Rabobank in 2009 op Giant
Enkele rechtzettingen:
- het enige speciale aan een Parijs-Roubaix frame is de langere achtertrein voor hoger comfort en tegen vastklitten van modder. Voor geen enkele constructeur, die naam waardig, vormt dit een probleem. De andere ‘ingrepen ‘ (wielen met 36 spaken en lage velgen, banden van 25 mmm met slechts 6 bar druk, gel onder het stuurlint, enz.) hebben niets met het frame te maken.
- de carbon-vorkbuis van Hincapie is afgebroken omdat George eerder tijdens die wedstrijd al tegen de grond was gegaan, waarbij scheurtjes in die vorkbuis waren gekomen. Door het verder dokkeren met die gescheurde vorkbuis is ze uiteindelijk afgebroken. Hetzelfde zou zich hebben voorgedaan bij een carbon vorkbuis van welk merk ook. Zoals reeds hierboven aangehaald vereist Parijs-Roubaix voor iedere deelnemer specifieke aanpassingen aan de fiets; wie die van tafel veegt kan een degelijke prestatie vergeten. Vraag maar aan de ervaren rot Magnus Backstedt, die zich dit jaar door de sponsor om publicitaire redenen liet overhalen te starten met hoge carbonvelgen.
- de kwaliteit van de vandaag door profteams gebruikte carbon-frames heeft niets te zien met kinderziekten die o.a. de Giant frames ‘een aantal jaren geleden’ vertoonden. Met Once en Telecom op Pinarello spreken we inzake carbon over het oertijdperk.
- bij tijdrijden draait alles om aerodynamica. Dit vereist een specifiek design van de globale fiets (en dus niet enkel van het frame); zelfs de outfit van de renner (vorm van de helm, gebruikte stof, ...) is cruciaal. Omwille van de beperkte afzetmarkt voor tijdritframes willen of kunnen bepaalde constructeurs niet investeren in de daartoe vereiste mallen, zodat men bij tijdritten wel eens een frame ziet van constructeur X met een sticker van constructeur Y erop.
- het enige speciale aan een Parijs-Roubaix frame is de langere achtertrein voor hoger comfort en tegen vastklitten van modder. Voor geen enkele constructeur, die naam waardig, vormt dit een probleem. De andere ‘ingrepen ‘ (wielen met 36 spaken en lage velgen, banden van 25 mmm met slechts 6 bar druk, gel onder het stuurlint, enz.) hebben niets met het frame te maken.
- de carbon-vorkbuis van Hincapie is afgebroken omdat George eerder tijdens die wedstrijd al tegen de grond was gegaan, waarbij scheurtjes in die vorkbuis waren gekomen. Door het verder dokkeren met die gescheurde vorkbuis is ze uiteindelijk afgebroken. Hetzelfde zou zich hebben voorgedaan bij een carbon vorkbuis van welk merk ook. Zoals reeds hierboven aangehaald vereist Parijs-Roubaix voor iedere deelnemer specifieke aanpassingen aan de fiets; wie die van tafel veegt kan een degelijke prestatie vergeten. Vraag maar aan de ervaren rot Magnus Backstedt, die zich dit jaar door de sponsor om publicitaire redenen liet overhalen te starten met hoge carbonvelgen.
- de kwaliteit van de vandaag door profteams gebruikte carbon-frames heeft niets te zien met kinderziekten die o.a. de Giant frames ‘een aantal jaren geleden’ vertoonden. Met Once en Telecom op Pinarello spreken we inzake carbon over het oertijdperk.
- bij tijdrijden draait alles om aerodynamica. Dit vereist een specifiek design van de globale fiets (en dus niet enkel van het frame); zelfs de outfit van de renner (vorm van de helm, gebruikte stof, ...) is cruciaal. Omwille van de beperkte afzetmarkt voor tijdritframes willen of kunnen bepaalde constructeurs niet investeren in de daartoe vereiste mallen, zodat men bij tijdritten wel eens een frame ziet van constructeur X met een sticker van constructeur Y erop.
