Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote ergernissen toppic.

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 09 feb 2011 22:26

[quote="MrBolshoi"]@ zeeuwse trots
Dat zijn teminste mensen die opzij gaan als je netjes belt,
[/quote]

Ik fiets daar ook wel eens op zondag en ze gaan echt niet opzij hoor met hun zwarte pakken aan wanneer de kerk uit gaat ook al bel je netjes.:)
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 09 feb 2011 22:49

Probeer op zondag maar eens zonder aanrijdingen door staphorst te fietsen!
mijn Flickr

zeeuwsetrots
Forum-lid

zeeuwsetrots 09 feb 2011 22:50

Ja die zwarte pakken het is ook niet mijn soort volk maar ken genoeg mensen die naar een kerk gaan en ook op de racer zitten.

maar de zwarte pakken soort dat zijn echt de schijnheiligste.

ooit eens bij zo'n zwaar oud gereformeerd persoon in huis geweest die zegt néé we mogen geen TV kom ik daar binnen en wat zie ik daar een TV.

vraag ik wat moet dat ding hier, zegt hij ja ook wij moeten op de hoogte zijn van journaal,
en maar klagen over mijn spelcomputer.

fizik
Forum-lid

fizik 09 feb 2011 23:20

[quote="Peterj"][quote="MrBolshoi"]@ zeeuwse trots
Dat zijn teminste mensen die opzij gaan als je netjes belt,
[/quote]

Ik fiets daar ook wel eens op zondag en ze gaan echt niet opzij hoor met hun zwarte pakken aan wanneer de kerk uit gaat ook al bel je netjes.:)[/quote]

Als je langs een voetbalstadion rijdt vlak na een wedstrijd gaan ze ook niet opzij met hun voetbalsjaaltjes om de nek, ook al bel je netjes. ;)

Ik woon in Staphorst, zie regelmatig een kerk van binnen, maar rij ook wel eens als de kerk uitgaat met mijn racer door het kerkpubliek. Tsja, waar een grote groep mensen een bepaalde richting op gaat, doe er dan maar eens wat aan. Stadion, concertzaal, kerkgebouw, wat dat betreft 1 pot nat.

Ik probeer me overigens zo min mogelijk te ergeren, maar dat verschillende niet-fietsers in mijn omgeving zich hebben kunnen inschrijven voor de AGR, vind ik wel irritant. Met als echte ergernis dat 1 van die jongens geen fiets heeft en mij vroeg of hij 1 van mijn fietsen mocht lenen :S

capt.obvious
Forum-lid

capt.obvious 10 feb 2011 00:08

Dat gehalte aan wereldvreemdheid ken ik maar al te goed.
Een vriend wilde beginnen met wielrennen, of ik 'nog iets had staan'.
Voor 70 euro een geheel 'raceklare' racefiets met een oude 600 groep/SR afmontage
en nieuwe banden/kabels/ketting/tape.
Ofwel alles tegen kostprijs, en degelijk, want zo zijn vrienden.

Die jongen vond het uiteindelijk toch niet echt zijn ding en zou even verder kijken.
Geen probleem, even goede vrienden. Vervolgens de vraag of ik met een getraind
oog mee wil gaan kijken naar een fiets.

Puntje bij paaltje, eveneens oude stalen fiets een shimano 600 groep en SR afmontage voor 55 euro.
Er moest nog wel wat aan gesleuteld worden, dit meldde ik 'm en de fiets werd gekocht.

Groot was dan ook mijn verbazing toen die jongen de volgende dag op de stoep stond,
om 'gezellig' te gaan sleutelen. Ik weet niet wat groter was; mijn verbazing of de ergenis.
Beetje lopen krentenkakken, het was op het kleurtje en een achterstallig onderhoud na
exact hetzelfde, en dan ook nog verwachten dat ik de boel ga fixen.
Capt. Obvious to the rescue

mr.chrono
Forum-lid

mr.chrono 10 feb 2011 00:22

Leuke vrienden hou je er op na,......ontvrienden? (woord van het jaar 2009)

filihaan
Forum-lid

filihaan 10 feb 2011 11:04

Ergernis van de dag:
Ganzen en eenden!

Ik fiets richting werk langs een kanaal, het is echt ongelofelijk hoe die beesten er 'matrixgewijs' zijn in getraind om voor je wiel op te duiken! Tsjakaa! Voor je het weet 'morfen' er tien luidkwetterende vogelachtigen voor je en hangt je achterderailleur vol met veren! Of toch bijna ;)...
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 10 feb 2011 15:34

[quote="zeeuwse trots"]Kinderen, dat ze je niet zien als je op de racer bent en ook al heb je voorrang er toch voor gaan rijden.

mensen die je inhaalt en die achter elkaar gaan rijden niet voorlangs gaan maar dus achter langs.

Dan krijg je het idee als of er in eens geremd wordt op een autosnelweg levensgevaarlijk
[/quote]
Ik verbaas me elke keer weer dat zelfs vooruit kijken teveel gevraagd is voor scholieren. Hoe vaak ik niet moet bellen of pas op moet roepen tegen iemand die mij op de verkeerde helft van het fietspad tegemoet rijdt/slingert en opzij of op de telefoon kijkt.. en het gekke is dat degene die ernaast fietst ook nooit waarschuwt. Dan heb ik het dus niet eens over grote groepen waarbij voor drie naast elkaar een fietshelft ook wel erg smal is.. ;) Daarbij kan ik me nog wel enigszins voorstellen dat ze meer met elkaar bezig zijn dan met het verkeer. Behalve als je ervoorbij fietst want dan is er altijd wel iemand die iets roept.

stefanw
Forum-lid

stefanw 10 feb 2011 15:41

[quote="Filihaan"]Ergernis van de dag:
Ganzen en eenden![/quote]

én honden! (of ligt dat aan het baasje...)
Gezelligheid kent geen tijd

filihaan
Forum-lid

filihaan 10 feb 2011 19:32

[quote="StefanW"][quote="Filihaan"]Ergernis van de dag:
Ganzen en eenden![/quote]

én honden! (of ligt dat aan het baasje...)

[/quote]

In België is het zo'n hondenweer dat niemand er doorheen ging met z'n trouwe viervoeter vandaag! Opgelucht, ja! Honden komen zelfs soms naast je rennen als ze niet aan de leiband worden gehouden..! Over ergernissen gesproken!
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;

simen
Forum-lid

simen 10 feb 2011 22:49

Vergeet alle voorgaande ergernissen.

Straks is de zomer er weer.
Je rijdt weer door de heerlijke ruime Nederlandse polders.
En dan in de middle of nowhere duikt er zomaar een tuigdorp (Bedoelde u: tuindorp !!) op aan de einder.
Dan heb je het zitten.

Zij is ook tegen

nick14
Forum-lid

nick14 11 feb 2011 17:39

je vat de koe bij z'n uiers!
dag niet gefietst, dag niet geleefd.

Plaats reactie