Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix 2008 toerversie

feysie
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:24

feysie 11 jan 2008 00:40

Fijn te zien dat er bij de noorderburen ook veel enthousiasme is voor P-R.
Als alles goed gaat rij ik hem ook in juni.
Gisteren eens met de fiets tot bij de vélodrome gereden. Ik woon namelijk op minder dan 20 km van Roubaix.
Ze waren de tribunes aan het kuisen en alles klaar aan 't maken voor de veldrit van zaterdag. Ik mocht ongestoord een paar toertjes rijden.
Daarna nog eens het clublokaal aan de overkant binnengestapt. Zeker de moeite. Ze lieten me daar m'n gang gaan. Voor ik het wist stond ik in die perszaal vol prachtige foto's aan de muur.
Volgens de site kun je daar ter plaatse ook gaan inschrijven vanaf april. Lijkt mij wel leuk.

Jaja, voor de 'moral' was dit bezoekje zeker goed. Ik zie het nu meer dan ooit zitten!


a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 11 jan 2008 21:25

Heel erg leuk om jullie enthousiasme te lezen en ik moet zeggen dat ik respect voor een ieder heb die dit volbrengt. Ik word al gek van bijvoorbeeld de Bosberg, irritant gestuiter en je voelt je wiel in het luchtledige ronddraaien bij iedere stuiter, geef mij maar een geasfalteerde weg die met 22% omhoog gaat, daar vind ik het leuk om alles te testen en voluit te gaan zodat je iedereen voorbij vliegt terwijl je hartslag tegen de 200 aan zit. Dat vind ik dus het leukste aan LBL. Zie net dat in de 150 km van Limburgs Mooiste 2008 een klein stukje kasseien zit, zie ik nu al tegenop.
Maar ik denk dat er veel mensen zijn die razend benieuwd zijn naar jullie verhalen van na de koers, daar ben ik er ook een van, dus bij deze: veel succes!

pepino
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 sep 2007 12:07

pepino 11 jan 2008 22:13

[quote="Feysie"]
Volgens de site kun je daar ter plaatse ook gaan inschrijven vanaf april. Lijkt mij wel leuk.
[/quote]

Inderdaad. Ik ben dan ook van plan om daar ter plaatse in te schrijven. Met de fiets heen en terug 180km. We moeten toch aan ons km's geraken voor PR hé... ;)

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 04 feb 2008 20:34

De complete routebeschrijving en parcours staat nu op de site , idd 255 km waarvan 49 km kasseien....ik heb er zin in!
"Try not. Do or do not......there is no try"

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 04 feb 2008 20:58

Vandaag twee setjes Dugast Parijs/Roubaix 25ers besteld voor deze tocht weet ik tenminste zeker dat ze op tijd zijn.
I live to ride,I ride Passoni

feysie
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:24

feysie 14 feb 2008 20:51

Door P-R heb ik nu altijd een mooi doel voor mijn trainingsritjes. Doordat we hier vaak westenwind hebben ga ik nu regelmatig rijden in 'Le Nord'.
Gewapend met een kaartje ben ik zo op zoek gegaan naar Carrefour de l' Arbre. Het was niet eenvoudig om het begin van de strook te vinden. Na veel sukkelen en aangename kennismakingen met de inboorlingen is het uiteindelijk gelukt. Blijkt nu dat ik op een km of 33 van Carrefour de l' Arbre woon.
Het eerste stuk van de strook ligt echt zeer slecht. Dat was toch even schrikken. Na de scherpe bocht naar links ligt het veel beter. Maar blijkbaar toch slecht genoeg om mijn hartslagmeter van mijn bikemount te doen tuimelen. :rolleye:
Nu de trainingsritten voor de RVV wat langer worden kan ik nog wat andere stroken gaan opzoeken. Een leuk vooruitzicht!


roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 05 apr 2008 23:22

@GastheerG

De link even naar hier gekopieerd kunnen we ons al een beetje voorberijden wat ons in juni te wachten staat,we zijn dan 2mnd verder en dan zullen de vrienden van P-R niet het wegdek oppoetsen voor ons toeristen.

http://www.lesamisdeparisroubaix.com/
I live to ride,I ride Passoni

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 13 apr 2008 19:52

Ik heb al wel vast extra goed naar die kasseienstroken zitten kijken. Kunnen we er ook het weer van vandaag bij bestellen?;)

Plaats reactie