-
- Forum-lid
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 25 dec 2006 03:23
Benieuwd hoe de Giants van Rabobank er volgend jaar gaan uitzien. Die van T-Mobile en High Road vond ik maar niks qua design terwijl ik de TCR's van Once super vond (heb er nog ééntje gehad met Dura Ace en Mavic Cosmic Carbonwielen).
Qua tijdrit fietsen maakt het niets uit want een redelijk deel van de renners rijd nu ook al op Giant tijdritfietsen met andere stickers erop, als alle renners dan een giant krijgen gaan ze er alleen maar op vooruit want zo super zijn de colnago c50 tt's ook weer niet wat aerodynamica betreft.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.
bikeboss schreef: Enkele rechtzettingen:
. Vraag maar aan de ervaren rot Magnus Backstedt, die zich dit jaar door de sponsor om publicitaire redenen liet overhalen te starten met hoge carbonvelgen.
He wat ben jij voor komedieklant? Ben je er bij geweest of praat je andere na? Vergeet niet dat er voor de 50km pave nog ruim 200km vlak asfalt is! De keuze voor carbon wielen is dus niet zo gek. Het is een gok net als rijden op bv lichtere tubes.
Vergeet niet dat Martijn Maaskant wel 3de is geworden op dezelfde carbon wielen!
Hij heeft gegokt en gewonnen
Als zipp denkt dat de wielen het niet aankunnen en kapot gaan dan zullen ze de wielen ook niet tbs. De wielen hebben bij Magnus gefaald helaas maar dat was zijn eigen keuze! Bij CSC had iedereen ook een keuze voor zipps of 32,36spaaks wielen. Sommige kozen Zipps andere de handgespaakte wielen.
Ik hoop dat het nu weer een jaar klaar is met onzin spuien van mensen die o zoveel weten hoe zaken bij de ploegen lopen!
Nu weer back on topic
pas op! paaltje!
Ga je nu in elk topic pro-Zipp verhalen zitten posten?
Het lijkt wel of je aandelen Zipp hebt.
Casran doet het dan tenminste nog iets minder obvious.
Het lijkt wel of je aandelen Zipp hebt.
Casran doet het dan tenminste nog iets minder obvious.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Leuk dat je 200km asfalt tegenkomt in Parijs-Roubaix maar het gaat natuurlijk om de stenen. Daar win of verlies je de koers en ik denk ook dat de profs daar hun materiaal op zullen willen afstemmen.
Ik ben geen materiaalexpert maar hoge carbonvelgen lijken mij nou niet de ideale keuze voor die rit.
Ik ben geen materiaalexpert maar hoge carbonvelgen lijken mij nou niet de ideale keuze voor die rit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 11 apr 2007 16:17
Rabo gaat dus inderdaad op Giant rijden. Eergisteren iemand van Giant gesproken, de ontwerpen waren zo goed als klaar. Ik zal kijken of ik volgende week wat foto's/plaatjes kan regelen.
Wielren.site schreef: 11 juni
Rabobank zal volgend seizoen koersen op fietsen van het merk Giant. Dat meldt AD Sportwereld Pro vandaag. Momenteel rijdt de bankiersploeg op fietsen van Colnago. De tijdritfietsen die bij Rabobank gebruikt worden zijn al van Giant.
Ook Gazelle werd geruime tijd aan Rabobank gekoppeld. De keuze is echter dus gevallen op het inmiddels Taiwanese merk. Momenteel fietst Team High Road ook op fietsen van Giant.
Rabobank zal volgend seizoen koersen op fietsen van het merk Giant. Dat meldt AD Sportwereld Pro vandaag. Momenteel rijdt de bankiersploeg op fietsen van Colnago. De tijdritfietsen die bij Rabobank gebruikt worden zijn al van Giant.
Ook Gazelle werd geruime tijd aan Rabobank gekoppeld. De keuze is echter dus gevallen op het inmiddels Taiwanese merk. Momenteel fietst Team High Road ook op fietsen van Giant.