Overzichtspagina wielen
Mavic komt binnenkort met de Cosmic Carbon C40 (full carbon clincher). Ze hebben het hitte probleem opgelost door een dunne aluminium velg te wrappen in carbon. Er hangt wel een stevig prijskaartje aan vast, voor dat bedrag kun je ook andere high-end setjes krijgen.
http://velonews.competitor.com/2013/03/ ... her_277775
http://velonews.competitor.com/2013/03/ ... her_277775
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
DIe nadelen zouden er niet zijn volgens Mavic, maar dat moet zich natuurlijk nog uitwijzen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
@Amclassic-fan
Ik wist dat je niet met je alu-remblokjes op carbonremrand moet remmen maar dat geldt dus ook andersom? Is dat alleen een kwestie dat t beter remt of ben je zo door je swiss-stops heen? Of is het zelfs een veiligheids-issue? Zijn er evt universele remblokjes?
Ik wist dat je niet met je alu-remblokjes op carbonremrand moet remmen maar dat geldt dus ook andersom? Is dat alleen een kwestie dat t beter remt of ben je zo door je swiss-stops heen? Of is het zelfs een veiligheids-issue? Zijn er evt universele remblokjes?
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
-
- Forum-lid
De reden hiervoor is dat als je, met welke remblokken dan ook, remt op een aluminium velg, er kleine aluminiumsplinters in de remblokken gaan zitten. Op het moment dat je hiermee op carbon remt dan kan het carbon scheuren. Dus ook als je met specifieke carbonremblokken op aluminium hebt geremd, kun je ze maar beter weggooien voor je de dure carbonwielen moet weggooien.benvdv schreef:@Amclassic-fan
-
- Forum-lid HC
Nee hoor, Swissstop heeft exact hetzelfde probleem, als je ze eenmaal op aluminium hebt gebruikt dan is het heel riskant om ze daarna op carbon te gebruiken. Dat heeft verder helemaal niets met het merk of type blokken te maken maar met de materiaaleigenschappen van aluminium.Rey953 schreef:Zou volgens Swissstop niet gebeuren bij hun gele blokken, maar kan dit niet bevestigen.
Ik weet niet hoe het gesteld is met het scheuren van de velgen van de Ksyrium SLS maar ik zelf ga voor Campa Shamal.
Is iets goedkoper dan de Mavic wielen en heb ik tot nu toe weinig tot niks slechts over gelezen
Is iets goedkoper dan de Mavic wielen en heb ik tot nu toe weinig tot niks slechts over gelezen
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid HC
Prijsrange fulcrum / Mavic is gelijkwaardig )met Campa wielen mag kennelijk wel weer gestunt worden en dus kom je ze voor minder tegen dan de (vrijwel) gelijke fulcrum wielen tegen.
Mavic heeft een aantal probleemloze wielen in haar pakket maar de ksyriums met uitgefreesde randen horen daar niet bij (en de exalith wielen zouden ook niet mijn keuze zijn).
Ook fulcurm/Campa wielen zijn zeker niet probleemloos (de "open" body inmiddels zelf zwaar verouderd) maar doorgaans beter dan mavic.
Mavic heeft een aantal probleemloze wielen in haar pakket maar de ksyriums met uitgefreesde randen horen daar niet bij (en de exalith wielen zouden ook niet mijn keuze zijn).
Ook fulcurm/Campa wielen zijn zeker niet probleemloos (de "open" body inmiddels zelf zwaar verouderd) maar doorgaans beter dan mavic.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Welke wielen zijn er dan wel probleloos vraag je je haast af.....
Less is bore