Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
scepticus
- Forum-lid HC
- Berichten: 10718
- Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32
scepticus
31 okt 2007 12:24
pipootje schreef:
Is zo'n zelfgespaakt wiel net zo onderhoudsvrij als een systeemgeval ? Of moet ik dan vaker terug om het te laten bijstellen ?
Mits goed gespaakt blijft een handgebouwd wielsetje heeel lang recht. En mócht ie dan eens krom gaan, dan is ie makkelijker te repareren dan een systeemwielset met heel weinig spaken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
pipootje
- Forum-lid
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20
pipootje
31 okt 2007 16:15
O.K. bedankt mensen. Allerlaatste vraag: wat zijn de goede spaken + hoeveel spaken voor en achter bij 80 kg gewicht van de chauffeur ?
Ik denk dat ik Campa naven kies.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
-
de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
de zwarten
31 okt 2007 16:37
kies achter meer spaken dan voor. Achter heeft namelijk quá constructie minder stijfheid (je inbouwbreedte is sowieso kleiner wegens de ruimte die de cassette inneemt, en daardoor kan het wiel nooit zo stijf gespaakt worden als vooraan), dus bvb vóór 24 of 28, achter 28 of 32.
De meesten hier houden het bij DT (competition of revolution) of sapim, al dan niet in de aero-uitvoering.
Een goeie (!) wielenbouwer in West Nederland (Delft, omgeving) is voor mij en mijn wiel ook nog welkom. Ik zou mijn achterwiel moeten laten richten nadat ik er zelf een nieuwe naaf heb ingeduwd. campagnolo record, 36 triple butted dt-spaken en mavic ceramic velg. Iemand een tip???
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
-
litespeed
- Forum-lid
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32
litespeed
01 nov 2007 14:11
Wow! Erg fraai! Heel mooi.
[zeikmodus]Ik vind de bidonhouder niet zo fraai. Beetje fors. En ik zou wat decals verwijderen van het frame. In ieder geval van de bovenbuis.[/zeikmodus]
Topfiets hoor! Veel plezier er mee!
-
intersantos
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
intersantos
01 nov 2007 15:09
And me extremely jealous....
Geweldig mooi fiets. Alles goed; frame, vork, wielen, afmontage. De grips zijn Ergon? Benieuwd naar je ervaringen daarmee. (en naar de rest van de fiets, uiteraard...)
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Livio Livius
01 nov 2007 15:26
intersantos schreef:And me extremely jealous....
Geweldig mooi fiets. Alles goed; frame, vork, wielen, afmontage. De grips zijn Ergon? Benieuwd naar je ervaringen daarmee. (en naar de rest van de fiets, uiteraard...)
Grips inderdaad Ergon. Zal vanavond de spec lijst plaatsen. Wat betreft bidonhouder, deze gaat er inderdaad nog af.
What makes the boat go faster?
-
kronik
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 03 jan 2007 20:56
kronik
01 nov 2007 18:38
ergon grips zijn super!
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
colnagofreak
01 nov 2007 19:06
de zwarten schreef:kies achter meer spaken dan voor. Achter heeft namelijk quá constructie minder stijfheid (je inbouwbreedte is sowieso kleiner wegens de ruimte die de cassette inneemt, en daardoor kan het wiel nooit zo stijf gespaakt worden als vooraan), dus bvb vóór 24 of 28, achter 28 of 32.
De meesten hier houden het bij DT (competition of revolution) of sapim, al dan niet in de aero-uitvoering.
Een goeie (!) wielenbouwer in West Nederland (Delft, omgeving) is voor mij en mijn wiel ook nog welkom. Ik zou mijn achterwiel moeten laten richten nadat ik er zelf een nieuwe naaf heb ingeduwd. campagnolo record, 36 triple butted dt-spaken en mavic ceramic velg. Iemand een tip???
Plieger Meerkerk, in de buurt van Gorichem niet echt dichtbij, maar wel goed!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
kronik
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 03 jan 2007 20:56
kronik
01 nov 2007 19:23
colnagofreak schreef:de zwarten schreef:kies achter meer spaken dan voor. Achter heeft namelijk quá constructie minder stijfheid (je inbouwbreedte is sowieso kleiner wegens de ruimte die de cassette inneemt, en daardoor kan het wiel nooit zo stijf gespaakt worden als vooraan), dus bvb vóór 24 of 28, achter 28 of 32.
De meesten hier houden het bij DT (competition of revolution) of sapim, al dan niet in de aero-uitvoering.
Een goeie (!) wielenbouwer in West Nederland (Delft, omgeving) is voor mij en mijn wiel ook nog welkom. Ik zou mijn achterwiel moeten laten richten nadat ik er zelf een nieuwe naaf heb ingeduwd. campagnolo record, 36 triple butted dt-spaken en mavic ceramic velg. Iemand een tip???
Plieger Meerkerk, in de buurt van Gorichem niet echt dichtbij, maar wel goed!
prima adres!
iets dichterbij...Bike2build in Vlaardingen
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1
-
mao
- Forum-lid HC
- Berichten: 4992
- Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47
mao
01 nov 2007 19:52
zit je voorband en niet verkeerd om in?
-
pipootje
- Forum-lid
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20
pipootje
08 nov 2007 22:09
Op grond van de adviezen alhier heb ik nu hand te spaken wielen in de bestelling voor het komende titanium rijwiel: DT Swiss 240s naven, dt competion spaken (zilver) en open pro (zwart) naven. Ik hoorde dat je de stickers niet van die naven kunt afhalen omdat het geen stickers zijn
Dat is wel jammer omdat ik een klassiek ogend karretje wil maken. Is dat juist ?
Ik dacht dat de kleur van de 240S uitsluitend rood is. Nu zegt mijn FM dat ik ook ze ook met grijze beschildering kan krijgen. Op de website van DT zie ik dat niet. Weet iemand of dat klopt ?
ander (lullig) vraagje: is het nodig om rubbertjes om de kabels of plakkers op het ti frame te doen zoals bij een alu frame om krassen op het frame te voorkomen ?
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"