van iemand uit Zundert, en was geen taxi. Dus was het een vervalste kenteken.
Zit ik met de gebakken peren!!