Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

triatlon topic

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 31 aug 2008 18:41

Cyclespeed.nl heeft geen Hydrotail.

ZorroI schreef:Hoi,

Ik zoek me rot (hehehe....Ren je Rot :D )naar waar ik hydro tails kan bestellen. Fiets is een P3C.

Iemand weet waar ik Hydro Tails (online) kan bestellen?

Bvd, Zorro

Rechtstreeks bij Beaker Concepts: http://www.beakerconcepts.com/

Stuur Andrew een mailtje en doe hem mijn groeten. Ik heb de carbon HydroTail en de vernieuwde H.5 Cervélo-specific (die laatste moet ik wel nog proberen). Van die laatste stuurde hij een pakketje naar mij op voor onder meer ploegmaats Beke, Van Lierde en Verbinnen (voor Hawaii).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 aug 2008 18:53

Thanks Casran.

De hydro tails komen niet met de bidonhouders correct?

Ziet er verder goed uit al is de prijs wat hoog ($100). De link is een .com dus daar komen ook nog wat verzendkosten bij.

Geen leverancier in Nederland?

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

thor
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 mei 2005 12:16

thor 31 aug 2008 20:08

mister_arby schreef:Zijn ook leuke schoenen. Alleen weet ik niet of mijn triathlon dealer deze wel in het assortiment hebben, zal er ook even naar vragen.
Was gisteren te kijken in Almere, daar heb ik zo ook niet gezien. Wel die semi-voetbalschoenen van Nike en Adidas welke ook niet optimaal zaten.
Heb momenteel shimano's alleen vallen die zo verschrikkelijk klein.

Als er mensen zijn die met Specialized rijden hoor ik het graag want vindt die opening toch een beetje vreemd. Verder zijn ze wel super mooi natuurlijk :)


ik rijd op deze triatlon schoenen, en het onbedekte stukje heb ik nog nooit last van gehad. wellicht dat het in de winter wat minder is, maar goed, dan gebruik ik ze ook niet (ook weinig triatlons..). Ik vind ik het perfecte schoenen voor een triatleet, waarbij aan de kleine details is gedacht...
survival of the fittest

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 31 aug 2008 23:00

@ thor,

Owkej mooi! Dan neem ik die denk ik maar voor volgend seizoen!

Gebruik je ze ook bij de trainingen of alleen met wedstrijden? want ik wil ze eigenlijk voor allebei gebruiken, tjah dan zal ik in de winter mijn oude schoenen wel gebruiken.
Bij trainingen heb ik altijd wel gewoon sokken aan.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 31 aug 2008 23:08

Even een vraag van een Triatlon leek. Wat is er anders aan een triatlon schoen in vergelijking met normale fietsschoenen?

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 31 aug 2008 23:19

Bottecchia schreef:Even een vraag van een Triatlon leek. Wat is er anders aan een triatlon schoen in vergelijking met normale fietsschoenen?


Triathlonschoenen heeft in vergelijking met een normale raceschoen

- Een lusje achter bij de hiel om gemakkelijker aan te trekken en vast te kunnen maken op de fiets d.m.v. een elastiekje
- Gaatjes in de onderkant van de schoen om beter het water te laten weg kunnen stromen/verdampen.
- Een grote klitteband sluiting, dus dat je hem zo snel mogelijk aan kunt krijgen(soms zien je nog een kleintje eronder voor een goeie pasvorm).
- Vaak zie je ook de klitteband sluiting in de tegenovergestelde richting, zodat de band niet tegen de ketting aankomt (of je vingers)
- En heeft de schoen een flap aan de binnenkant die goed vast zit zodat hij niet gaat schuiven als je hem aantrekt. Of helemaal geen flap.

[img=http://www.bikecyclingreviews.com/images/1/DSCN5793.jpg]


Aanvullingen!? Denk dat het belangrijkste wel is genoemd.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 31 aug 2008 23:23

Ah, ok bedankt voor de info.

En nog wat anders. Heb je nooit last van zand in je schoenen als je na het zwemmen op de fiets stapt? Dat bedacht ik me gisteren toen ik langs het parcours kwam tijdens mijn trainingsritje.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 31 aug 2008 23:27

Bottecchia schreef:Even een vraag van een Triatlon leek. Wat is er anders aan een triatlon schoen in vergelijking met normale fietsschoenen?



Veel minder velcro's (2 of slechts 1) die bovendien naar de buitenkant opendraaien (andersom dan de klassieke koersschoen). Ook nooit "buckles" zoals je op koersschoenen soms ziet. Reden is dat je op je triatlonfiets springt terwijl de schoenen al vastgeklikt in de pedalen hangen, zodat je zo snel mogelijk die transitie kan doen... Ofwel glijdt je rechtstreeks in de schoen, ofwel fiets je nog even met de blote voet er bovenop, en -eenmaal op snelheid- zet je je voet in de schoen en doe je de velcro dicht (als de velcro dus klassiek als een koersschoen naar binnen opendraait zat ie al lang tussen de ketting). Na de fietsproef doe je het omgekeerde en ga je al met de voet bovenop de schoen fietsen de laatste honderd meter zodat je direct van je fiets af kunt lopen bij binnenkomst van de wisselzone 2. Er hangt ook een lipje aan de hiel om dat alles te vergemakkelijken. Schoen dus volgens de specificitateit van het gebruik. Kijk maar eens naar de foto's hierboven (bv. die Gaerne schoenen) en je merkt het zelf op ;-)

Ter illustratie hieronder foto's van mij bij start (eerste 100m) en aankomst (net voor afspringen fiets) van de fietsproef in de Triatlon door Brugge:

Afbeelding

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 31 aug 2008 23:34

Bottecchia schreef:Ah, ok bedankt voor de info.

En nog wat anders. Heb je nooit last van zand in je schoenen als je na het zwemmen op de fiets stapt? Dat bedacht ik me gisteren toen ik langs het parcours kwam tijdens mijn trainingsritje.


Zoals je bij Casran kan zien dat hij met de voeten op de schoenen staat. Als je van het zwemmen naar het fietsen wisselt heb je eerst ook de voeten op de schoenen. Dan veeg je dat eventuele zand er wel af.
Maar een triathleet denk niet over zulke dingen na, die willen alleen maar afzien!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 31 aug 2008 23:40

Ik bedacht het gisteren tijdens een saai duurritje door Flevoland. Vanuit Hilversum richting de Stichtse brug en dan via Zeewolde, Harderwijk, Biddinghuizen, Dronten en Lelystad weer richting Almere. Ik kan je vertellen, dat was redelijk saai. Toen kwam ik bij Almere dus de triatlon tegen en begin ik hierover na te denken.

Het lijkt me overigens een prachtige sport om te beoefenen. Maar ik kan niet zwemmen en niet lopen, tenminste niet zoals het voor die sport zou moeten. Dus dat laat ik maar uit mijn hoofd. Twee van de drie onderdelen slecht scoren is wat teveel van het goede. ;)

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 31 aug 2008 23:44

Tjah je zult er wel voor moeten trainen voordat je daadwerkelijk ook goed kunt hardlopen en zwemmen.

Als je kijkt naar Casran overheerst zijn fietsen ook erg, maar het is een kwestie van trainen en tijd om een goede balans te vinden.

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 01 sep 2008 00:07

blalans?
that what I need!
heb mn 3e triathlon erop zitten, 33e zwemtijd, 3e loop en 3efietstijd:)
5e in het totaal, en een beker verdiend bij de -18 jarigen:d
nu nog antoing en mechelen en dan ga ik 2 stratenlopen lopen:)

Plaats reactie